Saturday, October 26, 2024

XSOLLA MELUASKAN PENYELESAIAN PEMBAYARAN DENGAN KETARA DI KEMBOJA DAN INDONESIA, BERTUJUAN UNTUK MEMAKSIMUMKAN JANGKAUAN PEMBANGUN PERMAINAN DI SELURUH PASARAN TEMPATAN ASIA TENGGARA

 


Xsolla Memperkenalkan 8 Kaedah Pembayaran Tempatan Baharu di Kemboja dan 12 Pilihan Pembayaran Baharu di Indonesia, Meningkatkan Sokongan untuk Pembangun Permainan yang ingin Mengembangkan Jangkauan di pasaran Asia Tenggara yang semakin Berkembang

LOS ANGELES, 25 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Xsolla, sebuah syarikat perdagangan permainan video global, dengan sukacitanya mengumumkan pengembangan penyelesaian pembayarannya di Kemboja dan Indonesia, menawarkan akses kepada kaedah pembayaran setempat yang disesuaikan khusus untuk setiap rantau. Inisiatif ini adalah sebahagian daripada strategi Xsolla yang lebih luas untuk meningkatkan kehadirannya di seluruh Asia Tenggara (SEA) dan untuk menyokong pembangun permainan dalam mengewangkan dan mengedarkan permainan mereka secara berkesan dalam pasaran yang berkembang pesat ini.

Di Kemboja, Xsolla memperkenalkan lapan kaedah pembayaran baharu, termasuk pilihan perbankan Internet dan dompet digital, yang disesuaikan dengan keutamaan pengguna Kemboja. Pengembangan strategik ini meliputi sehingga 90% pasaran pembayaran, memastikan hampir setiap pemain di Kemboja dapat membayar menggunakan kaedah pilihan mereka. Sebagai contoh, Bakong KHQR, sistem pembayaran berasaskan kod QR, menguasai 45% bahagian pasaran, manakala Acleda Bank menyumbang 15%. Disokong oleh transformasi digital yang berterusan di negara itu, dengan transaksi pembayaran digital meningkat sebanyak 28.7%, penyelesaian ini, termasuk Wing Money, Pi Pay dan lain-lain, akan membolehkan pembangun permainan mencapai hampir 2 juta pemain di Kemboja, memudahkan pengalaman pembayaran yang lancar dan meningkatkan jualan.

Di Indonesia, Xsolla memperkenalkan beberapa kaedah pembayaran baharu untuk membantu pembangun permainan menembusi pasaran permainan yang luas di negara ini, dengan lebih daripada 185 juta pemain daripada populasi 275 juta orang. Kira-kira 80% pengguna di Indonesia tidak mempunyai akaun bank atau kurang menggunakan perkhidmatan bank. Dengan penembusan telefon pintar mencapai sehingga 80%, Kaedah Pembayaran Alternatif (APM) ialah pilihan yang paling digemari di Indonesia. Dengan mengintegrasikan APM ini, Xsolla dapat meliputi sehingga 90% pasaran. Ini termasuk E-dompet, yang menyumbang 39% bahagian pasaran, Pemindahan Bank pada 27%, Kad pada 17%, dan Wang Tunai pada 11%. Platform popular seperti ShopeePay, Jenius dan Akulaku adalah antara pilihan pembayaran baharu yang memudahkan transaksi untuk pemain di Indonesia, sekali gus meningkatkan capaian pasaran bagi pembangun permainan dalam salah satu pasaran digital yang berkembang pesat di dunia.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=18634

No comments:

Post a Comment