Thursday, January 26, 2023

HYATT MENGUKUHKAN KEDUDUKAN SEBAGAI PENERAJU DALAM SEGMEN MEWAH, GAYA HIDUP DAN MASA SENGGANG BAGI TAHUN 2023 DAN SETERUSNYA, DENGAN REKOD PERANCANGAN GLOBAL DALAM PERSEDIAAN

Pertumbuhan transformatif Hyatt diteruskan dengan pengambilalihan terancang Dream Hotel Group, pengembangan global jenama Caption oleh Hyatt dan pertumbuhan organik portfolio global Hyatt


CHICAGO, 25 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Hyatt Hotels Corporation (NYSE: H) berkongsi hari ini bahawa Hyatt berada pada kedudukan untuk pertumbuhan transformatif yang berterusan bagi tahun 2023 dan seterusnya, dengan rekod perancangan dalam persediaan iaitu kira-kira 117,000 bilik di seluruh dunia setakat akhir tahun 2022. Terutamanya, hampir satu daripada empat perancangan hartanah dalam persediaan diklasifikasikan sebagai hotel gaya hidup, mewakili 10 peratus daripada pangkalan hotel sedia ada, mengukuhkan lagi kedudukan Hyatt sebagai peneraju dalam segmen mewah, gaya hidup dan masa senggang. Pertumbuhan ketara hartanah bernilai tinggi dalam portfolio Hyatt ini meluaskan pengalaman menarik tetamu yang boleh terus memacu penembusan kesetiaan World of Hyatt merentasi portfolio Hyatt.

Pemacu penting pertumbuhan ini ialah Pengambilalihan aset ringan jenama hotel gaya hidup dan platform pengurusan Dream Hotel Group yang dijangkakan akan membawa jenama hotel gaya hidup yang mantap – termasuk Dream Hotels, Unscripted Hotels dan The Chatwal – ke dalam portfolio Hyatt. Hartanah Dream Hotel Group terkenal dengan hospitaliti pengalaman yang disediakan termasuk restoran popular dan tempat hiburan malam hari yang dibina dalam pemprograman strategik dan tidak konvensional, serta kerjasama jenama, digandingkan dengan reka bentuk terkemuka yang mengimbangi bahan dengan kualiti menarik. Pengambilalihan tersebut akan mengalu-alukan lebih daripada 600 rakan sekerja baharu ke dalam keluarga Hyatt, membawa kepakaran ketara dalam hospitaliti pengalaman kepada portfolio global penawaran gaya hidup Hyatt dan mengembangkan jejak jenama Hyatt di destinasi strategik termasuk Nashville, Hollywood, Las Vegas, South Beach, Saint Lucia, Doha dan Bandar New York. Ini juga akan menandakan kemasukan jenama Hyatt ke dalam pasaran seperti Catskills di New York dan Valle de Guadalupe di Mexico.

Di samping itu, jenama Caption oleh Hyatt – yang menggabungkan reka bentuk dan keselesaan hotel kelas tinggi, gaya hidup ke hadapan dengan fleksibiliti hartanah perkhidmatan terhad – bersedia untuk pertumbuhan ketara berikutan kejayaan pembukaan Caption oleh Hyatt Beale Street Memphis pada tahun 2022. Jenama itu dijangka mengembangkan kehadirannya di Tennessee bersama Caption oleh Hyatt Chattanooga dengan kerjasama 3H Group (dijangkakan untuk tahun 2024) dan memasuki California bersama Caption oleh Hyatt Roseville dengan kerjasama LRE & Companies dan American Hospitality Services, Inc. dan Caption oleh Hyatt Sacramento dengan kerjasama Presidio Hotel Development LLC dan 29th Street Capital (kedua-duanya dijangkakan pada tahun 2026). Jenama Caption oleh Hyatt sedang berkembang pada peringkat antarabangsa dengan hartanah yang diumumkan sebelum ini dijangkakan dibuka di China dan Jepun pada tahun 2023, Vietnam pada tahun 2025 dan Sydney dalam beberapa tahun yang akan datang. Beroperasi dengan asas mengambil berat terhadap orang ramai dan tempat, serta mencipta hubungan antara mereka, jenama Caption oleh Hyatt komited untuk mengambil pelbagai bakat, vendor, tukang dan pembekal – dan meraikan kepelbagaian orang ramai dalam komuniti di tempat Caption oleh hotel Hyatt berada.

“Melalui strategi pertumbuhan jangka panjang kami yang dihasratkan dan melalui kerjasama rapat dengan pemilik, Hyatt menawarkan pertumbuhan bilik bersih organik yang menerajui industri selama lima tahun,” kata Jim Chu, naib presiden eksekutif, ketua pegawai pertumbuhan, Hyatt. “Pemilik mahu bekerjasama dengan kami kerana kepakaran, rekod prestasi dan kedudukan optimum kami dalam industri. Kami mempunyai skala global, tetapi kami cukup tangkas mencipta hubungan peribadi, menggunakan pengalaman kami sendiri dan memimpin dengan empati.”

Hartanah Mewah, Gaya Hidup & Masa Senggang Baharu dalam Pasaran Terkemuka

Hyatt menjangkakan pertumbuhan organik tambahan merentasi penawaran mewah, gaya hidup dan masa senggang, membawa reka bentuk yang bijak, makanan dan minuman berinovatif, serta perkhidmatan yang diperibadikan di seluruh dunia.

Jenama Park Hyatt ditetapkan untuk:

- Memantapkan semula kehadirannya di Afrika Selatan dengan Park Hyatt Johannesburg pada lewat tahun 2023 dan membuat pintu masuk ke Maghribi dengan Park Hyatt Marrakech, menawarkan keanggunan resort mewah dengan daya tarikan Maghribi.

- Kembali ke London dengan Park Hyatt London Sungai Thames dan berkembang di rantau Asia Pasifik dengan Park Hyatt Taipei (Taiwan), Park Hyatt Kuala Lumpur (Malaysia) dan Park Hyatt Phu Quoc (Vietnam) pada tahun 2024.

Pada tahun 2023, jenama Andaz akan meraikan pengembangan ke dalam pasaran baharu dengan:

Andaz Doha di Qatar, yang akan membawa reka bentuk dan seni kontemporari berinspirasikan tempatan ke tahap baharu, menawarkan tetamu dengan tempat makan titik sentuh terkemuka dan berinovatif termasuk restoran terkenal Afrika Selatan dan restoran makanan jalanan Singapura.

Andaz Pattaya Pantai Jomtien di Thailand akan memberikan tempat percutian pinggir pantai yang subur dan terpencil dengan menyediakan cara yang tidak terkira banyaknya supaya tetamu dapat berhubung dengan budaya Thai setempat, daripada lawatan ke destinasi sehingga hidangan asli, kesejahteraan dan aktiviti keluarga.

Andaz Bandar Mexico Condesa, yang menghubungkan budaya Mexico dengan seni bina tradisional dan hiasan berimaginatif, baru-baru ini membuka pintu untuk kunjungan pada bulan Januari.

Andaz Macau, yang akan ditetapkan dalam satu daripada destinasi mesyuarat dan acara paling ikonik dan canggih di Asia – Pusat Konvensyen Antarabangsa Galaxy (GICC) – akan melakukan kemunculan buat kali pertama sebagai hotel Andaz terbesar di dunia dengan lebih daripada 700 bilik dan suite.

Andaz Nanjing Hexi di Tanah Besar China, yang akan menyepadukan semangat eklektik Nanjing moden dan sejarah budaya akademik makmur yang panjang.

Koleksi Tanpa Had dan Koleksi Bebas Hyatt, yang terdiri daripada jenama kelas tinggi kepada gaya hidup mewah, menampilkan perancangan dalam persediaan sihat dengan jangkaan pembukaan pada tahun 2023 dan 2024 termasuk:

- Pertumbuhan jenama Thompson Hotels bersama dua oasis bandar yang bergaya akan melakukan kemunculan buat kali pertama dengan Thompson Palm Springs dan Thompson Houston.

- Pengembangan jenama Hyatt Centric di destinasi utama yang menghubungkan tetamu dengan bahagian paling penting dalam tindakan, termasuk Hyatt Centric Congress Avenue Austin, Hyatt Centric Zhongshan Park Shanghai dan Hyatt Centric Xi’an Gaoxin.

- Kemunculan buat kali pertama jenama Destination oleh Hyatt yang dijangkakan di Florida dengan pusat peranginan golf terkemuka 18 lubang yang menghijau Pusat Peranginan & Golf Banyan Cay di West Palm Beach, serta di Asia Pasifik dengan Pusat Peranginan Utama di Qingchengshan, China.

- Kemunculan terancang buat kali pertama jenama JdV oleh Hyatt di Rhode Island, dengan The Pell, hotel pantai yang meriah terletak di bahagian tengah Pulau Aquidneck di Middletown dan di Goa dengan pembukaan Ronil yang dijangkakan, berada di atas 1.6 ekar tanah pantai di Baga, India.

- Pembukaan Hotel Butik NUMU yang dijangkakan, sebahagian daripada The Unbound Collection oleh Hyatt, di San Miguel de Allende, Mexico.

Memperkenalkan Jenama Utama Semua Inklusif Di Seluruh Dunia

Hyatt menawarkan satu daripada portfolio pusat peranginan semua inklusif mewah yang terbesar di dunia termasuk perancangan dalam persediaan sihat pembukaan yang dijangkakan pada tahun 2023 diterajui oleh pertumbuhan di seluruh destinasi Laut Hitam popular di Bulgaria dan pelancaran Secrets Impression Resorts & Spas baru-baru ini, produk yang pertama seumpamanya direka bentuk untuk menyampaikan perkhidmatan dan kemudahan tahap tertinggi semua inklusif yang mewah. Barisan butik intim, tempat istirahat orang dewasa sahaja ini menawarkan pengalaman peribadi yang eksklusif, perkhidmatan pelayan tetamu khas dan gastronomi terpilih yang direka bentuk untuk melampaui jangkaan. Tambahan barisan baharu meraikan pembukaan Secrets Impression Moxché Playa del Carmen pada bulan Disember 2022 dan menjangka akan mengalu-alukan hartanah keduanya, Secrets Impression Isla Mujeres lewat tahun ini.

Pertumbuhan Perkhidmatan Terhad di Destinasi Percutian Terbaik Menarik Minat Keluarga dan Pengunjung Masa Senggang

Dengan lebih daripada 400 Hyatt Place dan hampir 130 hartanah Hyatt House di destinasi pelancongan utama di seluruh dunia, jenama perkhidmatan terhad Hyatt terus meluaskan pangkalan pelanggan kumpulan itu bagi menarik minat pengunjung masa senggang dan keluarga mencari pengalaman hotel yang santai dan lancar. Baru-baru ini, jenama Hyatt House menjalani penambahbaikan jenama untuk meraikan semua pengaturan perjalanan, jauh dan dekat. Pengunjung yang menginap di hotel Hyatt House di seluruh dunia boleh menyesuaikan diri mereka seperti berada di rumah sendiri, sama ada ia percutian keluarga, bertemu semula dengan rakan atau melanjutkan perjalanan perniagaan.

Hyatt dijangkakan menambah barisan hartanah Hyatt Place dan Hyatt House yang menarik di seluruh dunia pada tahun-tahun yang akan datang termasuk di kawasan popular masa senggang dan destinasi pelancongan perniagaan utama yang baharu muncul di Amerika Syarikat dan Kanada, seperti Hyatt House Bandar Traverse (Michigan), Hyatt House Bozeman (Montana), Hyatt Place Cape Canaveral (Florida), Hyatt House Roseville (California), Hyatt Place Toronto – Pusat Bandar/Jalan Jarvis (Ontario) dan Hyatt Place Mississauga - Pusat Korporat Lapangan Terbang (Ontario). Selain itu, pada tahun 2023 jenama tersebut dijangka membuat kemasukan pasaran antarabangsa di Guyana dan Estonia.

Untuk maklumat lanjut tentang hotel Hyatt, sila kunjungi: www.hyatt.com.

Istilah “Hyatt” digunakan dalam siaran ini untuk kemudahan merujuk kepada Hyatt Hotels Corporation dan/atau satu atau lebih banyak ahli gabungan syarikat tersebut.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=16744

No comments:

Post a Comment