Tuesday, March 5, 2024

NTT COM MELANCARKAN PENJUALAN KOMERSIAL ACTIVE MULTI-ACCESS SIM™ UNTUK LEBIHAN PEMBAWA DALAM PELBAGAI PERANTI IOT

Pengguna hanya perlu membeli satu kad SIM yang boleh beralih secara autonomi untuk lebihan pembawa.

TOKYO, 4 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- NTT Communications Corporation (NTT Com), perniagaan penyelesaian ICT dan komunikasi antarabangsa dalam kumpulan NTT, mengumumkan bahawa mereka telah memulakan penjualan komersial Active Multi-access SIM™,yang sebelum ini ditawarkan secara ujian sejak 28 Mac 2023, bermula pada 31 Januari. SIM baharu dan perkhidmatan yang berkaitan akan membolehkan pelbagai peranti IoT bertukar antara pembawa utama dan pembawa samping dalam kejadian kegagalan rangkaian, mencapai lebihan rangkaian dengan satu SIM secara automatik tanpa perlu memantau rangkaian atau memulakan pertukaran pada bahagian terminal peranti.

Perkhidmatan ini menawarkan tiga manfaat utama, bermula dengan pengesan kegagalan dan penukaran pembawa secara automatik, kedua-duanya adalah dalam proses paten. Jika berlaku kegagalan komunikasi, 2 applet3 dalam SIM secara automatik mengesan kegagalan, bertukar kepada pembawa samping, dan kemudian kembali kepada pembawa utama selepas jangka masa yang tetap. Pengguna tidak perlu menjalankan sebarang operasi manual atau menatarajah tetapan yang rumit.

Manfaat kedua adalah pematuhan terhadap piawaian Institut Piawaian Telekomunikasi Eropah (ETSI) dan Projek Rakan Kongsi Generasi Ketiga (3GPP) untuk keserasian dengan pelbagai peranti yang menggunakan piawaian SIM Toolkit, yang membolehkan applet SIM mengeluarkan arahan kepada peranti-peranti ini.4

Kelebihan ketiga adalah kemudahan dan kebolehkendalian:

• Kontrak, sokongan terpusat dan sebagainya.
Pembawa utama dan pembawa samping kedua-duanya disediakan oleh NTT Com, yang kurang rumit dan lebih munasabah daripada berkontrak dengan pembawa samping yang berasingan.

• Kos dioptimumkan
Pembawa utama menawarkan pelbagai pelan berdasarkan penggunaan data. Mereka juga menyokong perkongsian kapasiti dan pengurusan hayat SIM5 untuk mengurangkan kos semasa inventori pasaran dan gangguan penggunaan.

• Pengurusan terpusat talian melalui portal/API
SIM berbilang pembawa boleh dibeli daripada satu kad, dan aktiviti pengurusan talian (pemesanan, pengaktifan, penggantungan dan penamatan) boleh dilakukan melalui laman web.

• Peningkatan penggunaan data dan pembangunan perniagaan melalui Platform Data Pintar6
Perkhidmatan ini tersedia di Platform Data Pintar sebagai pelan IoT Connect Mobile® Type S7 untuk penggunaan data yang dipertingkatkan. Syarikat boleh memanfaatkan litar yang sangat tersedia untuk tujuan seperti pembinaan infrastruktur penggunaan data di platform. Syarikat yang menawarkan perkhidmatan yang menggabungkan peranti IoT dan SIM untuk pelanggan pengguna akhir akan dapat menguruskan kontrak dan hak istimewa pengguna melalui portal yang mudah.

Untuk maklumat lanjut tentang yuran penggunaan, sila layari https://sdpf.ntt.com/services/icms/pricing/ (dalam bahasa Jepun sahaja). Untuk mengetahui cara memohon, pengguna harus menghubungi NTT Com melalui borang pertanyaan dalam talian atau mana-mana wakil jualan NTT Com.

Akan datang, NTT Com akan mempertimbangkan untuk memperluaskan perkhidmatan Active Multi-access SIM™ dengan ciri-ciri tambahan, seperti sambungan kawasan tertutup.

Dalam beberapa tahun terakhir, dengan peningkatan penggunaan penyelesaian IoT oleh syarikat-syarikat untuk pengembangan perniagaan, permintaan terhadap rangkaian yang sangat boleh dipercayai dengan lebihan kukuh dalam bentuk pembawa yang pelbagai semakin meningkat. Sebagai tindak balas, NTT Com telah mengembangkan perkhidmatan yang mencapai tahap lebihan rangkaian yang tinggi secara bebas daripada peranti IoT, yang ditawarkan secara ujian sejak 28 Mac 2023. Berdasarkan maklum balas daripada pelanggan semasa tempoh ujian, NTT Com telah memperbaiki pelbagai fungsi dan kini melancarkan perkhidmatan ini.

Beberapa pelanggan NTT Com telah memberikan sokongan kepada perkhidmatan ini, seperti berikut:

CENTURY SYSTEMS Co.,Ltd.
Mr. Susumu Tanaka, Pengarah Perwakilan
"Syarikat kami mengalu-alukan pengkomersialan Active Multi-access SIM™ daripada NTT Com. Teknologi SIM inovatif ini akan meningkatkan keupayaan router LTE dan gerbang IoT kami, menyediakan sambungan yang boleh dipercayai yang akan kami manfaatkan untuk menawarkan penyelesaian optimum kepada pelanggan. SIM canggih ini akan membuka peluang baharu dengan meningkatkan redundansi dan kecekapan komunikasi dalam sektor IoT."
 
Fibocom Wireless Inc.
Mr. Ronald Chan, Naib Presiden Jabatan Jualan APAC
"Ketersambungan adalah teknologi asas untuk transformasi digital melalui IoT, dan penyelesaian SIM inovatif NTT Com meningkatkan ketersediaan ketersambungan tanpa wayar. Sebagai pembekal penyelesaian tanpa wayar global, Fibocom yakin bahawa kami dapat menyediakan perkhidmatan ketersambungan tanpa wayar yang boleh dipercayai dan kukuh kepada pelanggan kami dengan penyelesaian yang mengintegrasikan SIM ke dalam portfolio modul selular kami."
 
MeiLink Co., Ltd
Mr. Turbo Fukazawa, Pengurus Besar, Jabatan Jualan.
“IoT sedang digunakan dengan pantas dalam pelbagai industri, oleh itu kami rasa ada permintaan yang meningkat untuk menetapkan komunikasi yang lebih stabil. Kami berharap Active Multi-access SIM™ yang diumumkan oleh NTT Com akan menjadi penyelesaian untuk masalah ini dan memberikan peluang untuk pengembangan pasaran yang lebih lanjut.”

Untuk komunikasi data sahaja (tetapi bukan perkhidmatan suara atau SMS). Syarikat yang mencari lebihan pembawa yang merangkumi perkhidmatan suara untuk telefon pintar, dan lain-lain, sepatutnya mempertimbangkan perkhidmatan subtalian.
2 Selain kegagalan talian, komunikasi juga merangkumi keadaan yang menyebabkan komunikasi data menjadi mustahil, seperti berada di luar julat, dan sebagainya..
Sebuah program kecil yang ditulis dalam Java dan disematkan dalam aplikasi lain untuk pelaksanaan.
4 Sila layari Pusat Pengetahuan Platform Data Pintar(dalam Bahasa Jepun sahaja) bagi peranti yang diuji untuk keserasian (akan dikemaskini secara berkala). Kami mengesyorkan agar pelanggan mengesahkan keserasian dengan perkhidmatan ini secara individu untuk setiap peranti. Sila hubungi NTT Com untuk meminta SIM sementara bagi mengesahkan keserasian.
Pengurusan status talian, seperti pembukaan, penggantungan, penyambungan dan penamatan.
6 Platform Data Pintar membolehkan pelanggan perniagaan mempercepatkan transformasi digital mereka dengan fungsi satu hentian untuk pengumpulan data, penyimpanan, pengurusan dan analisis serta infrastruktur. Sila layari https://www.ntt.com/business/sdpf/
7 Perkhidmatan komunikasi mudah alih IoT, tersedia di Jepun dan secara global, yang menggunakan eSIM dan infrastruktur MVNO penuh.

"IoT Connect Mobile® " ialah tanda dagangan berdaftar NTT Communications.
"Active Multi-access SIM™ " ialah tanda dagangan NTT Communications. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17950

No comments:

Post a Comment