Friday, January 5, 2024

SAMSUNG BIOLOGICS MEMILIH PLATFORM GROWTH DIRECT® OLEH RAPID MICRO BIOSYSTEMS UNTUK MENGAUTOMASIKAN UJIAN KAWALAN KUALITI MIKROBIOLOGI KRITIKAL

Syarikat berkongsi komitmen untuk menginovasikan proses kawalan kualiti untuk menghadapi cabaran biopengeluaran seperti skala, integriti data dan mempercepatkan masa ke pasaran


LOWELL, Mass., 5 Jan (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Rapid Micro Biosystems, Inc. (Nasdaq: RPID) ("Syarikat"), sebuah syarikat teknologi sains hayat inovatif yang menyediakan penyelesaian automasi kritikal misi untuk memudahkan pengeluaran produk penjagaan kesihatan yang cekap dan cepat serta selamat, hari ini mengumumkan bahawa Samsung Biologics (KRX: 207940.KS) telah memilih platform Growth Direct® untuk mengautomasikan proses kawalan kualiti mikrobnya untuk menyampaikan kecekapan yang lebih baik, integriti data yang lebih teguh dan operasi kawalan kualiti boleh skala.

"Samsung Biologics merupakan sebuah organisasi pembangunan dan pengeluaran kontrak global (CDMO) yang terkemuka dan telah menunjukkan komitmen yang tidak berbelah bagi terhadap automasi dan pengurusan kualiti dalam pengeluaran biofarmaseutikal," kata Robert Spignesi, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Micro Biosystems. "Growth Direct® meningkatkan kecekapan operasi dan integriti data dalam makmal mikrobiologi kawalan kualiti, kami bangga dapat bekerjasama dengan Samsung Biologics."

Pengeluar farmaseutikal global bergantung kepada platform Growth Direct untuk memenuhi kedua-dua standard kawalan kualiti mikrobiologi hari ini dan cabaran esok. Platform ini merupakan satu-satunya platform berasaskan pertumbuhan automatik sepenuhnya dan tidak merosakkan untuk ujian kawalan kualiti mikrobiologi yang menawarkan masa yang lebih cepat untuk keputusan, integriti data yang lebih baik dan ketepatan yang dipertingkat dengan kapasiti sampel yang lebih besar.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Syarikat dan platform Growth Direct® sila lawati: Rapid Micro Biosystems.

Perihal Rapid Micro Biosystems

Rapid Micro Biosystems merupakan sebuah syarikat teknologi sains hayat inovatif yang menyediakan penyelesaian automasi kritikal misi untuk memudahkan pengeluaran produk penjagaan kesihatan yang cekap dan cepat serta selamat seperti produk biologi, vaksin, terapi sel dan gen serta suntikan steril. Sistem Growth Direct utama Syarikat mengautomasikan dan memodenkan aliran kerja ujian kawalan kualiti mikrob manual (“MQC”) lapuk yang digunakan dalam operasi pengeluaran farmaseutikal terbesar dan paling kompleks di seluruh dunia. Sistem Growth Direct membawa makmal kawalan kualiti ke tingkat pengeluaran, membuka kunci kuasa automasi MQC untuk menyampaikan hasil dengan lebih cepat, ketepatan yang lebih tinggi, meningkatkan kecekapan operasi, pematuhan yang lebih baik terhadap peraturan integriti data dan membuat keputusan yang lebih cepat yang pelanggan harapkan untuk memastikan bekalan produk penjagaan kesihatan penting yang selamat dan konsisten. Syarikat ini mempunyai ibu pejabat dan mempunyai pengeluaran A.S. di Lowell, Massachusetts dengan lokasi global di Lexington, Massachusetts, Switzerland, Jerman dan Belanda. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila lawati www.rapidmicrobio.com atau ikuti Syarikat di Twitter di @rapidmicrobio atau di LinkedIn.

Perihal Samsung Biologics Co., Ltd.

Samsung Biologics (KRX: 207940.KS) ialah penyedia perkhidmatan CDMO bersepadu sepenuhnya, hujung-ke-hujung, menawarkan penyelesaian pembangunan dan pengeluaran yang lancar daripada pembangunan talian sel kepada pengisian/penamat aseptik akhir serta sokongan ujian makmal untuk produk biofarmaseutikal yang kami keluarkan. Kemudahan canggih kami mematuhi cGMP dengan bioreaktor daripada skala kecil hingga besar untuk memenuhi keperluan pelanggan yang berbeza-beza. Untuk memaksimumkan kecekapan operasi kami dan mengembangkan keupayaan kami sebagai tindak balas terhadap permintaan biopengeluaran yang semakin meningkat, Samsung Biologics baru-baru ini menyiapkan Bio Campus I dengan Loji 4 yang menawarkan gabungan jumlah kapasiti 604KL. Syarikat ini juga melancarkan Bio Campus II dengan pembinaan Loji 5 yang akan beroperasi pada April 2025 yang menambah kapasiti pengeluaran bio 184KL. Selain itu, Samsung Biologic America membolehkan syarikat bekerja dalam jarak yang lebih dekat dengan pelanggan yang berpangkalan di A.S. dan Eropah. Kami terus meningkatkan keupayaan kami untuk menampung pelanggan dengan melabur dalam teknologi seperti kemudahan konjugat ubat antibodi (ADC), kemudahan pengeluaran mRNA khusus dan kapasiti pengisian aseptik tambahan. Sebagai rakan kongsi CDMO mampan pilihan, kami komited untuk penghantaran yang menepati masa dan sepenuhnya bagi produk yang kami keluarkan dengan penyelesaian pengeluaran fleksibel kami, kecemerlangan operasi dan kepakaran yang terbukti.

Pernyataan Prospektif

Siaran akhbar ini mengandungi pernyataan prospektif dalam lingkungan makna Seksyen 27A Akta Sekuriti 1933, sebagaimana yang dipinda dan Seksyen 21E Akta Bursa Sekuriti 1934 sebagaimana yang dipinda. Semua pernyataan yang terkandung dalam siaran akhbar ini yang tidak berkaitan dengan perkara fakta sejarah harus dianggap sebagai penyataan prospektif, termasuk, tetapi tidak terhad kepada, penyataan mengenai kesan yang dijangka bagi sistem Growth Direct ke atas kecekapan operasi dan integriti data Samsung Biologics.

Penyataan prospektif melibatkan risiko, ketidakpastian dan andaian yang diketahui dan tidak diketahui yang mungkin menyebabkan hasil sebenar berbeza dengan ketara berbanding sebarang hasil yang tersurat atau tersirat oleh sebarang pernyataan prospektif, termasuk faktor penting yang digariskan di bawah kapsyen "Faktor Risiko" dalam Laporan Tahunan Syarikat pada Borang 10-K yang difailkan dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (“SEC”) pada 10 Mac 2023, kerana faktor sebegitu mungkin dikemas kini dari semasa ke semasa dalam pemfailan lain dengan SEC yang boleh didapati di laman web SEC di www.sec.gov dan halaman Hubungan Pelabur di laman webnya di investors.rapidmicrobio.com. Walaupun Syarikat percaya bahawa jangkaan yang dicerminkan dalam pernyataan prospektif adalah munasabah, jangkaan tersebut tidak dapat menjamin hasil masa depan. Syarikat tidak mempunyai kewajipan dan tidak memikul sebarang kewajipan untuk mengemas kini atau menyemak sebarang pernyataan prospektif yang dibuat dalam siaran akhbar ini untuk menggambarkan perubahan sejak tarikh siaran akhbar ini, kecuali seperti yang mungkin dikehendaki oleh undang-undang.

Maklumat Hubungan Pelabur Rapid Micro Biosystems:
Michael Beaulieu, CFA
Naib Presiden, Perhubungan Pelabur dan Komunikasi Korporat
investors@rapidmicrobio.com
 
Maklumat Hubungan Media Rapid Micro Biosystems:
media@rapidmicrobio.com

Maklumat Hubungan Media Samsung Biologics
Claire Kim, Ketua Komunikasi Pemasaran
cair.kim@samsung.com

Sumber: Rapid Micro Biosystems, Inc.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment