Sunday, December 1, 2019

SIDANG KEMUNCAK DIGITAL MALAYSIA CETC DIANJURKAN DI KUALA LUMPUR

KUALA LUMPUR, 27 Nov (Bernama) -- China Electronics Technology Group Corporation (CETC) telah mengadakan Sidang Kemuncak Digital Malaysia di Kuala Lumpur.



Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia, YB Dr. Ong Kian Ming, Pengerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), Al-Ishsal Ishak, Timbalan Pengurus Besar CETC, Li Ligong telah menghadiri Sidang Kemuncak Digital CETC 2019 dengan penyampaian ucapan pembukaan.
 
Semasa acara itu, CETC membentangkan laporan penyelesaian pemberian maklumat nasional. SKMM juga berkongsi visi dan perancangan pembangunan bandar digital di Malaysia. Kedua-dua parti China dan Malaysia mengadakan perbincangan secara mendalam mengenai pelbagai senario aplikasi informatif pada masa akan datang, dan menegaskan peranan penting maklumat dalam meningkatkan kecekapan bandar dan kerajaan.
 
Kali ini, CETC juga menunjukkan beberapa cadangan yang terkenal dan matang dalam penyelesaian maklumat nasional, yang melibatkan bandar-bandar pintar, optik serat, pengesanan pintar rangkaian jalur lebar, maklumat marin, ujian komunikasi 5G dan instrumentasi, pengurusan ruang elektromagnet, keselamatan bandar-bandar dan banyak lagi.
 
Selain itu, Pusat Produk Teknologi Maklumat Kebangsaan CETC secara rasmi diumumkan pada hari yang sama pada sidang kemuncak itu. Ia memaparkan beberapa set produk dan sistem yang dibangunkan sendiri oleh CETC, yang sangat diiktiraf oleh para peserta.
 
Sidang kemuncak ini menunjukkan keupayaan penyelidikan dan pembangunan produk dan penyelesaian yang kukuh dari CETC, yang telah mewujudkan momentum yang besar untuk pembangunan selanjutnya CETC di pasaran maklumat Malaysia.
 
Mengikut senarai 500 syarikat teratas dunia yang diterbitkan oleh majalah Fortune pada tahun 2018, China Electronics Technology Group Corporation menduduki No. 388 dengan pendapatan operasi 30175.5 (juta dolar AS).
 
SUMBER: GTC Group of Companies

UNTUK MAKLUMAT LANJUT, SILA HUBUNGI:
E-mel : info@gtcgroup.my


--BERNAMA

No comments:

Post a Comment