Tuesday, April 21, 2020

MARKETSANDMARKETS MENGIKTIRAF FUSIONEX SEBAGAI PEMIMPIN GLOBAL DATA BESAR UTAMA DALAM LAPORAN PENYELIDIKAN 2020 EKSKLUSIF



KUALA LUMPUR, 20 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Fusionex, sebuah penyedia teknologi data terkemuka, telah diiktiraf sebagai satu daripada pemimpin global utama yang menawarkan penyelesaian dan perkhidmatan Data Besar di dalam laporan 2020 MarketsandMarkets yang terbaharu. Fusionex adalah satu-satunya syarikat ASEAN yang disebut di dalam laporan itu.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20200418005012/en/

Laporan komprehensif firma penyelidikan pasaran itu menganalisis Pasaran Data Besar mengikut Komponen, Mod Pergerakan, Saiz Organisasi, Fungsi Perniagaan (Operasi, Kewangan, dan Pemasaran dan Jualan), Industri Menegak (BFSI, Pembuatan, dan Penjagaan Kesihatan dan Sains Hayat), dan Wilayah - Ramalan Global sehingga tahun 2025 menyatakan bahawa pasaran Data Besar diramal akan tumbuh dalam saiz dari USD138.9 bilion pada tahun 2020 kepada USD229.4 bilion menjelang tahun 2025.

“Kami merasa gembira kerana Fusionex telah diiktiraf di dalam laporan Pasaran Data Besar Global MarketsandMarkets kerana kami telah komited untuk memacukan transformasi digital bagi perniagaan melalui kuasa bagi platform dan penyelesaian Data Besar kami. Keupayaan mantap Fusionex di dalam teknologi data telah membantu menangani keperluan digital pelanggan kami yang sentiasa berkembang, dan menyelesaikan cabaran mereka yang berkaitan data,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Fusionex, Dato’ Seri Ivan Teh.

Turut diiktiraf di dalam laporan itu sebagai penyedia penyelesaian dan perkhidmatan Data Besar antarabangsa utama adalah Microsoft (AS), Teradata (AS), IBM (AS), Oracle (AS), SAS Institute (AS), Google (AS), Adobe (AS), Talend (AS), Qlik (AS), TIBCO Software (AS), Informatica (AS), Cloudera (AS), Palantir Technologies (AS), Hitachi Vantara (AS), Information Builders (AS), Fusionex (Malaysia), Splunk (AS), AWS (AS), Alteryx (AS), 1010data (AS), Sisense (AS), SAP (Jerman), Salesforce (AS), Micro Focus (UK), HPE (AS), MicroStrategy (AS), ThoughtSpot (AS), dan Yellowfin (Australia).

Apabila menyenaraikan Fusionex di dalam laporan itu, MarketsandMarkets mengambil kira pemain teknologi utama yang memanfaatkan pada faktor pertumbuhan Data Besar utama termasuk kesedaran memuncak bagi peranti Internet Benda di kalangan organisasi, kenaikan mendadak dalam ketersediaan data merentasi organisasi untuk mendapatkan pandangan yang lebih mendalam bagi terus berdaya saing, dan meningkatkan pelaburan kerajaan dalam pelbagai wilayah untuk meningkatkan teknologi digital.

“Pengiktirafan ini mengesahkan langkah-langkah yang telah kami lakukan dalam menyediakan penyelesaian yang dipacu oleh inovatif yang terus memberi impak dalam membantu organisasi dan perusahaan mengatasi walaupun cabaran digital yang paling rumit, dengan mengubah mereka untuk menjadi peluang,” kata Teh.

Laporan MarketsandMarkets menyatakan pelbagai syarikat sedang melaksanakan penyelesaian dan perkhidmatan data besar untuk menilai proses dalaman mereka dan meningkatkan operasi. Pelaksanaan data besar membantu syarikat-syarikat untuk mencapai keseimbangan yang tepat di antara kos operasi, kelajuan, kelenturan, dan kualiti. Segmen analisis data besar juga dijangka menguasai saiz pasaran terbesar semasa tempoh ramalan itu.”

Maklumat mengenai Fusionex

Fusionex adalah sebuah penyedia teknologi data yang telah mantap yang memenangi pelbagai anugerah yang mengkhususkan diri di dalam Analisis, Data Besar, IR 4.0, Pembelajaran Mesin dan Kecerdasan Buatan. Penawaran mereka adalah tertumpu kepada membantu pelanggan membuka nilai dan memperolehi wawasan daripada data. Dipaparkan di Forbes, Bloomberg, Gartner, IDC, Forrester, Edison dan Huffington Post, Fusionex adalah syarikat Analisis Data Besar yang terbesar dan pemimpin pasaran di ASEAN, dengan membawa platform paling canggih, berinovatif dan dipacu oleh kejayaan data kepada pelanggan mereka (termasuk syarikat-syarikat Fortune 500, syarikat FTSE, konglomerat besar dan juga pelbagai perusahaan kecil dan sederhana (PKS)) yang merentasi Amerika Syarikat, Eropah dan juga Asia Pasifik. Fusionex juga adalah merupakan sebuah syarikat MDEC GAIN serta sebuah penerima anugerah MGS.

Laporan 2018 Gartner mengenai Analisis Moden dan Kecerdasan Perniagaan telah menyenarai pendek dan memuji platform teknologi data Fusionex. Di samping itu, Fusionex telah dikenal pasti sebagai sebuah Pemain Utama di dalam Laporan MarketScape IDC untuk Data Besar & Analisis. Fusionex adalah satu-satunya syarikat yang berpangkalan di ASEAN yang dipaparkan di dalam kedua-dua laporan tersebut, sekali gus mengesahkan kelayakan mereka di dalam pasaran teknologi data untuk rantau ini.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Fusionex, sila layari www.fusionex-international.com

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13319

No comments:

Post a Comment