Friday, March 29, 2024

MIDEA GROUP MEMECAH REKOD HASIL DAN KEUNTUNGAN DENGAN RMB 373.7 BILION PADA TAHUN 2023




FOSHAN, China, 29 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Midea Group, pembekal perkakas rumah terbesar di dunia, telah melaporkan pertumbuhan memberangsangkan dan mencatatkan keuntungan dalam laporan tahunan syarikat bagi tahun 2023. Syarikat itu mencapai jumlah hasil sebanyak RMB 373.7 bilion, mewakili peningkatan dari tahun ke tahun sebanyak 8.10%. Pada masa yang sama, keuntungan bersih yang boleh diagihkan kepada pemegang saham mencecah RMB 33.7 bilion, meningkat dari tahun ke tahun sebanyak 14.10%, menandakan pertumbuhan terbesar sejak tahun 2019.

Kejayaan syarikat itu boleh dikaitkan dengan strategi "Impak Global” kumpulan tersebut, yang telah menghasilkan jualan di luar negara, menyumbang lebih 40% daripada jumlah jualan selama beberapa tahun. Produk Midea telah dieksport ke lebih 200 negara dan wilayah di seluruh dunia, dan syarikat itu terus mengembangkan susun atur pembuatan luar negara, menggalakkan pembinaan pangkalan pembuatan di Indonesia, India, Thailand, Brazil, Mexico, Itali, Mesir dan negara lain.

Tenaga baharu dan teknologi perindustrian Midea ialah pembina bersama transformasi digital dan pembangunan mampan hijau dalam bidang perindustrian global, mengukuhkan kedudukan utama syarikat dalam industri. Perniagaan pemampat penyaman udara isi rumah syarikat itu menduduki tempat pertama pada tahun 2023, dengan menguasai bahagian pasaran global sebanyak 45%. Penyaman udara dan motor mesin basuh isi rumah syarikat itu juga berjaya menduduki tempat teratas di seluruh dunia, dengan bahagian pasaran masing-masing sebanyak 40% dan 22%. Tambahan pula, barisan produk alat ganti automotif Tenaga Baharu syarikat itu berkembang pesat, dengan jangkaan jumlah penghantaran sebanyak 750,000 unit pada tahun 2023, mewakili pertumbuhan dari tahun ke tahun sebanyak 400%. Selain itu, melalui pengambilalihan syarikat tenaga seperti CLOU Electronics dan Hiconics Eco-energy, Midea telah memasuki industri storan tenaga, yang mempunyai potensi pasaran yang cukup besar.

KUKA, anak syarikat Midea, ialah satu daripada "Empat Syarikat Utama” dalam bidang robot perindustrian di seluruh dunia dan syarikat robot terkemuka yang kedua terbesar berdasarkan jualan pada tahun 2023. Pada tahun 2023, KUKA Group berjaya mencapai rekod hasil dan jumlah pesanan tertinggi, dengan prestasi kukuh terutamanya dalam pasaran China.

Teknologi bangunan pintar Midea memberikan penyedia penyelesaian integrasi ekologi pintar untuk pembinaan bangunan. Menurut Frost & Sullivan, syarikat itu ialah pembekal penyaman udara komersial terbesar di tanah besar China dan kelima terbesar di dunia pada tahun 2023.

Midea Group telah melaburkan lebih RMB 14.5 bilion dalam R&D, menggaji lebih daripada 23,000 kakitangan penyelidikan di seluruh dunia. Setakat tahun 2022, syarikat itu menduduki tempat ketujuh global dalam jumlah kumpulan paten, pertama dalam kalangan perusahaan China dan industri perkakas rumah global, dengan lebih 28,000 paten penciptaan.

Midea Group mempunyai kira-kira 200 anak syarikat, 33 pusat penyelidikan dan pembangunan, serta 40 pangkalan pengeluaran utama di seluruh dunia, dengan lebih 190,000 pekerja. Pertumbuhan memberangsangkan dan memperoleh keuntungan yang berjaya memecahkan rekod menunjukkan komitmen syarikat terhadap inovasi, kelestarian dan pengembangan global.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Individu untuk Dihubungi
Lori Luo
Luory17@midea.com
 
Sumber: Midea Group

No comments:

Post a Comment