Wednesday, July 15, 2020

MARY KAY MERAIKAN ULANG TAHUN 10 TAHUN BAGI PRINSIP PEMERKASAAN WANITA DENGAN SATU KOMITMEN BERTERUSAN TERHADAP KEPIMPINAN DAN PERANGKUMAN WANITA


Table

Mary Kay menjadi penandatangan bagi Prinsip Pemerkasaan Wanita (WEPS) pada 28 Februari, 2019. (Grafik: Mary Kay Inc.)


DALLAS, 15 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Menurut Forum Ekonomi Dunia, pada kadar sekarang, ia akan mengambil masa 140 tahun untuk mencapai kesamaan jantina di dalam kedudukankepimpinan tertinggi dan 99.5 tahun untuk mempunyai sebuah dunia2 yang kesetaraan jantina.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20200714005391/en/

Ketika tempat kerja di seluruh dunia dibuka semula secara beransur-ansur di tengah-tengah kebimbangan COVID-19, perjuangan untuk pemerkasaan wanita di sektor awam dan swasta harus diteruskan.

“Pada saat apabila krisis COVID-19 telah memburukkan kerentanan wanita dan ketaksamaan jantina, yang mengakibatkan di dalam sebuah ‘wabak bayangan,’Prinsip Pemerkasaan Wanita menawarkan manfaat penting bagi semua orang. Saya mencabar rakan sejawat kita di dalam perniagaan bagi membuat satu ikrar umum untuk menjadi kesamaan jantina. Bagaimana? Dengan mengambil, mengembang, dan menaikkan pangkat wanita dan dengan menggalakkan kepimpinan wanita di seluruh organisasi mereka. Ketika dunia secara beransur-ansur membangun semula dan pulih daripada kesan COVID-19, kembali ke perniagaan seharusnya, lebih daripada sebelumnya, bermaksud perniagaan yang inklusif,” kata Deborah Gibbins, Ketua Pegawai Operasi (COO) di Mary Kay Inc.

“Kami mengucapkan tahniah kepada Mary Kay kerana mengambil langkah pertama mereka di dalam perjalanan WEPs mereka. Kami menganggap Mary Kay sebagai sebuah rakan penting di dalam menutup jurang jantina di tempat kerja, tempat pasaran dan komuniti dan dalam memajukan Matlamat Pembangunan Lestari, ” kata Phumzile Mlambo-Ngcuka, Pengarah Eksekutif bagi Wanita PBB.

Tonton kenyataan video dari Deborah Gibbins, COO Mary Kay di sini.

Tahukah anda? Kepelbagaian Jantina untuk Tenaga Kerja dan Kepimpinan Global di Mary Kay setakat Jun 2020:
  • Pekerja: 61% Wanita
  • Pasukan Eksekutif: 50% Wanita
  • Naib Presiden dan ke atas: 52% Wanita
  • Pengarah dan ke atas: 59% Wanita
  • Pengurus dan ke atas: 58% Wanita
  • Pemimpin Pasaran: 64% Wanita
  • 10 pasaran utama: 60% Wanita

Maklumat mengenai Mary Kay

Satu daripada pemecah glass ceiling yang asal atau yang merujuk kepada kesukaran kaum wanita untuk naik pangkat ke peringkat lebih tinggi, Mary Kay Ash telah mengasaskan syarikat kecantikan beliau lebih 56 tahun yang lalu dengan tiga matlamat: membangunkan peluang-peluang yang berbaloi untuk kaum wanita, menawarkan produk-produk yang sangat menarik dan menjadikan dunia sebuah tempat yang lebih baik. Impian itu telah berkembang menjadi sebuah syarikat bernilai berbilion dolar dengan berjuta-juta anggota tenaga jualan bebas di hampir 40 buah negara. Mary Kay berdedikasi untuk melabur di dalam sains di sebalik kecantikan dan untuk menghasilkan penjagaan kulit, kosmetik warna, pemakanan tambahan dan wangi-wangian yang berinovatif. Mary Kay komited untuk memperkasakan wanita dan keluarga mereka dengan bekerjasama dengan organisasi dari seluruh dunia, dengan memberi tumpuan kepada penyelidikan kanser, melindungi mangsa yang selamat daripada penderaan domestik, mencantikkan komuniti kita, dan menggalakkan anak-anak untuk mengejar impian mereka. Visi asal Mary Kay Ash terus bersinar—selangkah demi selangkah. Maklumat lanjut di MaryKay.com.

Maklumat mengenai Prinsip Pemerkasaan Wanita

Prinsip Pemerkasaan Wanita (WEPS) membimbing perniagaan mengenai cara bagaimana untuk menggalakkan kesetaraan jantina dan memperkasakan wanita di tempat kerja, tempat pasaran, dan komuniti. Diwujudkan bersama oleh PBB Global Compact dan Wanita PBB, WEPs diperkuatkan oleh piawaian buruh antarabangsa dan hak asasi manusia dan dengan mengiktiraf bahawa perniagaan mempunyai satu peranan penting di dalam menggalakkan kesetaraan jantina dan pemerkasaan wanita. Menerima tujuh prinsip itu adalah cara terbaik bagi perniagaan untuk menyampaikan cita-cita bagi kesetaraan jantina dan pemerkasaan wanita seperti yang digariskan di dalam Agenda bagi Pembangunan Lestari 2030 dan di dalam 17 SDGs. Ketahui lebih lanjut di WEPS.org.
 
 
1 Ketua Pegawai Eksekutif Wanita di dalam Syarikat Fortune 500, 2019
2 Forum Ekonomi Dunia, Laporan Jurang Jantina Global, 2020
3 Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu Ringkasan Dasar mengenai Kesan COVID-19 terhadap Wanita, 9 April, 2020
https://www.un.org/sites/un2.un.org/files/policy_
brief_on_covid_impact_on_women_9_apr_2020_updated.pdf


Lihat versi sumber di businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20200714005391/en/

Hubungi

Komunikasi Korporat Mary Kay Inc.
marykay.com/newsroom
972.687.5332 atau media@mkcorp.com

Sumber : Mary Kay

No comments:

Post a Comment