Thursday, January 19, 2023

TUMPUAN SIDANG AKHBAR SEBELUM PIALA SUPER ITALIA ESOK




Stefano Pioli: “Hadir untuk Menang”… Simone Inzaghi: “Pertembungan Derby dalam perlawanan Akhir”


RIYADH, Arab Saudi, 19 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE)-- Satu sidang akhbar telah diadakan menjelang Piala Super Italia esok, antara AC Milan dan Inter Milan, yang diadakan di Stadium King Fahd di Riyadh pada pukul 10:00 malam (waktu tempatan), dibawakan oleh Kementerian Sukan Saudi sebagai sebahagian daripada acara sukan di Musim ke-2 Diriyah.

Sidang akhbar dimulakan oleh jurulatih AC Milan Pioli dan Calabria telah berbicara pada sidang akhbar untuk mempersembahkan perlawanan hebat ini. Jurulatih Pioli berkata, “Ia adalah perlawanan penting dengan trofi yang dipertaruhkan. Perlawanan menentang Inter dalam beberapa musim kebelakangan ini sentiasa sukar dan sengit. Pada hari sebelum perlawanan Akhir, ianya tidak mudah mahupun sukar. Mereka adalah lawan yang kuat yang sentiasa sukar untuk kami, walaupun dalam perlawanan yang kami menangi. Kami perlu menunjukkan prestasi terbaik mungkin.”

Dia menambah: “Saya gembira berada di Arab Saudi untuk acara ini dan ternanti-nanti dengan pasukan untuk berseronok di sini dan menikmati layanan mesra Arab Saudi."

Jurulatih Pioli menjawab soalan tentang prestasi pasukan bola sepak kebangsaan Saudi dan berkata, "Kami melihat cara pasukan kebangsaan Saudi mencapai kemenangan berharga ke atas Argentina dalam Piala Dunia 2022 di Qatar, yang menerima gema positif di seluruh dunia, dan mencerminkan imej yang tersendiri bagi landskap bola sepak di Arab Saudi."

Ketua jurulatih Inter Milan Simone Inzaghi turut menyatakan kegembiraannya berada di Arab Saudi untuk acara ini dan berkata, "Kami gembira berada di sini di Riyadh dan melihat ramai peminat yang akan memakai baju Inter Milan."

Melihat kepada perlawanan esok, Inzaghi berkata, “Kami tahu kepentingan perlawanan ini dan apatah lagi, ianya adalah pertembungan derby dalam perlawanan akhir. Kami akan cuba memainkan perlawanan yang hebat.” Jurulatih itu menyambung, “Ia adalah trofi pertama yang ditawarkan musim ini dan kami mahu melakukannya dengan baik.” Ditanya apa yang akan dilihatnya sebagai kepentingan kemenangan esok, Inzaghi berkata bahawa “Saya menganggapnya sebagai trofi, tidak semua pasukan mampu mencapai tahap ini.”

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53265837/en

*Sumber: AETOSWire

Orang hubungan

Dany Abadie – Pengarah Urusan
dany.abadie@squidnomad.com
 
Sumber: Kementerian Sukan Arab Saudi


No comments:

Post a Comment