Wednesday, November 29, 2017

SIRI PEMACU CAKERA KERAS PENGAWASAN BAHARU BAGI TOSHIBA ELECTRONIC DEVICES & STORAGE CORPORATION MENYAMPAIKAN KAPASITI SEHINGGA 10TB

Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation: "MD06ACA-V Series" of 3.5-inch HDD for surveillance applications that deliver up to 10TB. (Photo: Business Wire)
TOKYO, 28 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation hari ini mengumumkan pelancaran Siri pemacu cakera keras 3.5 inci[1] MD06ACA-V untuk aplikasi pengawasan yang menyampaikan kapasiti storan sehingga 10TB[2]. Penghantaran sampel bermula hari ini.

Dalam usaha meningkatkan keselamatan, sistem pengawasan hari ini menggunakan lebih banyak kamera yang berdefinisi lebih tinggi dan menyimpan data imej untuk tempoh yang lebih lama. Sistem terkini menawarkan pemantauan dan penstriman secara langsung dari kamera berangkaian di lokasi-lokasi terpencil. Perkhidmatan imej-berat ini memerlukan HDD yang menawarkan keupayaan yang lebih tinggi dan prestasi yang lebih tinggi.

HDD berasaskan udara Siri MD06ACA-V memenuhi keperluan prestasi dengan lapisan magnetik cakera dan kepala rakaman magnetik yang dipertingkatkan, dan boleh didapati dalam kapasiti 10TB, 8TB dan 6TB. Kesemuanya menyampaikan 7,200 rpm, sebuah penimbal ingatan 256MiB[3], dan kadar pemindahan data[4]  bagi model 10TB iaitu 237 MiB adalah peningkatan 58%[5] berbanding produk dalam Siri MD04ABA-V yang sebelumnya.

Pemacu baharu itu menawarkan operasi 24/7, menggabungkan sensor getaran putaran (RV), dan boleh menyokong sehingga 64 kamera berdefinisi tinggi[6].  Dengan kadar bebanan kerja[7] tahunan bagi 180TB dipindahkan, MTTF[8] daripada 1,000,000 jam, dan julat suhu bagi kes yang luas antara 0 hingga 70 darjah[9], ia sesuai digunakan dalam pelbagai aplikasi pengawasan.

[1] "3.5 inci" merujuk kepada faktor bentuk bagi HDD. Ia menunjukkan saiz bagi cakera, dan bukan saiz fizikal HDD itu.
[2] Definisi bagi kapasiti: Satu terabait (TB) adalah 1,000,000,000,000 bait. Sebuah sistem pengendalian komputer, bagaimanapun, melaporkan kapasiti penyimpanan dengan menggunakan kuasa 2 untuk definisi 1TB = 240 = 1,099,511,627,776 bait dan oleh itu menunjukkan kurang kapasiti penyimpanan. Kapasiti penyimpanan yang tersedia (termasuk contoh-contoh bagi pelbagai fail media) akan berbeza-beza berdasarkan kepada saiz fail, pemformatan, tetapan, perisian dan sistem pengendalian dan/ atau aplikasi perisian prapemasangan, atau kandungan media. Kapasiti sebenar yang diformat mungkin berbeza.
[3] Satu mebibait (MiB) adalah 220, atau 1,048,576 bait.
[4] Tahap kelajuan membaca dan menulis mungkin berbeza bergantung kepada peranti hos, keadaan membaca dan menulis, dan saiz fail.
[5] Perbandingan dengan kadar pemindahan MD04ABA500V: 150 MiB
[6] Bilangan kamera pengawasan keupayaan sokongan ditakrifkan oleh simulasi prestasi dengan kamera Berdefinisi Tinggi pada kadar 10Mbit. Keputusan sebenar mungkin berbeza berdasarkan kepada pelbagai faktor, termasuk jenis kamera yang dipasang, keupayaan
perkakasan dan perisian sistem, dan teknologi pemampatan video yang digunakan, serta pembolehubah sistem seperti resolusi, bingkai per saat, dan tetapan lain.
[7] Beban kerja adalah merupakan satu ukuran keupayaan data pada tahun berkenaan, dan ia ditakrifkan sebagai jumlah data yang ditulis, dibaca atau disahkan oleh perintah dari sistem hos.
[8] MTTF (masa min hingga kegagalan) bukan satu jaminan atau anggaran bagi hayat produk; ia adalah satu nilai statistik yang berkaitan dengan kadar kegagalan min bagi sebilangan besar produk, yang mungkin tidak mencerminkan dengan tepat operasi sebenar. Hayat operasi sebenar bagi produk mungkin berbeza dari MTTF.
[9] Operasi bagi pemacu itu apabila ia mempunyai suhu permukaan yang tinggi akan memendekkan hayat kegunaannya. Keadaan operasi yang disyorkan adalah dengan suhu permukaan kurang daripada 60℃.

Ikuti pautan di bawah untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai produk baharu dan HDD perusahaan lain.
https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/product/storage-products/specialty.html

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10638

No comments:

Post a Comment