Thursday, August 3, 2023

LIBERTY RESOURCES ACQUISITION CORP. UMUMKAN PELANCARAN LAMAN WEB PERHUBUNGAN PELABUR BAHARU

NEW YORK, 2 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --  Liberty Resources Acquisition Corp. (NASDAQ: LIBY, LIBYU, LIBYW) (“Liberty”), syarikat perolehan tujuan khas, hari ini umumkan kejayaan pelancaran laman web perhubungan pelabur baharu di https://www.liberty-resources.com/.

Laman web perhubungan pelabur menampilkan format yang mudah dinavigasi dan akses diperkemas kepada maklumat pelabur penting, termasuk siaran akhbar syarikat terkini, maklumat sektor dan banyak lagi.

Seperti yang diumumkan sebelum ini, Liberty memeterai perjanjian gabungan perniagaan muktamad berkuat kuasa 15 Disember 2022 yang akan menyebabkan Liberty menjadi anak syarikat milik penuh Liberty Onshore Energy B.V. (“PubCo”). Melalui penstrukturan semula yang kompleks, PubCo akan menjadi syarikat induk gabungan yang terhasil dan dijangka meneruskan penyenaraian di Bursa Saham Nasdaq (“NASDAQ”).

Perihal Liberty Resources Acquisition Corp.

Liberty Resources Acquisition Corp. ialah syarikat cek kosong baru disusun yang ditubuhkan untuk tujuan melaksanakan penggabungan, bursa saham modal, perolehan aset, pembelian saham, penyusunan semula atau gabungan perniagaan yang serupa dengan satu atau lebih perniagaan. Syarikat ini diketuai oleh Dato’ Maznah Binti Abdul Jalil, Ketua Pegawai Eksekutif Liberty, dan Dato’ Khalid bin Hj Ahmad, Ketua Pegawai Kewangan Liberty. Liberty ditaja oleh Liberty Fields, LLC.

Mengenai Caspi Oil Gas LLP

COG ialah pemilik konsesi Rakushechnoye Oil Field, yang terletak di Kazakhstan Barat. Blok Lesen Rakushechnoye terletak di pesisir Laut Caspian di semenanjung Mangyshlak, Kazakhstan Barat. Blok ini meliputi kawasan seluas kira-kira 287 km persegi di barat daya Wilayah Manghystau. Secara geologi, medan ini terletak di dalam lembangan enapan Mangyshlak Selatan dan dua medan terbesar, Zhetybai dan Uzen, yang masing-masing terletak kira-kira 65 kilometer ke utara dan 85 kilometer ke timur laut. COG mempunyai rizab minyak dan gas berkualiti tinggi yang menguntungkan dengan API 47 dan sulfur sifar. Tambahan pula, kepekatan LPG bagi C3 + C4 adalah antara 10% - 12% daripada rizab gas.

Tiada Tawaran atau Pemancingan

Siaran akhbar ini berkaitan dengan cadangan gabungan perniagaan antara Liberty dan Caspi dan bukan pernyataan proksi atau permintaan proksi, persetujuan atau kebenaran berkenaan dengan mana-mana sekuriti atau berkenaan dengan Gabungan Perniagaan yang dicadangkan dan tidak akan membentuk suatu tawaran untuk menjual atau permintaan tawaran untuk membeli sekuriti Liberty dan Caspi, mahu pun akan terdapat apa-apa penjualan bagi mana-mana sekuriti yang sedemikian di mana-mana negeri atau bidang kuasa apabila tawaran, permintaan atau penjualan sedemikian adalah menyalahi undang-undang sebelum pendaftaran atau kelayakan di bawah undang-undang sekuriti negeri atau bidang kuasa tersebut. Tiada penawaran sekuriti boleh dibuat melainkan melalui prospektus yang memenuhi keperluan Seksyen 10 Akta Sekuriti 1933, seperti yang dipinda, atau pengecualian daripadanya.

Peserta yang terlibat dalam Pemancingan

Liberty dan para pengarah dan pegawai eksekutifnya boleh dianggap sebagai peserta yang mahu mendapatkan proksi daripada pemegang sahamnya berhubung dengan gabungan perniagaan. Senarai nama-nama pengarah dan pegawai eksekutif tersebut dan perihalan kepentingan mereka dalam Liberty akan disertakan dalam penyata/prospektus proksi untuk gabungan perniagaan yang dicadangkan apabila tersedia di www.sec.gov. Maklumat tentang pengarah dan pegawai eksekutif Liberty serta pemilikan mereka terhadap saham biasa Liberty dinyatakan dalam prospektus Liberty, bertarikh 3 November 2021, seperti yang diubah suai atau ditambah dengan mana-mana Borang 3 atau Borang 4 yang difailkan dengan SEC sejak tarikh pemfailan tersebut. Maklumat lain mengenai kepentingan peserta untuk mendapatkan proksi akan disertakan dalam penyataan/prospektus proksi yang berkaitan dengan gabungan perniagaan yang dicadangkan apabila ia tersedia. Dokumen ini boleh diperoleh secara percuma daripada sumber yang dinyatakan di atas.

Caspi dan pengarah dan pegawai eksekutifnya juga boleh dianggap sebagai peserta dalam permintaan proksi daripada pemegang saham Liberty berkaitan dengan gabungan perniagaan yang dicadangkan. Senarai nama pengarah dan pegawai eksekutif tersebut dan maklumat mengenai kepentingan mereka dalam gabungan perniagaan yang dicadangkan akan disertakan dalam penyata proksi/prospektus untuk gabungan perniagaan yang dicadangkan.

Pernyataan Peringatan Berkenaan Pernyataan Prospektif

Siaran akhbar ini mengandungi pernyataan yang membentuk “pernyataan prospektif,” termasuk berkenaan dengan Gabungan Perniagaan yang dicadangkan, dalam pengertian undang-undang sekuriti persekutuan. Pernyataan prospektif mungkin termasuk, tetapi tidak terhad kepada, pernyataan berkenaan dengan produk Caspi, kemungkinan kelulusan kawal selia produk tersebut dan cadangan penggunaannya; Prospek pertumbuhan Caspi dan pasaran sasaran berpotensi Caspi, serta saiz pasaran tersebut; unjuran prestasi kewangan dan operasi Caspi; tawaran produk dan perkhidmatan baharu yang Caspi mungkin akan perkenalkan pada masa hadapan; gabungan perniagaan yang berpotensi, termasuk nilai perusahaan tersirat, struktur pemilikan pasca penutupan yang dijangkakan dan kemungkinan dan keupayaan pihak-pihak untuk berjaya melaksanakan potensi transaksi; kesan dijangkakan daripada pengumuman atau penangguhan gabungan perniagaan yang dicadangkan pada hubungan perniagaan Liberty atau Caspi, prestasi, dan perniagaan secara amnya; dan pernyataan lain mengenai jangkaan, harapan, kepercayaan, niat atau strategi Liberty dan Caspi mengenai masa depan.

Selain itu, apa-apa pernyataan yang merujuk kepada unjuran, ramalan atau pencirian lain bagi peristiwa atau keadaan masa hadapan, termasuk sebarang andaian asas, adalah pernyataan prospektif. Perkataan "jangka," "percaya," "terus," "boleh," "anggaran," "jangka," "berniat," "pandangan," "akan," "rancang," "mungkin," "berpotensi," "ramalkan," "unjuran," "sepatutnya,", "akan" dan ungkapan yang serupa mungkin mengenal pasti pernyataan prospektif, tetapi ketiadaan perkataan ini tidak bermakna bahawa itu bukan pernyataan prospektif. Pernyataan prospektif ialah ramalan, unjuran dan pernyataan lain tentang peristiwa masa hadapan yang berdasarkan jangkaan dan andaian semasa dan, akibatnya, tertakluk kepada risiko dan ketidakpastian. Anda hendaklah mempertimbangkan dengan teliti risiko dan ketidakpastian yang diterangkan dalam bahagian "Faktor Risiko" bagi mana-mana pernyataan proksi yang berkaitan dengan gabungan perniagaan yang dicadangkan, yang dijangka akan difailkan oleh Liberty dengan SEC, dokumen-dokumen lain yang difailkan oleh Liberty dari semasa ke semasa dengan SEC, dan sebarang faktor risiko yang disediakan untuk anda berkaitan dengan Liberty, Caspi dan transaksi tersebut. Pernyataan prospektif ini melibatkan beberapa risiko dan ketidakpastian (sesetengahnya berada di luar kawalan Liberty dan Caspi), dan andaian lain, yang mungkin menyebabkan keputusan atau prestasi sebenar berbeza secara material berbanding yang dinyatakan atau tersirat oleh pernyataan prospektif ini. Tiada jaminan boleh diberikan bahawa gabungan perniagaan yang dibincangkan di atas akan diselesaikan mengikut terma yang diterangkan, atau sama sekali. Pernyataan prospektif tertakluk kepada pelbagai syarat, kebanyakannya di luar kawalan Liberty, termasuk yang dinyatakan dalam bahagian Faktor Risiko Penyata Pendaftaran dan penyata proksi awal untuk Gabungan Perniagaan yang dicadangkan. Salinan dokumen ini tersedia atau akan tersedia di tapak web SEC, www.sec.gov. Liberty tidak bertanggungjawab untuk mengemas kini penyata-penyata ini untuk semakan atau perubahan selepas tarikh keluaran ini, kecuali seperti yang dikehendaki oleh undang-undang.

Selain faktor-faktor yang didedahkan sebelum ini dalam laporan Liberty yang difailkan dengan SEC dan yang dikenal pasti di tempat lain dalam komunikasi ini, faktor-faktor berikut, antara lain, boleh menyebabkan keputusan sebenar dan masa kejadian berbeza secara material daripada keputusan yang dijangkakan atau jangkaan lain yang dinyatakan dalam pernyataan prospektif: perubahan dalam perniagaan dalam dan luar negara, pasaran, kewangan, politik dan keadaan undang-undang; ketidakupayaan pihak-pihak untuk melaksanakan gabungan perniagaan yang dicadangkan dengan jayanya atau tepat pada masanya, termasuk risiko bahawa mana-mana kelulusan kawal selia tidak diperoleh, tertunda atau tertakluk kepada syarat yang tidak dijangka yang boleh memberi kesan buruk kepada syarikat gabungan atau faedah yang dijangkakan daripada gabungan perniagaan yang dicadangkan atau bahawa kelulusan pemegang saham Liberty atau Caspi tidak diperoleh; bahawa kelulusan yang diperlukan dari kerajaan Kazakhstan tidak diperoleh; penstrukturan semula Caspi tidak dimuktamadkan atau pemiutang Caspi tidak bersetuju dengan transaksi tersebut; ketidakupayaan untuk melengkapkan tawaran PIPE berkaitan dengan gabungan perniagaan yang dicadangkan; kegagalan untuk merealisasikan faedah yang dijangkakan daripada gabungan perniagaan yang dicadangkan; risiko yang berkaitan dengan ketidakpastian maklumat kewangan yang diunjurkan berkenaan dengan Caspi; jumlah permintaan penebusan yang dibuat oleh pemegang saham Liberty; tahap keseluruhan permintaan minyak dan gas dan keupayaan Caspi untuk menyampaikan produknya ke pasaran global; keadaan ekonomi am dan faktor-faktor lain yang mempengaruhi keyakinan, pilihan dan tingkah laku pengguna; gangguan dan turun naik dalam pasaran mata wang, modal dan kredit global; keupayaan untuk mengekalkan penyenaraian sekuriti Liberty di NASDAQ yang mana ia dipercayai akan menjadi syarikat tersenarai pertama dengan operasinya terutamanya di Kazakhstan; Keupayaan Caspi untuk melaksanakan strategi perniagaannya; perubahan dalam peraturan kerajaan, Pendedahan Caspi kepada tuntutan litigasi dan kontingensi kerugian lain; gangguan dan kesan lain kepada perniagaan Caspi, akibat daripada pandemik global COVID-19 dan tindakan kerajaan serta langkah-langkah sekatan yang dilaksanakan sebagai tindak balas; kestabilan pembekal Caspi, serta permintaan pengguna untuk minyak dan gas, memandangkan wabak penyakit dan kebimbangan berkaitan kesihatan seperti pandemik global COVID-19; kesan trend perubahan iklim global yang mungkin terhadap Caspi dan pembekal dan pelanggannya atau peraturan yang bertujuan untuk mengurangkan perubahan iklim boleh menjejaskan pengeluaran Caspi; Keupayaan Caspi untuk merekrut dan mengekalkan kakitangan yang berkelayakan untuk menyampaikan perkhidmatan mereka; sebarang pelanggaran, atau gangguan dalam, sistem maklumat Caspi; turun naik dalam mata wang asing; perubahan dalam undang-undang dan liabiliti cukai, tarif, undang-undang, peraturan, risiko politik dan ekonomi.

Keputusan, prestasi atau pencapaian sebenar mungkin berbeza secara material, dan berpotensi memberi kesan buruk, daripada mana-mana unjuran dan pernyataan prospektif dan andaian yang berdasarkan pernyataan prospektif tersebut. Tidak ada jaminan bahawa data yang terkandung di sini mencerminkan prestasi masa depan pada sebarang tahap. Anda diberi amaran agar tidak meletakkan pergantungan yang tidak wajar pada pernyataan prospektif sebagai peramal prestasi masa hadapan sebagai maklumat kewangan yang diunjurkan dan maklumat lain adalah berdasarkan anggaran dan andaian yang sememangnya tertakluk kepada pelbagai risiko, ketidakpastian dan faktor lain yang ketara, yang kebanyakannya di luar kawalan kami. Semua maklumat yang dinyatakan di sini hanya berkenaan pada tarikh ini dalam kes maklumat tentang Liberty dan Caspi atau tarikh maklumat sedemikian dalam kes maklumat daripada orang selain Liberty atau Caspi, dan kami menafikan sebarang niat atau kewajipan untuk mengemas kini sebarang pernyataan prospektif akibat daripada perkembangan yang berlaku selepas tarikh komunikasi ini. Ramalan dan anggaran mengenai industri dan pasaran akhir Caspi adalah berdasarkan sumber yang kami percaya boleh diandalkan, namun tiada jaminan ramalan dan anggaran ini akan terbukti tepat secara keseluruhan atau sebahagian. Angka tahunan, pro forma, unjuran dan anggaran digunakan untuk tujuan ilustrasi sahaja, bukan ramalan dan mungkin tidak menggambarkan keputusan sebenar.

Maklumat Hubungan

Garry Richard Stein
Liberty Resources Acquisition Corp.
Telefon: 1-305-809-7217
info@liberty-resources.com

MZ Group
Shannon Devine
+1-203-741-8811
LIBY@mzgroup.us

SUMBER: Liberty Resources Acquisition Corp.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17336

No comments:

Post a Comment