Tuesday, January 7, 2025

KK GROUP MEMPERCEPATKAN PENGEMBANGAN DI ASIA TENGGARA, MEMASUKI EMPAT NEGARA DALAM TAHUN 2024

Kedai Utama KKV Malaysia di Bukit Bintang (Foto: Business Wire)

KUALA LUMPUR, Malaysia, 7 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- KK Group, peruncit trend berpangkalan di China menyasarkan generasi muda, mengembangkan jejaknya dengan pantas merentasi Asia Tenggara. Dengan jenama gaya hidup KKV dan jenama alat solek The Colorist, kumpulan ini berjaya memasuki empat negara Asia Tenggara pada tahun 2024. Pada masa ini, syarikat ini mengendalikan lebih daripada 1,000 kedai di lebih 200 bandar merentasi China.

Pertumbuhan Paling Pantas Setakat Ini Merentasi Asia Tenggara

KK Group memulakan pengembangan yang luar biasa pada tahun 2024. KKV, yang terkenal dengan konsep jenama “good to shop, good to play, and good-looking”, menerajui usaha pengembangan antarabangsa ini di Asia Tenggara pada kadar yang pantas — memasuki satu negara baharu setiap bulan. Jenama ini memperkukuhkan keberadaannya di Malaysia awal 2024, disusuli oleh Thailand pada bulan Oktober, Vietnam pada bulan November dan Filipina pada bulan Disember. Selain itu, kedai The Colorist pertama luar negara dibuka di Malaysia pada bulan Disember.

Pertumbuhan pesat ini menekankan tumpuan strategik KK Group dan keupayaannya untuk menembusi pasaran baharu. Namun, untuk mengekalkan pertumbuhan jangka panjang yang stabil dalam pasaran ini, pelbagai cabaran perlu diatasi pada masa hadapan. 

“KKV Light Your Christmas Stars” Mencetuskan Keterujaan Pengguna

Untuk meraikan tahun yang menyaksikan banyak pencapaian ini dan juga memperkukuhkan lagi hubungannya dengan pengguna, KKV telah menganjurkan acara Krismas yang meriah, “KKV Light Your Christmas Stars.” Acara tersebut menarik puluhan ribu pengunjung, dan menjana 100 juta tontonan dalam talian.

Setiap bintang mewakili gaya hidup unik. Dengan menghubungkan bintang-bintang ini, KKV berharap akan mencipta lebih banyak momen yang dipenuhi kenangan manis di mana sahaja, dan mencipta dunia yang diserikan dengan seni kehidupan. “Di KKV, semua orang boleh menemui gaya hidup yang sesuai dengan mereka,” kata seorang pengguna, dia menambah,” pengalaman Krismas yang bertatahkan bintang ini di KKV tidak dapat dilupakan.”

Visi untuk 2025 dan Seterusnya

Setakat bulan Disember 2024, keberadaan KK Group di Asia Tenggara telah mendekati 30 kedai, termasuk 2 jenama KKV dan The Colorist.

Memandang ke hadapan, kumpulan ini telah menetapkan matlamat yang tinggi. Jenama budaya pop X11 dijangka akan muncul di Asia Tenggara pada 2025, dan pada masa yang sama KK Group merancang untuk memasuki pasaran Singapura pada setengah tahun pertama 2025. Seiring dengan bilangan kedai di bawah tiga jenama utamanya—KKV, The Colorist, dan X11—yang terus berkembang, keupayaan KK Group untuk menyesuaikan struktur produknya dengan pilihan pengguna tempatan, mengekalkan kestabilan operasi kedai, dan memastikan keberuntungan setiap kedai akan bergantung pada penyelidikan yang berterusan dan penerokaan strategik oleh pasukan antarabangsa. Selain Asia Tenggara, pasukan ini juga menjalankan penyelidikan menyeluruh untuk meneroka peluang dan memacu penemuan baharu dalam pembangunan serantau.

Untuk mencapai matlamat ini, KK Group komited untuk meningkatkan kesetiaan pengguna dengan menghormati budaya tempatan, memahami pasaran tempatan, mengoptimumkan struktur produk dan memperkukuhkan perkongsian dengan rakan kongsi tempatan. Strategi ini menunjukkan keyakinan kumpulan ini dalam potensi pasaran runcit global dan tekadnya untuk berada di Asia Tenggara dalam jangka masa panjang.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: 
https://www.businesswire.com/news/home/54171227/en
 
Butiran Hubungan
globalmarketing@kkgroup.cn
 
Sumber: KK Group

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment