Friday, April 24, 2020

SUMBANGAN KEPADA PETUGAS BARISAN HADAPAN NEGERI PAHANG UNTUK MEMERANGI COVID-19

ISTANA ABDUL AZIZ, KUANTAN, PAHANG


PAHANG, 24 April (Bernama) -- YB Dato' Dr. Mohd Khairuddin bin Aman Razali, Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi telah mengangkat sembah mengadap Kebawah Duli Yang Maha Mulia Pemangku Raja Pahang Tengku Mahkota Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah ibni Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pada 23 April 2020.

Baginda mencemar duli menerima sumbangan daripada Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi (KPPK)bagi Tabung Amal COVID-19 yang diwujudkan oleh negeri Pahang.

Sumbangan tersebut adalah 100,000 sarung tangan getah perubatan yang disalurkan Baginda sebahagian kemudiannya ke Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan, Pahang serta pihak lain yang memerlukan. Sarung tangan getah perubatan merupakan antara produk keluaran negara yang dibekalkan bagi memenuhi 65% keperluan dunia.

Sumbangan ini adalah demi menyatakan komitmen dan keprihatinan YB Dato' Dr Mohd Khairudin serta kementerian betapa pentingnya semua rakyat menjaga diri dan mematuhi perintah PKP. Kumpulan Petugas Barisan Hadapan Frontliners di negeri Pahang tetap menjadi perhatian dan menjadi keutamaan agihan bantuan tersebut.

KEMENTERIAN PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI
23 April 2020


SUMBER: Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi 

No comments:

Post a Comment