Wednesday, September 11, 2019

TEAMLAB PLANETS, SEBUAH MUZIUM DI MANA ANDA BERGERAK MELALUI AIR DI TOYOSU, TOKYO, PADA MASA INI MERUPAKAN SEBUAH RUANG UNTUK MUSIM LURUH. IKAN KAP BERENANG DI PERMUKAAN AIR BERUBAH MENJADI DEDAUN MUSIM LURUH APABILA IA BERTEMBUNG DENGAN PENGUNJUNG.

Dan untuk satu tempoh masa yang terhad sahaja, barang-barang popular yang menggunakan ikan yang dihantar terus dari Pasar Toyosu kini boleh didapati di gerai makan yang diurus bersama.

TOKYO, 6 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Muzium kolektif seni teamLab “di mana anda bergerak melalui air" di Toyosu, Tokyo, teamLab Planets TOKYO DMM.com  (selepas ini, teamLab Planets) akan berubah menjadi sebuah ruang musim luruh untuk satu tempoh masa yang terhad, bermula pada 1 September. Alami sebuah ruang karya seni di mana dedaun musim luruh dan bunga kekwa tersebar luas di hadapan anda, tetapi hanya sehingga 30 November.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20190905005290/en/

Perubahan pada sebuah ruang musim luruh berlaku dalam sebuah karya interaktif yang besar yang berjudul Mengambil daripada Permukaan Air yang Dicipta oleh Tarian Koi dan Orang Ramai – Infiniti, di mana pelawat ke muzium dengan berkaki ayam melalui air. Hasil kerja ini berubah sepanjang tahun, dengan bunga-bunga yang mekar dan berubah mengikut musim dalam tepat masa. Sepanjang tempoh tiga bulan ini, ikan koi yang berenang melintasi permukaan air yang luas tanpa henti akan berubah menjadi dedaun musim luruh, bunga kekwa, dan bunga-bunga musim luruh yang lain ketika ia bertembung dengan pengunjung muzium.

Artwork: https://www.teamlab.art/jp/ew/koi_and_people/
Artwork Video: https://youtu.be/12reeWeMXwQ
teamLab Planets: https://planets.teamlab.art

Bermula pada Oktober, oleh permintaan ramai, sebuah menu edisi terhad akan disediakan sekali lagi di Everything is in your hand, gerai makanan di muzium itu. Menu itu mengambil kesempatan daripada makanan laut dan kerang-kerangan yang segar, yang dihantar terus dari Pasar Toyosu.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=12514

No comments:

Post a Comment