Wednesday, October 2, 2019

MILREM: SYARIKAT-SYARIKAT PERTAHANAN EROPAH YANG UTAMA KEMUKA SATU PROJEK UNTUK SISTEM DARAT TANPA MANUSIA KEPADA SURUHANJAYA EROPAH

BRUSSELS, 24 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Sebuah konsortium yang diketuai oleh Estonian Milrem Robotics dan terdiri daripada beberapa syarikat pertahanan, komunikasi dan keselamatan siber yang utama dan PKS berteknologi tinggi yang diwujudkan di EU telah mengemukakan permohonan mereka kepada Program Pembangunan Perindustrian Pertahanan Eropah (EDIDP) di Suruhanjaya Eropah bagi satu sistem darat tanpa pemandu pelbagai misi yang berupaya untuk bekerjasama dengan kenderaan yang dikendalikan oleh manusia dan udara.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20190924005469/en/


Sistem itu akan terdiri daripada sebuah kenderaan darat tanpa pemandu (UGV) yang teguh dan modular yang dilengkapi dengan satu penyelesaian arahan, kawalan dan komunikasi tahan perang elektronik, dan perisian mobiliti berautonomi yang selamat yang membolehkan pengendali untuk secara serentak dan selamat mengawal pelbagai platform darat dan udara. (Grafik: Business Wire)
Sistem itu akan terdiri daripada sebuah kenderaan darat tanpa pemandu (UGV) yang teguh dan modular yang dilengkapi dengan satu penyelesaian arahan, kawalan dan komunikasi tahan perang elektronik, dan perisian mobiliti berautonomi yang selamat yang membolehkan pengendali untuk secara serentak dan selamat mengawal pelbagai platform darat dan udara.

UGV itu akan dapat bergandingan dengan kenderaan yang dikendalikan oleh manusia dan udara dengan matlamat untuk menyediakan kelenturan, kemodularan dan serba boleh untuk misi yang berbeza, meningkatkan perlindungan, kemampanan dan prestasi bagi operasi ketenteraan dan meningkatkan kesedaran keadaan bagi kekuatan tentera di darat.

Semasa projek itu pengetahuan operasi akan dikumpulkan dan konsep untuk penglibatan yang digabungkan bagi aset yang dikendalikan oleh pemandu dan tanpa pemandu dibangunkan, dan pada masa yang sama mengambil kira aspek etika yang berkaitan dengan robotik, kecerdasan buatan dan sistem berautonomi. Persekitaran simulasi maya dan konstruktif yang serba canggih akan juga diwujudkan.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=12592

No comments:

Post a Comment