Wednesday, December 4, 2019

WARGA AUSTRALIA TOM MATIC MENGALAHKAN JOHAN PROFESIONAL TIGA KALI A.S. GREG ANLIKER PADA PERTANDINGAN ANTARABANGSA JULUNG KALI DI KEJOHANAN KEBANGSAAN IDEAL® 2019

Juruelektrik dari A.S., Kanada, China dan Australia Bersaing untuk Gelaran ‘Juruelektrik Terbaik Dunia’ dan Wang Tunai dan Hadiah Bernilai Lebih $600,000

SYCAMORE, Ill., Nov 25 (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- IDEAL® Electrical menamatkan Kejohanan Kebangsaan IDEAL tahunan kali keempat dengan menobatkan Johan Antarabangsa pertama pada 9 November di Disney’s® Coronado Springs Resort di Lake Buena Vista, Florida. Tom Matic dari Melbourne, Australia membawa pulang gelaran ‘Juruelektrik Terbaik Dunia’ dan sebuah Trak Pikap RAM® 1500 baharu selepas bersaing dengan juruelektrik profesional di seluruh A.S., Kanada dan China dalam pertandingan sengit selama sejam yang memerlukan peserta untuk melengkapkan empat cabaran – salah satunya mencerminkan kaedah pemasangan elektrik yang unik di setiap negara.

Pertandingan antarabangsa yang berlangsung julung kali itu diadakan susulan tiga hari pertandingan termasuklah kategori Cabaran Profesional, Pelajar/Pelatih, Kontraktor dan Sekolah. Rakan dan keluarga memenuhi arena untuk memberikan sokongan kepada 162 peserta dari serata A.S. dan Kanada, dan juga johan kebangsaan profesional dari Australia dan China. Johan Mexico menghadiri acara ini sebagai tetamu pada tahun ini tetapi Mexico merancang untuk bertanding pada Minggu Kejohanan 2020.

Kejohanan Kebangsaan IDEAL Memberikan Penghormatan kepada Komuniti Perdagangan Elektrik

Empat tahun yang lalu, IDEAL Electrical menubuhkan IDEAL National (U.S.) Championship untuk menunjukkan kemahiran dan profesionalisme juruelektrik hari ini. “Dengan A.S. yang menghadapi kekurangan juruelektrik yang ketara dalam beberapa tahun akan datang (Jabatan Buruh A.S. melaporkan 60,000 menjelang 2026), kami mahu mencari jalan untuk memberikan penghormatan kepada komuniti perdagangan dan membantu menarik minat lelaki dan wanita muda dalam kerjaya yang memuaskan sebagai juruelektrik dan kontraktor,” kata Doug Sanford, Naib Presiden Kanan dan Pengurus Besar, Perniagaan Bukan Pencahayaan, IDEAL INDUSTRIES, INC.

“Saya berpendapat kita mempunyai peluang dan tanggungjawab, untuk mempamerkan secara berkesan kepentingan pertukangan mahir ini untuk menguasakan dan menyambungkan kita semua di mana-mana sahaja dalam setiap unsur hidup kita. Tanpa juruelektrik, teknologi tidak akan bergerak maju. Bangunan tidak dapat berfungsi sepenuhnya. Rumah tidak dapat memenuhi jangkaan.”

Laluan ke Minggu Kejohanan

Tahun ini, lebih daripada 58,000 juruelektrik, pelajar dan pelatih bertanding dalam lebih 1,500 acara Pusingan Kelayakan di 5 negara bermula 4 Mac – 4 Oktober, 2019. Semasa acara ini, peserta perlu mempamerkan kedua-dua kemahiran penyelesaian masalah dan fizikal dalam tindakan memotong, melucut, mengelim, menamatkan dan banyak lagi – menggunakan alat IDEAL melalui cabaran yang diadili melalui ketukangan, keselamatan dan masa.

Tahun ini, pertandingan pasukan diubah kepada Cabaran Sekolah dan Kontraktor dengan matlamat untuk memberikan penghormatan kepada sumbangan penting oleh Sekolah dan Kontraktor terhadap perdagangan ini dan juga mempamerkan bakat setiap peserta. Terdapat hadiah baharu disediakan khas untuk mereka, termasuklah sebuah Van Komersial RAM® ProMaster®  dengan Grafik Syarikat Tersuai, biasiswa dan IDEALcash. “Pertandingan pasukan sentiasa menjadi bahagian yang menarik untuk hujung minggu tersebut,” kata Sanford. “Anda boleh menyaksikan ahli pasukan menggunakan kelebihan masing-masing dan menonjol apabila dalam tekanan.”

Pemenang & Hadiah Kejohanan Kebangsaan IDEAL 2019

“Setiap tahun, kami menyaksikan pertandingan dibawa ke tahap yang baharu,” kata Sanford. “Peserta Profesional dan Pelajar/Pelatih tiba ke Minggu Kejohanan tahun ini bersedia untuk mempersembahkan mutu kerja dan kecekapan yang diperlukan seorang juruelektrik bertaraf dunia.”

Johan Individu Profesional bertahan dua kali dan Juara Pasukan Profesional dua kali, Greg Anliker, membuktikan beliau masih hebat dengan membawa pulang gelaran Johan Individu Profesional ketiganya dan $75,000. Jordan Finfrock dari Flatwoods, KY meraih kedudukan teratas dalam kategori Individu Pelajar/Pelatih dengan hadiah bernilai $30,000.

Clay Noga dan Keith Runkle dari Kellenberger Electric (Kellenberger 2) meraih tempat pertama dalam Cabaran Kontraktor. Dua ahli pasukan itu berkongsi hadiah wang tunai $40,000, di samping wang tunai $20,000 dalam bentuk IDEALcash & Van Komersial RAM® ProMaster® dengan Grafik Syarikat Tersuai dan sebuah pakej sokongan pasaran tempatan.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=12837

No comments:

Post a Comment