Monday, August 5, 2019

INGREDION INCORPORATED MELAPORKAN HASIL SUKU TAHUN KEDUA 2019

WESTCHESTER, Ill., 5 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Ingredion Incorporated (NYSE: INGR), peneraju global bagi pembekal penyelesaian bahan kepada pelbagai industri melaporkan hasil bagi suku tahun kedua 2019 pada hari ini. Hasil dilaporkan adalah menurut prinsip perakaunan yang diterima umum (“GAAP”) di A.S. bagi tahun 2019 dan 2018, termasuk item yang dikecualikan daripada ukuran kewangan bukan GAAP yang dibentangkan oleh Syarikat.

“Semasa suku tahun kedua, kami mengalami kesan pertukaran asing dan pasaran bahan mentah yang berubah dengan cepat. Pasukan kami mengambil tindakan penetapan harga untuk mengurangkan kesan pertukaran asing. Kami mengalami kenaikan kos bersih bagi jagung di Amerika Utara berikutan ketidakseimbangan inventori tanaman yang berterusan akibat daripada pertikaian perdagangan A.S/China. Kami memantau pasaran bahan mentah dengan teliti dan memodali peluang secara terpilih untuk mengimbangi sebahagian kos jagung yang lebih tinggi,” kata Jim Zallie, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Ingredion.

“Berikutan tindakan yang kami ambil untuk mempercepat program penjimatan Cost Smart, kini kami menjangkakan sebanyak $30 juta hingga $40 juta bagi penjimatan kadar lari kumulatif akhir tahun 2019, iaitu peningkatan daripada $24 juta kepada $34 juta bagi penjimatan yang diramalkan sebelum ini.”

No comments:

Post a Comment