Saturday, January 20, 2024

BANLE ENERGY INTERNATIONAL LIMITED MENYOKONG PELAYARAN SULUNG BYD UNTUK PEMBAWA KERETA, BYD EXPLORER 1

HONG KONG, 18 Jan (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Pada 9 Januari 2024, Banle Energy International Limited, anak syarikat CBL International Limited (NASDAQ: BANL), berbesar hati mengumumkan bahawa mereka telah mengatur perkhidmatan bunkering untuk menyokong perjalanan sulung pengangkut kereta pertama BYD, BYD Explorer 1, di sebuah pelabuhan di China. BYD ialah pengeluar kenderaan elektrik (EV) China. Menurut 'The Wall Street Journal', BYD mengatasi jualan EV Tesla pada suku terakhir tahun 2023 dan menjadi pengeluar EV terbesar di dunia.

Seperti yang dilaporkan oleh berita Seatrade Maritime, selepas menerima perkhidmatan pengisian bunker di pelabuhan Yan Tai, BYD Explorer 1, akan singgah di Shenzhen untuk memuatkan kereta sebelum mengeksport ke Eropah.

"Kami berbesar hati untuk menjadi sebahagian daripada peristiwa penting ini dan mengucapkan terima kasih kepada BYD kerana meletakkan kepercayaan mereka dalam perkhidmatan pengisian bunker kami," kata Encik William Chia, Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif CBL International Limited. “CBL telah mewujudkan rangkaian yang teguh dan mempunyai keupayaan untuk menawarkan perkhidmatan pengisian bunker di 17 daripada 20 pelabuhan kontena terbaik di seluruh dunia. Selaras dengan rancangan pengembangan kami, baru-baru ini kami telah membuka pejabat di Ireland pada suku keempat tahun 2023 untuk meningkatkan lagi rangkaian kami di Eropah. Inisiatif ini sejajar dengan objektif strategik kami untuk mengembangkan kehadiran kami di Eropah."

CBL International Limited telah meluaskan kehadirannya lebih 55 pelabuhan di seluruh Asia Pasifik dan negara lain, seperti Belgium dan Turki. Selain itu, kami telah mengambil pendekatan proaktif dalam meneroka bahan api alternatif dan telah diluluskan untuk aktiviti perdagangan biobahan api. Ini menjadikan kami salah satu kumpulan pertama pembekal biobahan api B24 di Hong Kong. Pencapaian ini menunjukkan keghairahan kami untuk merebut peluang untuk menyediakan perkhidmatan pengisian bunker yang berdaya saing, mesra alam dan bersepadu kepada pelanggan kami yang dihargai." 

No comments:

Post a Comment