Thursday, August 10, 2023

CERTIK DIIKTIRAF DALAM KEMAS KINI KESELAMATAN IOS TERKINI APPLE

 New York, New York, 10 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --  CertiK, peneraju global dalam keselamatan siber blockchain dan pengauditan kod, diiktiraf dalam nota keluaran dalam kemas kini OS terbaru Apple. Sumbangan CertiK berkaitan dengan dua kelemahan keselamatan yang berkaitan dengan kernel iOS Apple. Kerentanan ini telah disahkan menjejaskan peranti iOS terkini.


Menurut halaman kemas kini keselamatan rasmi Apple, kelemahan ini akan membenarkan "app... untuk melaksanakan kod sewenang-wenangnya dengan keistimewaan kernel". Dalam keluaran terbaru ini, Apple telah menangani kelemahan ini dengan pengendalian memori yang lebih baik.

Apabila aplikasi Web3 menjadi arus perdana, keselamatan peranti mudah alih yang digunakan pengguna untuk mengaksesnya menjadi penting. CertiK sebelum ini telah mengkaji keselamatan dompet mudah alih dan telah menyiasat tahap perlindungan keselamatan yang berbeza dalam peranti mudah alih. CertiK berbangga untuk membantu Apple meningkatkan keselamatan sistemnya.

Kepakaran CertiK melangkaui bidang rantaian blok dan ke seluruh penjuru dunia digital. Memandangkan lebih ramai orang di seluruh dunia menggunakan telefon pintar mereka untuk dompet mata wang kripto dan aplikasi lain yang mementingkan keselamatan, peranti itu sendiri dilindungi. Penemuan terbaru ini sekali lagi menekankan nilai penyelidikan dan produk keselamatan mendalam yang berdedikasi CertiK, dan usaha mengenal pasti ancaman proaktif.

Pengenalpastian proaktif dan pelaporan CertiK tentang kelemahan ini menggariskan kepentingan penting keselamatan berbilang lapisan yang komprehensif – daripada lapisan aplikasi hingga ke lapisan kernel. Dalam era digital yang bersambung, keselamatan mestilah kedap udara pada setiap peringkat untuk benar-benar melindungi sistem dan data. Pengakuan ini berdiri sebagai bukti komitmen CertiK untuk memperkukuh keseluruhan landskap digital.

Mengenai CertiK

CertiK ialah perintis dalam keselamatan blockchain, memanfaatkan teknologi terbaik dalam kelasnya untuk melindungi dan memantau protokol blockchain dan kontrak pintar. Diasaskan pada 2018 oleh profesor dari Universiti Yale dan Universiti Columbia, misi CertiK adalah untuk menjamin dunia web3. CertiK menggunakan inovasi termaju dari akademia kepada perusahaan, membolehkan aplikasi kritikal misi untuk skala dengan keselamatan dan ketepatan.

Salah satu syarikat yang paling pesat berkembang dan paling dipercayai dalam keselamatan blockchain, CertiK ialah peneraju pasaran sebenar. Setakat ini, CertiK telah bekerja dengan hampir 4,000 pelanggan perusahaan, memperoleh aset digital bernilai lebih $360 bilion, dan telah mengesan hampir 70,000 kelemahan dalam kod blockchain. Pelanggan kami termasuk projek terkemuka seperti Aave, Polygon, Binance Smart Chain, Yearn Finance dan Chiliz.

CertiK disokong oleh Insight, Partners, Sequoia, Tiger Global, Coatue Management, Lightspeed, Advent International, SoftBank, Hillhouse Capital, Goldman Sachs, Coinbase Ventures, Binance, Shunwei Capital, IDG Capital, Wing, Legend Star, Danhua Capital dan pelabur lain.

Hari Govindarajan
PR & Comms Specialist, Luna PR
hari@lunapr.io 

Sumber: CertiK

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment