Wednesday, March 13, 2024

DELEGASI PROVINSI GUANGDONG MENGADAKAN SESI MEDIA DI KONGRES RAKYAT NASIONAL




Table


Tempat persidangan (Foto: Business Wire)


GUANGZHOU, China, 13 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pada 7 Mac, Delegasi Provinsi Guangdong mengadakan sesi untuk Pertemuan Kedua Kongres Rakyat Nasional ke-14 di Hotel Capital, dihadiri oleh 225 wartawan dari 102 saluran media, sama ada domestik dan antarabangsa. Delegasi, termasuk Huang Kunming, Wang Weizhong, Zhang Hu, Qin Weizhong, dan Zeng Jinze, masing-masing berkongsi kemaskini mengenai strategi Guangdong, untuk pembangunan mampan dan modenisasi.
 
Selama sesi tersebut, Huang Kunming menjawab pertanyaan tentang projek "Demonstrasi Seribu Desa Dan Renovasi Sepuluh Ribu Desa", yang bertujuan untuk mengurangkan jurang perbezaan antara bandar dan luar bandar di provinsi tersebut. Beliau menunjukkan cabaran dalam mengimbangi pembangunan akibat daripada kepelbagaian geografi dan ekonomi, tetapi menyoroti keberhasilan awal projek dalam meningkatkan pendidikan, industri, dan teknologi luar bandar, terutamanya di Delta Sungai Mutiara dan wilayah lainnya.
 
Wang Weizhong membahas transformasi sektor pengeluaran Guangdong, yang memberikan sumbangan signifikan terhadap PDB provinsi tersebut dan merupakan bahagian penting dari ekonomi nasional. Provinsi ini berkomitmen untuk mengintegrasikan ke dalam rantai industri dan nilai global, dengan rencana untuk memodenkan industri tradisional, memupuk sektor-sektor baharu, dan mendorong pertumbuhan seimbang di antara perusahaan-perusahaan berbagai ukuran.
 
Sesi tersebut, yang menampilkan banyak pertanyaan dari media, menekankan upaya berkelanjutan Guangdong dalam pengembangan ekonomi dan pemodenan luar bandar. Untuk informasi lebih lanjut, silakan kunjungi laman Rasmi Pemerintah Guangdong: https://www.gd.gov.cn/
 
Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53907387/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini ialah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Kontak: Zhang Yan
Telefon: 008610-68994660
Emel: 1713543383@qq.com

Sumber : Provinsi Guangdong

No comments:

Post a Comment