Thursday, September 15, 2016

PASCA 1980-AN MENJADI KUASA UTAMA PELANCONGAN KE LUAR MANAKALA UNIONPAY MENINGKATKAN PENGALAMAN PEMBAYARAN BAGI PERJALANAN MENYELURUH

SHANGHAI, China, 14 Sept (Bernama-AsiaNet) -- 


Menurut data yang dikeluarkan oleh Pentadbiran Pelancongan Kebangsaan China, 59.03 juta rakyat China berjalan ke luar negara dalam tempoh separuh pertama tahun 2016, berkembang sebanyak 4.3% tahun ke tahun. Ketika Festival Pertengahan Musim Luruh dan Percutian Hari Kebangsaan semakin hampir, pelancongan ke luar China dijangka mencapai satu lagi puncak.
 
Laporan Tahunan mengenai Pelancongan Ke Luar China (2016), yang baharu dikeluarkan oleh Akademi Pelancongan China, menunjukkan bahawa pada tahun 2015 kebanyakan pelancong keluar China adalah merupakan golongan Pasca 1980-an (berumur 25 hingga 34 tahun). Pelancong muda dan pertengahan umur lebih bersedia untuk mengikuti perjalanan secara persendirian dan menyeluruh, dan lawatan berkeluarga dan pelancongan percutian semakin popular. Perkhidmatan pembayaran mudah UnionPay meningkatkan pengalaman perjalanan pelancong.
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=9315

No comments:

Post a Comment