Thursday, June 20, 2019

PASUKAN THE STAR ONLINE BERGANDING DENGAN NETCORE SMARTECH UNTUK MENINGKATKAN STRATEGI PENGLIBATAN PELANGGAN PELBAGAI SALURAN MEREKA




Portal berita berbahasa Inggeris yang pertama di Malaysia itu berhasrat untuk memperibadikan UX mereka merentasi pelbagai saluran komunikasi untuk meningkatkan personalisasi 

PETALING JAYA, Malaysia, 17 Jun (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Netcore Solutions, sebuah syarikat Teknologi Pemasaran bertaraf global hari ini mengumumkan bahawa ‘The Star Online’, jenama utama bagi ‘Star Media Group Berhad’, sebuah organisasi berpangkalan di Malaysia telah menjalin kerjasama dengan suite analitik tingkah laku yang dikuasakan oleh AI dan penglibatan pelanggan pelbagai saluran mereka - Netcore Smartech. Ciri-ciri Automasi Pemasaran saluran Semua arah bagi Netcore Smartech itu akan membantu ‘The Star Online’ untuk menyatukan komunikasi pelanggan pada satu platform tunggal dan seterusnya menggabungkan kempen pemasaran mereka mengikut saluran dan pilihan peranti pelanggan.

Sejak pelancarannya pada 23 Jun, 1995, sebagai laman web berita Malaysia yang pertama, The Star Online telah sentiasa berusaha untuk menyediakan kepada pembaca dengan berita gempar yang terkini, isi kandungan yang menarik dan pendapat yang mendalam. Kandungan mereka termasuk berita semasa, perniagaan, sukan, komuniti, teknologi, gaya hidup, berita dunia, serta analisis pakar dan video dinamik.

Objektifnya adalah untuk memastikan pengguna ‘The Star Online’ menerima cadangan kandungan pada saluran dan mengikut masa pilihan mereka, dengan itu meningkatkan penglibatan dan pengekalan pelanggan. Sebagai sebuah sumber berita yang mantap dan boleh dipercayai, adalah penting bagi ‘The Star Online’ untuk menegaskan semula kedudukan mereka sebagai sumber berita dan kandungan pilihan, seterusnya menyesuaikan pengalaman pengiklanan bagi setiap pengguna. Ini hanya mungkin dengan mewujudkan satu pandangan berbentuk holistik mengenai kitaran hayat pelanggan dan kemudian menyasarkan mereka berdasarkan kepada masa, saluran dan peranti pilihan mereka.

Sokongan yang dikuasakan oleh AI dan bimbingan pakar oleh Netcore Smartech akan membantu ‘The Star Online’ untuk mengatasi pembatasan teknologi, oleh itu menghasilkan proses automasi yang mantap untuk mendorong kempen pemasaran yang bersifat hiper peribadi secara berskala.

Freddy Loo, Pengurus Besar Kanan, Produk Digital dan Analitik bagi Star Media Group – “Hasrat kami adalah untuk meningkatkan komunikasi dengan pembaca kami. Idea itu adalah untuk mendengar mereka, memahami kelakuan mereka dan kemudian menyampaikannya berdasarkan kepada keperluan dan tingkah laku ini. Kami mahu mencipta satu perjalanan yang lancar untuk pembaca kami di mana mereka menerima artikel berita pada saluran dan masa pilihan mereka. Kami yakin bahawa Netcore Smartech akan membawa kami satu langkah lebih dekat dalam mewujudkan pengalaman itu bagi pengguna kami.”

Kalpit Jain, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Netcore Solutions – “Komunikasi peribadi adalah cara terbaik untuk melibatkan diri dengan seseorang pengguna pada hari ini. Bukan sahaja ia membina satu perjalanan yang lebih baik untuk pelanggan, ia juga membantu dalam meningkatkan identiti jenama. Matlamat kami adalah untuk membantu ‘The Star Online’ mendakap kebaikan bagi Pemasaran Kecerdasan Buatan dengan menyampaikan kempen jenama peribadi, dengan itu membina satu perjalanan pelanggan yang mantap dan meningkatkan pengalaman pengguna.”

Maklumat mengenai Netcore Solutions
Netcore, sebuah syarikat Teknologi Pemasaran bertaraf global menawarkan penyelesaian untuk membantu jenama dan perusahaan dalam pemerolehan, penglibatan dan pengekalan pelanggan. Penyedia penyelesaian Pemasaran Automasi, Analitik dan AI/ML yang pertama dan terkemuka di India, Netcore telah ditubuhkan pada tahun 1997 oleh Encik Rajesh Jain, seorang pelopor Internet. Suite produk Netcore termasuk Smartech dan Pepipost. Smartech adalah sebuah platform pemasaran pertumbuhan yang dikuasakan oleh AI. Pepipost adalah sebuah produk penghantaran E-mel yang berasaskan API.

Netcore memberi perkhidmatan kepada satu pangkalan yang kukuh yang terdiri daripada lebih 3000 perusahaan merentasi garis tegak industri, pelanggan mereka di Malaysia termasuk jenama seperti Fave, Seek Asia, Pizza Hut Malaysia, Malindo Air, Standard Chartered, B Infinite (BCARD), AIG, MPH Bookstores, AJobThing, 123RF di samping jenama Asia Tenggara yang lain seperti Tokopedia, Philippine Airlines, Blibli, Traveloka, MetroDeal, Vietjet Air, BNI, Bank BRI, Permata Bank. Pelanggan India mereka terdiri daripada nama-nama seperti Thomas Cook, GoAir, Cleartrip, HDFC, Kotak, Axis Bank, ICICI Bank, MakeMyTrip, Lenskart, Swiggy, Myntra, BabyChakra, Dream11, Reliance, Vodafone, ITC, OLA, Pfizer dan banyak lagi.  Netcore, dengan teknologi pemasaran mereka yang berinovatif, menyampaikan lebih 8 Bilion e-mel & lebih 3 Bilion SMS setiap bulan, mewujudkan lebih 11 Bilion Pelanggan yang Berhubungan setiap bulan dan mengendalikan lebih 30 Bilion Acara setiap bulan. Netcore beribu pejabat di Mumbai, India dan mempunyai pejabat di Asia Tenggara, Amerika Syarikat, Timur Tengah dan Afrika dengan pangkalan pekerja sebanyak lebih 500 orang.

Untuk maklumat lanjut mengenai Netcore Smartech – satu platform pemasaran pertumbuhan yang dikuasakan oleh AI, sila layari https://www.netcoresmartech.com

Untuk maklumat lanjut mengenai Netcore, sila layari https://netcore.in

No comments:

Post a Comment