Tuesday, June 30, 2020

GRADUATE MANAGEMENT ADMISSION COUNCIL MENGUMUMKAN BAKAL PENGERUSI LEMBAGA BAHARU DAN EMPAT AHLI LEMBAGA BAHARU

Ahli baharu dari Afrika dan India mencerminkan peningkatan sifat global pendidikan pengurusan siswazah

RESTON, Va., 29 Jun (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- 
Graduate Management Admission Council (GMAC), sebuah persatuan global untuk sekolah perniagaan siswazah, hari ini mengumumkan pengerusi lembaga baharu dan penambahan empat ahli baharu kepada lembaga pengarah. Penggal akan bermula pada 1 Julai 2020.

Martin Boehm, Dekan dan Profesor Pemasaran di IE Business School telah berkhidmat dalam lembaga GMAC sejak tahun 2017 dan akan mewakili GMAC sebagai pengerusi lembaga baharu untuk dua tahun berturut-turut, menggantikan William Boulding yang mengakhiri penggal dua tahun beliau pada Jun 30. Profesor Boehm telah menjawat beberapa peranan dalam IE Business School termasuk Dekan Program dan Dekan Madya dalam Sarjana Program Pengurusan. Beliau mengajar di seluruh Sarjana Pengurusan di Sekolah tersebut, MBA, MBA Eksekutif dan program PhD. Penyelidikan Prof. Boehm memberikan implikasi pengurusan tentang cara membina hubungan pelanggan yang menguntungkan dan berpanjangan. Kepentingan utamanya adalah untuk mengukur impak pelbagai aktiviti pengurusan pelanggan terhadap nilai hayat pelanggan.

“Saya teruja untuk mengembangkan lagi pengalaman saya bersama GMAC dalam peranan baharu ini sebagai pengerusi,” kata Boehm. “Saranan nilai sekolah perniagaan ini adalah kukuh dan tidak berubah walaupun dalam persekitaran COVID-19. Hakikatnya, kini perkara itu semakin penting, kita membantu pelajar hari ini bersedia untuk cabaran yang tidak dijangka hari esok, melalui pembelajaran fleksibel dan mudah suai di dalam dan di luar kelas. Industri mempunyai kisah berimpak untuk diceritakan merentasi beberapa penunjuk berbeza dan saya teruja untuk membantu dalam mengetuai perbincangan tersebut.”

Ahli lembaga baharu termasuk: Ranjan Banerjee, Dekan, Profesor Pemasaran, S.P. Jain Institute of Management and Research; Soojin Kwon, Pengarah Urusan, Kemasukan dan Program MBA Sepenuh Masa, Stephen M. Ross School of Business, University of Michigan; Enase Okonedo, Dekan, Lagos Business School, Pan-Atlantic University; dan Jay Nibbe, Naib Presiden EY Global – Pasaran sebagai pengarah bebas.

“Kami teruja untuk terlibat dan bekerjasama dengan antara orang terpintar dalam Pendidikan Pengurusan Siswazah dari seluruh dunia,” kata Sangeet Chowfla, presiden dan CEO GMAC.  “Meningkatkan kepelbagaian dan perspektif global pada lembaga kita membolehkan GMAC membawa penyelesaian dan idea kepada pasaran yang membantu untuk menangani cabaran dan peluang unik yang berkaitan dengan industri kita secara lebih baik.”

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13538

No comments:

Post a Comment