Tuesday, January 30, 2024

BOSTON METAL MEMPEROLEH $20J DALAM PENDANAAN SIRI C2, DENGAN ITU MENINGKATKAN JUMLAH PUSINGAN KEPADA $282J



Modal akan meningkatkan pengeluaran logam inovatif, termasuk keluli hijau dan mengukuhkan jangkauan dalam pasaran Asia


BOSTON, 30 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Boston Metal, sebuah syarikat penyelesaian teknologi logam global, hari ini mengumumkan pelaburan Siri C2 bernilai $20 juta daripada Marunouchi Innovation Partners yang berpangkalan di Tokyo. Pendanaan baharu itu meningkatkan jumlah siri ini kepada $282 juta.

Dengan modal baharu ini, Boston Metal melebarkan sayap di Asia, pasaran yang menyumbang lebih 70% daripada pengeluaran keluli dunia. Di samping itu, pendanaan akan mempercepat laluan syarikat ke arah pengkomersialan dan menyokong pertumbuhan berterusan dengan menarik dan mengekalkan bakat terbaik dalam industri.

"Komitmen kami terhadap inovasi dan kemampanan dalam pengeluaran logam kekal teguh dan pendanaan ini akan memainkan peranan penting dalam memajukan matlamat jangka panjang kami," ujar Tadeu Carneiro, Ketua Pegawai Eksekutif Boston Metal. “Walaupun keadaan pasaran yang mencabar, penilaian Boston Metal terus meningkat manakala keupayaan berterusan kami untuk memperoleh pendanaan daripada pelabur peringkat teratas menunjukkan keyakinan yang teguh terhadap visi dan keupayaan kami.”

Memanfaatkan momentum pendanaan Siri C1, Boston Metal mempercepat misi syarikat tersebut untuk mengkomersialkan kejayaan cemerlang dalam teknologi keluli hijau menjelang tahun 2026 bagi menyokong matlamat sifar karbon industri keluli untuk tahun 2050. Syarikat itu menjangkakan untuk mula menjana pendapatan daripada perniagaan logam bernilai tinggi seawal tahun 2024.

"Kami mengakui bahawa amat penting untuk memajukan amalan mampan dalam pengeluaran logam," ujar Ichiro Miyoshi, Ketua Pegawai Eksekutif Marunouchi Innovation Partners. "Pelaburan kami dalam Boston Metal ialah bukti keyakinan kami bahawa teknologi Boston Metal mewakili penyelesaian jangka panjang yang inovatif untuk pengeluaran komersial keluli hijau dalam menghadapi permintaan keluli global yang semakin meningkat."

Dorongan untuk penyahkarbonan dalam sektor seperti pengangkutan dan infrastruktur meningkatkan permintaan untuk penyelesaian keluli hijau. Teknologi Molten Oxide Electrolysis (MOE) Boston Metal ialah proses satu langkah langsung yang boleh menghasilkan keluli berkualiti tinggi daripada bijih besi gred sederhana dan rendah yang banyak. Fleksibiliti ini adalah unik dan meletakkan MOE bagi memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk keluli yang mampan alam sekitar dalam pelbagai industri. Sebagai teknologi platform, MOE juga membenarkan pengekstrakan logam bernilai tinggi daripada bahan berkepekatan rendah yang sebelum ini tidak boleh digunakan, seperti sisa perlombongan.

Pengumuman pendanaan ini dibuat selepas Boston Metal baru-baru ini dipilih oleh Jabatan Tenaga A.S untuk menubuhkan sebuah kilang pembuatan logam kromium di Weirton, Virginia Barat bertujuan untuk melakukan pengeluaran bahan penting di darat kepada aeroangkasa, pemprosesan kimia dan industri nuklear.

Perihal Boston Metal

Boston Metal mengkomersialkan Molten Oxide Electrolysis (MOE), platform teknologi logam tan yang dikuasakan oleh elektrik, untuk menyahkarbonkan pembuatan keluli dan mengubah cara logam dibuat. MOE menyediakan industri logam dengan penyelesaian yang boleh skala, berdaya saing dari segi kos dan mampan alam sekitar untuk pengeluaran keluli dan logam bernilai tinggi menggunakan pelbagai stok suapan dan gred bijih besi. Disokong oleh pelabur berwawasan dan diterajui oleh pasukan bertaraf dunia, Boston Metal mempunyai ibu pejabat di Woburn, Massachusetts dan anak syarikat milik penuh di Brazil. Ketahui lebih lanjut di bostonmetal.com.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Hubungi

Media
Derek Brekken
Antenna Group bagi pihak Boston Metal
bostonmetal@antennagroup.com

media@bostonmetal.com
 
Sumber: Boston Metal

No comments:

Post a Comment