Thursday, July 23, 2020

MEMPERKENALKAN PLATFORM NLG NARATIF INTERAKTIF TERKEMUKA

PETALING JAYA, Malaysia, 22 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Kumpulan Statworks dengan rasa bangga ingin mengumumkan perkongsian kami dengan Automated Insights (Ai), sebuah syarikat Stats Perform dan penyedia Penjanaan Bahasa Tabii (NLG) terkemuka, untuk membawa NLG ke Singapura dan Malaysia. Produk NLG terunggul bagi Automated Insights, Wordsmith, mengubah kecerdasan perniagaan dan data untuk menjadi naratif bersuara manusia dan wawasan yang boleh diambil tindakan. Kumpulan Statworks, sebuah syarikat Analitik Data Besar terkemuka yang berpusat di Malaysia mempunyai pengalaman yang luas di dalam melaksanakan pembelajaran mesin dengan penggunaan AI dan kecerdasan perniagaan (BI) merentasi organisasi yang dipacu oleh data di rantau ini. Dengan mempunyai pengalaman lebih 20 tahun, Kumpulan Statworks telah sepenuhnya melaksanakan teknologi Analitik Data Besar, GIS, dan STEM merentasi pelbagai industri di rantau Asia.

Maheskantha Balasubramaniam, Ketua Pegawai Eksekutif kumpulan bagi Statworks menyatakan bahawa Wordsmith menjanakan analitik bertulis, dengan menggunakan penjanaan bahasa tabii, tepat di sebelah visualisasi BI anda, terutamanya visualisasi Tableau, Spotfire, dan PowerBI. Beliau juga menambah bahawa “Ia seperti mempunyai penganalisis data peribadi anda mengemudikan anda melalui papan pemuka anda. Menggabungkan kuasa  Tableau dengan keajaiban NLG, mewujudkan suatu pengalaman khusus bagi setiap pengguna papan pemuka.”

“Penjanaan Bahasa Tabii (NLG) adalah satu cabang AI yang mengambil data berstruktur dan mengubahnya menjadi teks bersuara manusia,” kata Anis Zakaria, Pengurus Teknikal Statworks. Beliau menambah bahawa Wordsmith secara automatik membuat dan menyampaikan naratif analitik yang jelas dan berwawasan kepada semua orang merentasi sebuah organisasi.

“Perkongsian kami dengan Kumpulan Statworks memberikan Automated Insights peluang untuk membawa NLG ke rantau Asia Tenggara,” menurut Nick Nelli, Arkitek Kanan Penyelesaian di Automated Insights. “Wordsmith akan membolehkan pengguna papan pemuka BI untuk mengakses satu pemahaman yang lebih mendalam mengenai data mereka – pada satu skala dan kelajuan yang sebelum ini tidak dapat dicapai.”

Dengan Wordsmith, semua orang boleh menjadi pakar data mereka sendiri, mengambil kawalan sepenuhnya untuk mengubah data menjadi naratif yang berwawasan kesemuanya pada satu kelajuan dan skala yang belum pernah berlaku sebelum ini. Trend terkini ini di dalam bidang Analitik Data Besar adalah Teknologi yang HARUS DIMILIKI bagi semua organisasi yang didorong oleh data yang terlibat di dalam sebarang skala bagi penggunaan BI di dalam organisasi mereka.

MAKLUMAT MENGENAI STATWORKS

STATWORKS mempunyai pengalaman yang luas di dalam melaksanakan Sains Data dan Penyelesaian Analitik di pelbagai organisasi di rantau itu. Dengan menggunakan penyelesaian kami, organisasi di dalam pelbagai industri dapat mengurangkan kos, meningkatkan prestasi, dan mendapatkan ketangkasan untuk bertindak balas terhadap mengubah keperluan perniagaan. Kepakaran STATWORKS adalah bekerja dengan volum besar bagi data dan algoritma yang beroperasi di mana pengkomputeran sains data yang lebih pintar dengan atau tanpa pengekodan telah menjadi teras bagi perjalanan analitik pelanggan kami. Dengan mempunyai pengalaman lebih 20 tahun di dalam Pembelajaran Mesin dengan penggunaan AI dan BI merentasi organisasi yang dipacu oleh data di rantau ini, Kumpulan Statworks telah melaksanakan pelbagai teknologi Analitik Data Besar, GIS dan STEM merentasi pelbagai industri di rantau Asia.

Maklumat mengenai Automated Insights (automatedinsights.com)

Ditubuhkan pada tahun 2007 dan beribu pejabat di Durham, N.C., Automated Insights adalah pencipta bagi Wordsmith, platform penjanaan bahasa tabii layan diri yang pertama di dunia untuk kecerdasan perniagaan. Automated Insights memberi kuasa kepada organisasi untuk menghasilkan naratif yang bersuara manusia daripada data, menjadikannya mudah untuk menghasilkan analitik tepat masa yang bertulis, laporan yang diperibadikan, dan cerita-cerita pada skala. Platform Wordsmith digunakan oleh syarikat seperti Allstate, Associated Press, dan Cisco untuk meningkatkan kenal huruf data organisasi dan memperluaskan penerimaan bagi perisian kecerdasan perniagaan.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13610

No comments:

Post a Comment