Pembiayaan ini sebahagian besarnya akan digunakan dalam produk & teknologi dan untuk menskalakan operasi secara global bagi menyokong penerbit merentas permainan, aplikasi, berita dan OTT (dengan menangani masalah utama termasuk kadar isian dan eCPM yang rendah). Teknologi proprietari Crackle menggunakan analisis data maju dan pemodelan ramalan untuk mengoptimumkan hasil iklan penerbit, mengautomasikan aliran kerja dan menyampaikan pengalaman pengguna yang luar biasa.
Crackle diasaskan oleh tiga bekas eksekutif Google, Harsh Mittal, Shashank Dudeja dan Jaivir Singh Nagi, yang mempunyai pengalaman gabungan selama 18 tahun dalam industri pengewangan penerbit. Dalam pengalaman profesional mereka, mereka telah menguruskan berbilion dolar dalam hasil teknologi iklan dan telah membantu berbilang penerbit meningkatkan pengewangan iklan mereka sebanyak 10x ganda dengan memperkenalkan beberapa inovasi yang mengutamakan industri. Misi Crackle adalah untuk membolehkan penerbit memaksimumkan potensi pendapatan mereka dan membina perniagaan yang mampan.
Mengulas tentang pelaburan itu, Vikash Jaiswal, pencipta Ludo King yang sangat popular dengan muat turun 1Bn+, menyatakan, “Pengalaman pasukan pengasas dan cerapan mendalam dalam pengewangan iklan permainan meletakkan Crackle di barisan hadapan dalam inovasi teknologi iklan. Saya teruja untuk menjadi sebahagian daripada pengembaraan mereka.”
Jaivir, Pengasas Bersama, Crackle, melahirkan penghargaan kepada pelabur atas kepercayaan dan sokongan mereka, tambahnya, “pembiayaan ini akan memainkan peranan penting dalam memajukan misi kami untuk memaksimumkan hasil penerbit dan memacu ekosistem yang berkembang pesat dengan kandungan yang pelbagai untuk memastikan Internet relevan dan berguna untuk semua.”
Berkenaan pengembangan di Asia Tenggara, Harsh, Pengasas Bersama, Crackle menambah, “Keadaan teknologi yang berkembang pesat di Asia Tenggara kini sudah matang untuk inovasi. Kami tidak sabar untuk bekerjasama dengan pembangun permainan dan aplikasi bagi memacu pertumbuhan mereka dengan penyelesaian teknologi iklan kami.”
Sejak pelancarannya pada 2023, Crackle telah mendapat daya tarikan ketara yang menjana pulangan ketara untuk penerbit yang terjejas oleh pengewangan yang lebih rendah dan penguasaan platform teknologi utama.
Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18501
No comments:
Post a Comment