Tuesday, January 16, 2024

PAMERAN CIIE MENYAMBUT LEBIH BANYAK FIRMA GLOBAL UNTUK MENEROKA PELUANG YANG LEBIH BESAR






SHANGHAI, 15 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE)
 -- CIIE ke-7 akan memulakan satu siri global dari 15 hingga 24 Januari di negara Asia Tenggara, termasuk Vietnam, Thailand, Malaysia, dan juga menjemput banyak perniagaan untuk menyertai pameran CIIE 2024.

Pada seminar pameran CIIE yang diadakan di Geneva, Switerland pada 6 Disember, Biro CIIE menandatangani MOU dengan Switzerland untuk menyertakan lebih banyak perniagaan, terutama SMEs pada pameran CIIE ke-7 itu.

“CIIE menunjukkan sokongan China terhadap Agenda PBB untuk pembangunan yang mampan tahun 2030,” kata Sun Chenghai, timbalan pengarah Biro CIIE. Ia juga bertujuan untuk membantu syarikat-syarikat global terutamanya dari negara maju dan yang kurang maju untuk membuka potengsi perdagangan dan pembangunan.

Sebagai pameran pertama peringkat nasional di dunia, CIIE juga telah dipuji oleh ramai pihak sebagai platform yang hebat dalam mempamerkan inovasi tahunan dengan cara melibatkan diri dengan berbagai pihak untuk bertukar idea.

CIIE ke-6 yang berakhir pada 10 November 2023 di Shanghai juga telah mengalukan banyak peserta dari 154 negara, wilayah dan organisasi antarabangsa yang juga telah memecahkan rekod dengan jumlah tawarannya. Nilai dari tawaran yang dimaksudkan semasa pameran dengan enam hari itu ialah $78.41 billion, dari 6.7% lebih tinggi daripada tahun sebelumnya.

Lebih daripada 3,400 firma, termasuk 289 daripada 500 perusahaan dan gergasi industri terbaik dunia telah mempamerkan 442 teknologi, produk dan perkhidmatan baharu di pameran ini.

Pameran ini membenarkan 72 negara dan organisasi antarabangsa untuk mempamerkan pencapaian saintifik dan teknologi, budaya dan seni mereka.

Forum Ekonomi Antarabangsa Hongqiao ke-6 telah menetapkan sasaran untuk memberi cabaran di seluruh dunia. Sebagai bahagian penting dalam pameran tersebut, Forum Ekonomi Antarabangsa Hongqiao ke-6 juga dikenali sebagai Forum Hongqiao juga memiliki rekod kehadiran lebih daripada 8,000 peserta.

Hakikat organisasi antarabangsa seperti Persidangan Perdagangan dan Pembangunan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNCTAD), Pertubuhan Pembangunan Perindustrian Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNIDO), dan Pusat Dagangan Antarabangsa (ITC) juga telah menjadi tuan rumah bersama rekod bilangan sub-forum dengan kemuncak Forum Hongqiao ke-6 ini.

DAtang dan sertai kami! Lebih dari 200 syarikat termasuk pemain industri dan SMEs telah menempah lebih dari 100,000 meter persegi dengan kawasan pameran untuk CIIE ke-7 yang telah dijadualkan berlangsung dari 5 hingga 10 November 2024. Dapatkan tempat untuk Anda sekarang di:
https://www.ciie.org/exhibition/f/book/register?locale=en&from=press 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17816

No comments:

Post a Comment