Tuesday, January 17, 2023

YAYASAN TAJAAN SYARIKAT MARY KAY INC. MENYUMBANGKAN JUTAAN DOLAR MENYOKONG KEBAJIKAN WANITA DI SELURUH DUNIA

 

rogram Keusahawanan Wanita Mary Kay telah membantu usahawan wanita di Chuxiong, Wilayah Yunan menambah pendapatan mereka dan membantu dalam memelihara industri budaya Sulaman Yunan. (Foto: Mary Kay Inc.)

DALLAS, 16 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Sepanjang tahun 2022, jenama kecantikan ikonik Mary Kay—bersama yayasan tajaan syarikatnya—telah menyumbangkan lebih daripada 3 juta dolar untuk menyokong kebajikan wanita di seluruh dunia.

Apabila Mary Kay Ash, seorang ahli perniagaan wanita dan dermawan legenda, membuka perniagaannya pada tahun 1963, beliau mempunyai impian untuk memperkasa wanita pada peringkat antarabangsa melalui keusahawanan, inovasi, usaha gigih dan penyumbangan semula. Hampir 60 tahun kemudian, pekerja Mary Kay, Perunding Kecantikan Bebas dan ahli komuniti global terus merealisasikan impiannya melalui sumbangan yang banyak kepada empat yayasan tajaan syarikat yang menyampaikan sokongan berkesan kepada wanita dan keluarga mereka yang memerlukan sokongan.

Laporan penuh yayasan boleh dilihat di sini. Berikut ialah inisiatif yang telah dilaksanakan oleh pihak yayasan pada tahun 2022:

Kanser yang Menjejaskan Wanita

· Di Amerika Syarikat, Yayasan Mary Kay Ash (MKAF) telah membiayai 37 penyelidik kanser yang menjalankan penyelidikan rintisan terhadap kanser yang menjejaskan wanita.
· 43% daripada projek penyelidikan kanser MKAF dipimpin oleh wanita; 100% ujian klinikal diterajui oleh wanita.
· MKAF telah membiayai hampir $1.7 juta dalam bentuk geran untuk penyelidikan terhadap kanser yang menjejaskan wanita.

Keganasan Berasaskan Jantina
· MKAF telah membiayai hampir $1.4 juta dalam bentuk geran yang menyokong perkhidmatan untuk wanita yang terselamat daripada keganasan rumah tangga.
· MKAF telah menyokong 4 pusat perlindungan keganasan rumah tangga setempat di Texas Utara dengan menyediakan sumber dan keselamatan penting kepada wanita yang mencari bantuan.
· Melalui kerjasama dengan Mary Kay, MKAF telah menyokong rakan kongsi global yang komited untuk menamatkan keganasan terhadap wanita dan kanak-kanak perempuan, termasuk CARE dan Tabung Amanah PBB. Inisiatif bersama rakan global MKAF telah berjaya melaksanakan lebih daripada 550 projek di seluruh dunia.
· Instituto Mary Kay dan Mary Kay Brazil telah menerima Anugerah Perak untuk Kempen Palang Merah “Campanha Sinal Vermelho Contra a Violência Doméstica” di Kongres Tahunan ABEVD Associação Brasileira das Empresas de Venda Direta (Brazil DSA).
· Di Kanada, Yayasan Amal Mary Kay Ash telah memberikan $10,000 kepada setiap daripada 16 pusat perlindungan keganasan rumah tangga di seluruh Kanada yang berjumlah $160,000.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16720

No comments:

Post a Comment