Monday, January 8, 2024

PENGASAS DAN PENGERUSI INSTITUT STRATEGI ANTARABANGSA, CHEAH CHYUAN YONG, DILANTIK SEBAGAI PENASIHAT JAWATANKUASA PUSAT YANG KE-15 PERSEKUTUAN PERSATUAN CINA MALAYSIA (HUAZONG)




KUALA LUMPUR, Malaysia, 8 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- 
Persekutuan Persatuan Cina Malaysia (HUAZONG) dengan bangganya mengumumkan pelantikan Cheah Chyuan Yong sebagai Penasihat Jawatankuasa Pusat yang ke-15. Cheah Chyuan Yong, Pengasas dan Pengerusi Institut Strategi Antarabangsa, terkenal dengan sumbangan luar biasanya kepada strategi antarabangsa dan hubungan global. Pelantikan ini mencerminkan komitmen HUAZONG untuk mengintegrasikan kepimpinan berpengalaman untuk visi strategik dan kecemerlangan.

Persekutuan Persatuan Cina Malaysia (Huazong), ditubuhkan pada tahun 1991, merupakan organisasi penaung yang terdiri daripada 15 persatuan Cina, termasuk Dewan Perhimpunan Cina bagi setiap satu daripada 13 negeri di Malaysia. Huazong memainkan peranan penting dalam mewakili komuniti Cina di Malaysia, menumpukan kepada isu kebudayaan, pendidikan, ekonomi, sosial dan mata pencarian. Bersama lebih sepuluh ribu persatuan Cina berdaftar di bawah sayap organisasi, Huazong bertindak sebagai pihak berkuasa utama untuk organisasi ini dan berusaha ke arah memupuk perpaduan dan menangani kebimbangan komuniti.

Peranan baharu Cheah sebagai Penasihat akan menjadi amat penting semasa membimbing usaha HUAZONG, dengan memanfaatkan kepakaran mendalamnya dalam memupuk kerjasama antarabangsa. Pelantikannya sejajar dengan matlamat organisasi untuk meningkatkan keupayaan kepimpinan dan perancangan strategik dalam komuniti Cina Malaysia.

Sambil mengucapkan terima kasih atas penghormatan ini, Cheah Chyuan Yong komited untuk menyumbangkan secara positif kepada warisan HUAZONG yang kaya dan berhasrat bekerjasama rapat dengan ahli jawatankuasa lain yang terkemuka. Penglibatannya akan membawa perspektif baharu dan pendekatan berinovatif kepada organisasi.

Maklumat Tentang Institut Strategi Antarabangsa (ISI):

Institut Strategi Antarabangsa (ISI) ialah organisasi bukan untuk keuntungan terkemuka yang beribu pejabat di Kuala Lumpur. ISI berfungsi sebagai saluran utama, menghubungkan kerajaan dan perniagaan dengan lancar di seluruh Asia dan seterusnya. Etos kami berakar umbi dalam prinsip perniagaan beretika teras, memperjuangkan kesaksamaan, ketelusan, dagangan adil dan pembangunan mampan. Selain memupuk hubungan antarabangsa, ISI muncul sebagai hab untuk kajian strategik, menyediakan platform yang tiada tandingan untuk penjanaan modal dan inisiatif pelaburan di Asia.

Untuk mendapatkan gambaran yang lebih menyeluruh tentang usaha kami, sila kunjungi www.istrategyglobal.org

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/53876565/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17800

No comments:

Post a Comment