Wednesday, August 9, 2023

MORI BUILDING AKAN MEMBUKA BUKIT AZABUDAI PADA 24 NOVEMBER 2023




Table

Pemandangan Panoramik(Hari)1 © DBOX untuk Mori Building Co., Ltd - Bukit Azabudai (Grafik: Business Wire)


Perkampungan Bandar Moden bersama ruang terbuka yang besar dipenuhi dengan kehijauan yang subur di metropolis terbesar di dunia


TOKYO, 9 Ogos (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Mori Building Co., Ltd., pemaju landskap bandar terkemuka Jepun, hari ini mengumumkan bahawa Bukit Azabudai, kompleks serbaguna dan kejiranan baharu bertaraf dunia di Pusat Bandar Tokyo, akan dibuka pada 24 November. Projek Pembangunan Semula Bandar Kategori 1 Daerah Toranomon-Azabudai ini telah dipromosikan oleh Mori Building, lain-lain dan lebih kurang 300 pemilik tanah selama kira-kira 35 tahun.

Menghayati konsep “Perkampungan Bandar Moden”, Bukit Azabudai ialah mercu tanda alam semula jadi yang kaya dengan pusat perniagaan bertaraf dunia, kemudahan runcit dan kediaman menarik, serta ruang terbuka yang besar dipenuhi dengan kehijauan subur yang menyatupadukan orang ramai. Visi Mori Building ialah supaya Bukit Azabudai menjadi komuniti "Hijau & Kesejahteraan", di tempat orang ramai hidup secara harmoni dengan alam semula jadi dan menjalani kehidupan yang sihat, serta memuaskan hati. Merentangi kawasan yang luas kira-kira 8.1 hektar, Bukit Azabudai menawarkan kawasan kehijauan subur berkeluasan 24,000m² yang mengagumkan, menyediakan jumlah keluasan lantai kira-kira 861,700m² yang menampung pelbagai fungsi bandar, termasuk pejabat, kediaman, kemudahan runcit, kemudahan kebudayaan, institusi pendidikan dan kemudahan perubatan.

Bukit Azabudai telah memperoleh sokongan daripada rakan niaga yang berkongsi visi untuk mewujudkan persekitaran yang kaya dengan kehijauan dan merealisasikan gaya hidup bandar yang baharu dalam pembangunan bandar berintegrasi. Antara rakan niaga yang dihormati ini ialah Pusat Perubatan Pencegahan Universiti Keio; Sekolah British di Tokyo, satu daripada sekolah antarabangsa terbesar di pusat bandar; Janu Tokyo, hotel jenama seinduk Aman yang pertama di dunia; Hab Modal Usaha Niaga Tokyo, yang menghimpunkan sekitar 70 modal usaha niaga Jepun; kira-kira 150 kedai runcit termasuk jenama mewah dan Pasar Bukit Azabudai; serta Muzium Seni Digital Mori Building yang terkenal: EPSON teamLab Borderless, sebelum ini terletak di Odaiba. Semua organisasi luar biasa ini akan dibuka di Bukit Azabudai. Beberapa kemudahan di Bukit Azabudai akan dibuka secara beransur-ansur selepas bulan Disember 2023.

Mori Building berdedikasi untuk mencipta landskap bandar yang bertenaga dan menyumbang kepada daya tarikan Tokyo melalui konsep bandar padat yang unik, "Bukit", yang menggabungkan fungsi bandar pelbagai dan saling melengkapi. Dengan Bandar Azabudai, kami akan bekerjasama dengan rakan niaga kami untuk mencadangkan visi bandar baharu "Hijau & Kesejahteraan" sebagai respons kepada peningkatan kepentingan aspek alam sekitar dan kesihatan dalam masyarakat moden.

Buku fakta yang menyediakan maklumat penuh secara terperinci mengenai Bukit Azabudai dan kemudahan yang ada boleh didapati di laman web berikut: https://onl.tw/VYcx5TJ

Gambaran Keseluruhan Bukit Azabudai
Keluasan Tapak Kira-kira 8.1ha
Keluasan Tanah Kira-kira 63,900m²
Jumlah Keluasan Lantai Kira-kira 861,700m²
Keluasan Pejabat Kira-kira 214,500m²
Keluasan Kawasan Hijau Kira-kira 2.4ha
Unit Kediaman Kira-kira 1,400 unit
Kemudahan Runcit Kira-kira 23,000m²
Kemudahan Pejabat, kediaman, Kemudahan runcit, Hotel, Kemudahan kebudayaan,
  Sekolah antarabangsa, Kemudahan perubatan dan sebagainya.

Hijau Pusat (Dataran Pusat), Hijau dan Kelestarian

Penciptaan kehijauan yang melimpah ruah

Dengan memanfaatkan perbezaan topografi kawasan—termasuk bumbung bertingkat rendah di atas bangunan podium—tapak ini menempatkan 24,000m² ruang hijau, termasuk kira-kira 6,000 m² dataran pusat (Hijau Pusat). Disebabkan itu, Mori Building mewujudkan oasis bandar yang santai di tengah-tengah Tokyo.
Seni bina dinamik di tingkat bawah, yang direka bentuk oleh Heatherwick Studio, menggabungkan kehijauan dengan indah dan mewujudkan persekitaran seluruh bandar yang kaya, dikelilingi dengan kehijauan yang subur.

Mempromosi Kelestarian

Seluruh bandar mempromosikan usaha menyahkarbon dan mengitar semula sumber di bandar itu. 100% kuasa elektrik yang dibekalkan ke kompleks akan datang dari sumber boleh baharu, memenuhi sasaran yang ditetapkan oleh 100% Tenaga Boleh Baharu (RE100). Bukit Azabudai berada di landasan yang betul untuk menerima pensijilan Platinum terbaik bagi kategori ND (Pembangunan Kejiranan) Penerajuan dalam Reka Bentuk Tenaga & Alam Sekitar (LEED) untuk pembangunan guna campur dan pensijilan BD+C (Membina & Mereka Bentuk/Pembangunan Teras dan Petala) untuk bangunan penyewa yang baharu dibina.

Pusat Perubatan Pencegahan Universiti Keio

Kini, Pusat Perubatan Pencegahan Universiti Keio akan berpindah ke Bukit Azabudai.
Disokong oleh kelengkapan perubatan terkini dan kakitangan hospital universiti yang mempunyai kepakaran tinggi, pusat ini akan menyediakan pemeriksaan fizikal berketepatan tinggi untuk pengesanan awal risiko penyakit, serta program yang dioptimumkan bagi memenuhi keperluan berasingan setiap pesakit. Bersaiz lebih besar, kemudahan baharu itu akan mengurangkan kesesakan dan menyediakan persekitaran selesa untuk pemeriksaan perubatan.

Sekolah British di Tokyo

Sekolah British di Tokyo, satu daripada sekolah antarabangsa terbesar di Tokyo, akan dibuka di Bukit Azabudai pada 30 Ogos 2023. Kampus baharu itu menunjukkan hasrat sekolah mendidik kanak-kanak dalam persekitaran semula jadi yang santai di tengah-tengah bandar dan visi Mori Building untuk menyokong daya tarikan global Tokyo. Sekolah tersebut menawarkan kurikulum gaya British dengan citarasa antarabangsa yang kaya kepada pelajar daripada lebih 60 kewarganegaraan. Kampus baharu itu akan menyediakan persekitaran semula jadi yang subur untuk mendidik anak muda menjadi pemimpin masa akan datang.

Seni & Galeri

Di Bukit Azabudai, pendekatan kami ialah berdasarkan konsep menjadikan “seluruh bandar sebagai muzium” Di tengah-tengah kemudahan keseluruhan ialah muzium dan galeri karya seni dengan jumlah ruang lebih kurang 9,300m². Pemasangan karya seni awam tersebar di seluruh kawasan, mewujudkan ruang bandar yang menggabungkan seni dan budaya dengan lancar.

Galeri Bukit Azabudai

Galeri Bukit Azabudai akan menjadi kemudahan promosi kebudayaan teras. Galeri Bukit Azabudai dilengkapi dengan kemudahan muzium dan akan mempamerkan genre kebudayaan yang pelbagai. Bagi memperingati pembukaan itu, pameran oleh Olafur Eliasson, artis perintis yang juga terlibat secara aktif dalam isu alam sekitar dan mencipta satu daripada karya seni awam untuk Bukit Azabudai, akan diadakan.
Pameran Pembukaan "Pameran Olafur Eliasson: Kitaran Detik yang Saling Berkait dalam Harmoni (A Cycle of Interconnected Moments in Harmony)"

Karya Seni Awam: Menghapuskan sempadan antara seni dan kehidupan harian

Muzium Seni Mori telah meneliti pilihan karya seni yang membantu orang ramai menggambarkan tenaga alam semula jadi yang wujud di Bukit Azabudai, menggabungkan skala kompleks yang besar dengan skala manusia.

MUZIUM SENI DIGITAL MORI Building: EPSON teamLab Borderless

Muzium seni digital, projek bersama antara Mori Building dan teamLab, dibuka pada asalnya di Odaiba, menarik minat 2.3 juta pengunjung dari lebih 160 negara dalam tahun pertama. Muzium yang ditempatkan semula itu, kini akan dibuka di Bukit Azabudai, serta mempamerkan koleksi karya seni teamLab yang semakin berkembang, termasuk beberapa karya yang akan membuat penampilan sulung di Jepun.

Kemudahan Runcit

Bukit Azabudai akan mengendalikan lebih kurang 23,000m² kawasan komersial yang besar, dikelilingi dengan kehijauan yang indah. Kawasan ini menempatkan kira-kira 150 kedai, termasuk jenama mewah, kafeteria dengan teres yang bebas dan beberapa restoran mewah.

Pasar makanan berskala besar yang dipanggil sebagai Pasar Bukit Azabudai akan diwujudkan di tingkat bawah tanah kawasan Hijau Pusat. Pasar ini menawarkan kawasan seluas kira-kira 4,000m², juga akan menekankan kepentingan kekayaan dan kenikmatan makanan melalui pemilihan bahan yang teliti, budaya makanan Tokyo yang kaya dan jaminan gaya hidup gourmet yang sihat.

Pasar Bukit Azabudai

Makanan ialah antara aspek budaya Jepun yang kami bangga untuk berkongsi dengan dunia. 31 daripada kedai istimewa yang terkemuka di Jepun telah bersatu dengan tujuan ingin memelihara dan mengembangkan lagi budaya makanan ini.

Jenama mewah

Rangkaian kedai jenama mewah baharu yang tiada tandingannya akan membuat penampilan sulung, mempamerkan barangan jenama mewah eksklusif terbaik yang terletak bersebelahan dalam persekitaran hijau, serta subur di tengah-tengah bandar.

Dirancang akan membuka: Hermès, Cartier, CELINE, DIOR, BERLUTI, L'Officine Universelle Buly, ST LOUIS, TimeVallée, BVRGARI, BOTTEGA VENETA

Janu Tokyo

Tingkat bawah Kediaman A (tingkat 1-13) akan menempatkan Janu Tokyo - penampilan sulung jenama seinduk Aman iaitu Janu.

Hotel dengan 122 bilik tamu ini terletak di lokasi yang strategik mengadap ke Hijau Pusat yang subur dan mempunyai kemudahan kesejahteraan seluas 4,000m², satu daripada yang terbesar untuk hotel mewah di Tokyo, dengan latihan fungsian secara berkumpulan dan gimnasium kecergasan, serta lapan restoran dan bar yang sesuai. untuk pertemuan keluarga dan kumpulan.

Kediaman Bukit Azabudai

Bukit Azabudai akan mewujudkan 1,400 unit kediaman baharu. Dikelilingi dengan kehijauan yang subur, penduduk akan menikmati kelebihan bandar yang maju, selesa dan harmoni bersama alam semula jadi, untuk merasai kesihatan mental dan fizikal, serta kehidupan manusia yang sangat makmur dan sebenar. Sebagai sebahagian daripada Bukit Azabudai, Kediaman Bukit Azabudai akan merangkumi fungsian terulung di kondominium yang disuntik dengan kepakaran Mori Building dalam mencipta kediaman mewah.

Kediaman Aman, Tokyo, terletak di tingkat paling atas Menara Mori JP dan diuruskan dengan kerjasama Aman, pengendali hotel dan resort mewah bertaraf dunia yang pelbagai, akan memberikan nilai luar biasa sebagai kediaman eksklusif dengan hanya 91 unit untuk kehidupan yang amat tenang.

Pejabat

Di Bukit Azabudai, keseluruhan kompleks akan berfungsi sebagai tempat kerja yang disatukan. Ruang pejabat (jumlah keluasan kira-kira 214,500m²) akan ditawarkan terutamanya di tingkat 7 hingga 52 Menara Mori JP, bagi menyokong gaya kerja yang pelbagai untuk kira-kira 20,000 individu. Tingkat standard di Menara Mori JP akan mempunyai keluasan yang boleh disewa kira-kira 4,800m², satu daripada plat lantai terbesar di Jepun, membolehkan bangunan pejabat bertaraf dunia ini memenuhi keperluan syarikat global sepenuhnya.

Rumah Bukit

Rumah Bukit (Hills House), kemudahan di tingkat 33 dan 34 Menara Mori JP dengan jumlah keluasan kira-kira 3,300m², akan menjadi pangkalan yang syarikat penyewa dan pekerja masing-masing boleh menggunakan seluruh bandar sebagai tempat kerja.

Hab Modal Usaha Niaga Tokyo

Bukit Azabudai akan menjadi tuan rumah kepada Hab Modal Usaha Niaga Tokyo, hab modal usaha niaga berskala besar pertama Jepun di Jepun. Persatuan Modal Usaha Niaga Jepun (JVCA), pemodal usaha niaga (VC) bebas terkemuka yang menerajui industri VC Jepun dan kira-kira 70 pemodal usaha niaga korporat (CVC) yang disokong oleh syarikat besar Jepun akan bersatu.

Buku fakta yang menyediakan maklumat penuh secara terperinci mengenai Bukit Azabudai dan kemudahan yang ada boleh didapati di laman web berikut: https://onl.tw/VYcx5TJ

Untuk menonton filem gambaran keseluruhan Bukit Azabudai, sila klik di sini bagi filem terkini dan di sini bagi filem dari tahun 2019.

Maklumat Tentang Mori Building

Mori Building ialah pemaju bandar berinovatif yang berpangkalan di Tokyo. Syarikat komited untuk memaksimumkan daya tarikan bandar dengan mewujudkan dan memupuk pusat bandar yang selamat, mampan dan kosmopolitan berdasarkan konsep Bandar Taman Menegak (Vertical Garden City) yang unik iaitu pusat bangunan bertingkat tinggi untuk perniagaan, pendidikan, masa senggang dan kediaman. Konsep ini digunakan dalam banyak projek termaju syarikat, termasuk Bukit ARK, Bukit Roppongi dan Bukit Toranomon di Tokyo dan Pusat Kewangan Dunia Shanghai. Mori Building juga terlibat dalam pajakan hartanah, pengurusan projek dan perundingan. Sila kunjungi www.mori.co.jp/en

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/53509613/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Bahagian untuk Dihubungi

Pertanyaan Media
Mori Building Co., Ltd.
Kae Takagi
koho@mori.co.jp

Weber Shandwick Japan
Mayuko Harada
moribldg@webershandwick.com
 
Sumber: Mori Building Co., Ltd.

No comments:

Post a Comment