Tuesday, August 1, 2023

MAJLIS MENANDATANGANI PERJANJIAN DENGAN PENGELUAR BATERI GENERASI AKAN DATANG, ENOVIX, DAN YBS INTERNATIONAL BERHAD UNTUK MEMPERINGATI KEMUDAHAN PEMBUATAN BARU DI TAMAN SAINS PULAU PINANG



Akan dihadiri oleh Pegawai-pegawai dari Kementerian MITI dan Ketua Menteri Pulau Pinang


PULAU PINANG, Malaysia, 1 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Enovix Corporation (“Enovix”) (Nasdaq: ENVX), sebuah syarikat bateri silikon termaju, dan YBS International Berhad (“YBS”) (MESDAQ: YBS:KLS), sebuah syarikat pemegangan pelaburan yang berpangkalan di Malaysia dengan segmen termasuk pembuatan dan pemasangan elektronik, kejuruteraan kejituan tinggi, dan pemesinan dan pengecapan jitu , antara lainnya, hari ini mengumumkan mereka akan mengadakan majlis menandatangani rasmi pada 1 Ogos 2023 untuk memperingati kemudahan pembuatan baharunya, yang akan bertempat di Taman Sains Pulau Pinang. Warga media dijemput hadir.

Lokasi: Hotel E & O, Jalan Farquhar 10250 Georgetown, Penang
 
Agenda: Ucapan Alu-aluan oleh:
Jackie Yong Chan Cheah, Ketua Pegawai Eksekutif YBS International Berhad
Ajay Marathe, Ketua Pegawai Operasi Enovix Corporation
YB Senator Tengku Datuk Seri Utama Zafrul Tengku Abdul Aziz, Menteri MITI
YAB Chow Kon Yeow, Ketua Menteri Pulau Pinang
 
Masa: 3 ptg. hingga 5 ptg. pada 1 Ogos 2023

Petikan Eksekutif:
  • Jackie Yong Chan Cheah, Ketua Pegawai Eksekutif YBS International Berhad: “Enovix mempunyai teknologi bateri yang menarik. Kami percaya Enovix akan menjadi peneraju pasaran dan kami tidak sabar untuk menyokong matlamat syarikat dan berkongsi pertumbuhan dan kejayaannya.”
  • Ajay Marathe, Ketua Pegawai Operasi Enovix Corporation: “Kami sangat teruja mahu mengumumkan peristiwa penting ini dalam perjalanan kami untuk meningkatkan skala. Selain bekerjasama dengan YBS, kami berharap dapat bekerjasama dengan MIDA, Wilayah Ekonomi Koridor Utara dan InvestPenang untuk menyertakan insentif pelaburan, yang akan menyokong matlamat jangka panjang kami di Malaysia. Malaysia, terutamanya wilayah Pulau Pinang, kaya dengan jurutera terlatih semikonduktor dengan pemikiran kecemerlangan pembuatan. Kami berbesar hati untuk memajukan kehadiran kami di rantau ini untuk menyokong pertumbuhan pesat kami.”
  • YB Senator Tengku Datuk Seri Utama Zafrul Tengku Abdul Aziz, Kementerian MITI: “Saya memuji YBS dan Enovix kerana memuktamadkan perjanjian mereka dan menubuhkan kemudahan pembuatannya di Taman Sains Pulau Pinang. Kerjasama ini akan mewujudkan peluang jangka panjang untuk pertumbuhan dan pekerjaan dalam sektor teknologi bersih.”
  • YAB Chow Kon Yeow, Ketua Menteri Pulau Pinang: “Pulau Pinang telah menjadi penerima manfaat besar globalisasi, memainkan peranan utama dalam rantaian bekalan global, tidak terkecuali dalam sektor E&E (elektronik dan elektrikal). Kunci kepada kejayaan dan daya tahan lama kami ialah pembangunan, ekosistem tempatan yang komprehensif terdiri daripada syarikat multinasional (MNC), syarikat tempatan besar (LLC) dan perusahaan kecil sederhana (PKS) sepanjang lima dekad lalu. MNC telah memainkan peranan penting dalam membangunkan keupayaan kami melalui penyediaan peluang kepada PKS, yang kemudiannya telah menjadi LLC, dan seterusnya menyediakan lebih banyak PKS baharu dengan peluang yang serupa. Sememangnya, saya percaya kerjasama antara YBS International dan Enovix Corp akan mengikuti laluan yang sama.”
Perihal Enovix
Enovix sedang menjalankan misi untuk memperkasakan teknologi masa hadapan. Segala-galanya daripada IoT, peranti mudah alih dan pengkomputeran, kepada kenderaan yang anda pandu, memerlukan bateri yang lebih baik. Seni bina gendala syarikat mendayakan bateri untuk memiliki ketumpatan dan kapasiti tenaga yang tinggi tanpa menjejaskan keselamatan.Enovix sedang meningkatkan keupayaan pembuatan bateri silikon-anod, litium-ionnya untuk memenuhi permintaan pelanggan. Untuk mendapatkan maklumat lanjut layari www.enovix.com dan ikuti kami di LinkedIn.

Orang Hubungan Media:
Enovix
Kristin Atkins
Phone: +1 (650) 815-6934
E-mel: katkins@enovix.com 

SUMBER : Enovix Corporation 

No comments:

Post a Comment