Thursday, April 4, 2024

MARY KAY INC. MENERAJUI USAHA PEMULIHARAAN LAUTAN DI SIDANG KEMUNCAK LAUTAN DUNIA TAHUNAN KE-11

Sandra Silva, Pengurus Besar Mary Kay di Portugal, berkongsi pandangan tentang keperluan penting untuk usaha kolaboratif dalam pemuliharaan marin dan menyerlahkan kesan menggabungkan perspektif jantina dalam inisiatif menangani cabaran perubahan iklim dan kehilangan biodiversiti. (Foto: Mary Kay Inc.)


 DALLAS, 4 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Mary Kay Inc., pemimpin global dalam pemerkasaan wanita dan penyokong teguh untuk kemampanan, sekali lagi berada di barisan hadapan dalam usaha pemuliharaan lautan global. Jenama kecantikan berbangga untuk mengambil bahagian di Sidang Kemuncak & Ekspo Lautan Dunia ke-11, yang diadakan di Lisbon, Portugal, dari 11-13 Mac. Sebagai penaja peringkat gangsa untuk tahun kedua berturut-turut, Mary Kay menunjukkan komitmen yang tidak berbelah bahagi untuk memupuk ekonomi biru yang mampan sebagai wakil sektor swasta dan melalui kerjasama yang telah lama terjalin dengan The Nature Conservancy (TNC).


Sidang Kemuncak Ekspo Lautan Dunia Tahunan, yang dianjurkan oleh Economist Impact, telah mengadakan lebih 200 penceramah pakar dan khalayak antarabangsa yang pelbagai untuk terlibat dalam perbincangan, bengkel dan sesi “Cara untuk". Perhimpunan ini memfokuskan pada penyelesaian yang boleh diambil tindakan kepada beberapa cabaran lautan yang paling mendesak, menggariskan kepentingan usaha kerjasama merentas sektor.

Sandra Silva, Pengurus Besar Mary Kay di Portugal, mengambil peranan aktif dalam perbincangan panel bertajuk "Developing Blue Nature-based Projects." Silva berkongsi pandangan tentang keperluan penting untuk usaha kolaboratif dalam pemuliharaan marin dan menyerlahkan kesan menggabungkan perspektif jantina dalam inisiatif menangani cabaran perubahan iklim dan kehilangan biodiversiti.

"Penyertaan Mary Kay pada Sidang Kemuncak Lautan Dunia tahun ini bukan sahaja untuk mengukuhkan dedikasi kami terhadap pemuliharaan lautan, tetapi juga tentang menonjolkan peranan penting wanita dalam usaha ini," kata Silva. “Kami percaya bahawa tindakan kolektif kami hari ini adalah penting untuk pemeliharaan ekosistem marin. Semua pihak berkepentingan meninggalkan sidang kemuncak itu dengan visi yang jelas tentang sinergi baharu, fokus pada strategi yang boleh diambil tindakan dan penyelesaian kalis bunyi untuk meningkatkan pengawasan lautan.”

Dr. Lizzie Mcleod, Pengarah Lautan Global untuk The Nature Conservancy, melahirkan rasa terima kasih atas hubungan jangka panjang dan kesan mereka dengan Mary Kay. "Kerjasama kukuh kami berdiri sebagai bukti kuasa bergabung tenaga merentas komuniti saintifik dan sektor swasta untuk meningkatkan kesihatan lautan. Sokongan Mary Kay terhadap inisiatif pemuliharaan marin, termasuk projek Super Reefs di Palau, adalah salah satu contoh usaha kolektif kami untuk memastikan lautan yang sihat dan berdaya tahan."

Mary Kay telah berusaha untuk meningkatkan kesihatan lautan dan kesedaran terumbu karang melalui sokongannya terhadap The Nature Conservancy selama 37 tahun. Beberapa projek terbaharu termasuk pemulihan Super Reef restoration di rantau Asia Pasifik dan projek lain di Hawaii, Palau, Kepulauan Marshall dan Belize. Projek-projek ini sejajar dengan misi Mary Kay untuk bukan sahaja memperkayakan kehidupan tetapi juga untuk memastikan jangka hayat dan kesihatan persekitaran marin untuk generasi akan datang.

ADAKAH KAMU TAHU?

· Mary Kay mula menyokong The Nature Conservancy (TNC) pada 1987 dan kini telah menyumbang kepada projek selama lebih tiga dekad merentasi 100 projek pemuliharaan di seluruh dunia.
· Sebagai sebahagian daripada misinya untuk memulihara tanah dan air Bumi, TNC menyasarkan untuk memulihara 4 bilion hektar lautan menjelang 2030—termasuk terumbu karang.
· Daripada lebih 1,500 artikel yang diterbitkan mengenai sains terumbu karang di negara OECD, 33% pengarang adalah wanita.¹
· 13-24% daripada jawatan kanan dalam sektor sains marin EU diduduki oleh wanita.¹
· 90% wanita dalam perikanan dan akuakultur lebih terlibat dalam kerja yang kurang bergaji atau tidak bergaji.¹
 
Tentang Mary Kay

Kemudian. Sekarang. Sentiasa. Salah satu pemecah siling kaca asal, Mary Kay Ash mengasaskan jenama kecantikan impiannya di Texas pada tahun 1963 dengan satu matlamat: untuk memperkayakan kehidupan wanita. Impian itu telah berkembang menjadi sebuah syarikat global dengan berjuta-juta ahli tenaga jualan bebas di lebih daripada 35 negara. Selama 60 tahun, peluang Mary Kay telah memperkasakan wanita untuk menentukan masa depan mereka sendiri melalui pendidikan, bimbingan, advokasi dan inovasi. Mary Kay berdedikasi untuk melabur dalam sains di sebalik kecantikan dan pembuatan penjagaan kulit termaju, kosmetik warna, suplemen pemakanan dan wangian. Mary Kay percaya dalam memelihara planet kita untuk generasi akan datang, melindungi wanita yang terjejas oleh kanser dan penderaan domestik, dan menggalakkan belia untuk mengikuti impian mereka. Ketahui lebih lanjut di marykayglobal.com, temui kami di FacebookInstagram, dan LinkedIn, atau ikuti kami di X (formerly Twitter).

Mengenai The Nature Conservancy

Nature Conservancy ialah organisasi pemuliharaan global yang berdedikasi untuk memulihara tanah dan perairan yang menjadi tempat bergantung kepada semua kehidupan. Berpandukan sains, kami mencipta penyelesaian yang inovatif dan di lapangan untuk cabaran paling sukar di dunia kami supaya alam semula jadi dan manusia boleh berkembang maju bersama. Kami sedang menangani perubahan iklim, memulihara tanah, perairan dan lautan pada skala yang belum pernah berlaku sebelum ini, menyediakan makanan dan air secara mampan, dan membantu menjadikan bandar lebih mampan. Bekerja di 76 negara dan wilayah —37 melalui impak pemuliharaan langsung dan 39 melalui rakan kongsi— kami menggunakan pendekatan kolaboratif yang melibatkan komuniti tempatan, kerajaan, sektor swasta dan rakan kongsi lain. Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati www.nature.org atau ikuti @nature_press di Twitter.

¹ Source : https://impact.economist.com/ocean/sustainable-ocean-economy/valuing-women-in-the-blue-economy-for-international-womens-day

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Malay: Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53921920/en

Hubungi:
Komunikasi Korporat Mary Kay Inc
marykay.com/newsroom 
972.687.5332 atau media@mkcorp.com
 
Sumber: Mary Kay Inc.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment