Friday, January 12, 2024

FORTREA MENUBUHKAN PERKONGSIAN INDUSTRI DENGAN VEEVA DAN ADVARRA BAGI MEMPERKEMAS PENGALAMAN PESAKIT DAN TAPAK PERCUBAAN KLINIKAL

Syarikat bekerjasama untuk menyediakan pesakit dan tapak dengan akses mudah kepada maklumat kajian dalam satu penyelesaian berintegrasi

DURHAM, N.C., 11 Jan (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- 
Fortrea (Nasdaq: FTRE) (“Syarikat”), organisasi penyelidikan kontrak (CRO) global terkemuka, hari ini mengumumkan perkongsian industri dengan ahli pengasas Veeva Systems Inc., penyedia penyelesaian awan industri terkemuka untuk industri sains kehidupan global dan Advarra, penyedia teknologi penyelidikan klinikal terkemuka untuk tapak dan penaja penyiasat penyelidikan klinikal, bagi memberikan penyelesaian berpusatkan pesakit dan tapak berintegrasi yang memperkemas pengalaman percubaan klinikal.

Dalam industri yang berhadapan dengan cabaran kompleks pelaksanaan percubaan klinikal, Fortrea menubuhkan perikatan perkongsian industri—bermula dengan ahli pengasas, Veeva dan Advarra—untuk menyelesaikan beberapa cabaran ini secara langsung. Kebanyakan tapak dibebankan oleh operasi pentadbiran yang mempunyai berbilang teknologi kompleks dengan saling kendali yang terhad. Hal ini memberi kesan ke atas kebolehan mereka untuk fokus kepada perkara yang penting—pesakit—dan meningkatkan perekrutan dan pengalaman penyertaan dalam kajian klinikal.

Fortrea, Veeva dan Advarra berganding bahu untuk menawarkan penyelesaian teknologi lancar dan disatukan yang menyepadukan teknologi kelas atasan dan mempengaruhi kepakaran proses Fortrea. Perkara ini akan membantu meringankan beban pentadbiran bagi pesakit dan tapak serta meningkatkan kebolehcapaian percubaan klinik bagi orang awam.

“Kami mendapati daripada Lembaga Penasihat Tapak kami bahawa kebanyakan teknologi yang digunakan dalam kajian merupakan cabaran terbesar bagi mereka,” kata Ketua Pegawai Operasi dan Presiden Perkhidmatan Klinikal, Mark Morais. “Bekerja dengan rakan kongsi dan ahli pengasas industri terkemuka, Veeva dan Advarra, kami sedang bertindak untuk mengurangkan kerumitan supaya kami boleh mengenal pasti bahagian sukar di tapak dan kepada pesakit serta membawa perubahan. Kami sedang memanfaatkan sudut pandangan unik kami dalam industri yang membolehkan kami meletakkan kepakaran kami dalam ekosistem teknologi dan data daripada rakan kongsi kelas atasan—menambah kepada perikatan kami sementara itu—bagi meringkaskan pengalaman secara dramatik untuk pesakit, tapak dan penaja.”

Untuk tapak, perkongsian ini bersedia untuk memberikan:
  • pengalaman berasaskan awan yang ringkas bagi kajian dijalankan Fortrea
  • akses kepada teknologi kajian melalui papan pemuka tunggal
  • persekitaran bersepadu dengan penyimpanan tunggal dokumen dan rekod kajian
Bagi pesakit, penyelesaian sedang direka bentuk untuk menawarkan:
  • sokongan dan pendidikan mudah diakses, langkah demi langkah dan lawatan demi lawatan sepanjang perjalanan percubaan pesakit
  • pengalaman pengguna diringkaskan melalui platform tunggal
  • kefungsian rujukan sendiri untuk mencari dan mendapatkan kajian mengenai bidang penyakit yang disasarkan
  • sokongan dan pendidikan pesakit yang berterusan menerusi portal dalam talian atau aplikasi mudah alih
  • aplikasi mudah alih dan web yang diringkaskan untuk memberi persetujuan dan maklum balas tinjauan hasil
“Veeva sedang membantu untuk memajukan percubaan klinikal dengan aplikasi berhubung yang mengurangkan beban penyertaan bagi pesakit, memperkemas pelaksanaan bagi tapak penyelidikan dan meningkatkan ketelusan bagi penaja,” kata Jim Reilly, naib presiden Strategi Pembangunan Awan Veeva. “Meluaskan perkongsian kami dengan Fortrea untuk menyediakan aplikasi Platform Klinikal Veeva akan memenuhi keperluan unik pesakit, tapak dan penaja serta menambah baik kualiti data kajian dan kolaborasi dengan tapak secara signifikan.”

“Misi Advarra adalah untuk mengurangkan tentangan yang menjadi halangan kepada penyelidikan klinikal, jadi kami teruja untuk menyediakan penyelesaian Longboat dan perkhidmatan IRB kami sebagai sebahagian daripada perkongsian inovatif dan kolaboratif yang bertujuan untuk mengurangkan beban tapak dan pesakit,” kata Elisa Cascade, ketua pegawai produk di Advarra. “Dengan memanfaatkan penyelesaian Longboat kami, Fortrea akan menyediakan pengalaman penyelidikan klinikal diperbaharui yang akan menambah baik kedua-dua pematuhan protokol serta penglibatan tapak dan pesakit sepanjang proses percubaan klinikal.”

Ketahui lebih lanjut tentang cara Fortrea memacu inovasi penjagaan kesihatan di seluruh dunia di Fortrea.com. Untuk maklumat lanjut berkenaan platform teknologi, lawati Veeva Clinical Platform dan Advarra Longboat.

Perihal Fortrea

Fortrea (Nasdaq: FTRE) ialah penyedia global pembangunan klinikal terkemuka dan penyelesaian akses pesakit kepada industri sains kehidupan. Kami bekerjasama dengan syarikat biofarmaseutikal, peranti perubatan dan diagnostik yang baru muncul dan besar untuk memacu inovasi penjagaan kesihatan yang mempercepatkan terapi mengubah hidup kepada pesakit yang memerlukan. Fortrea menyediakan pengurusan percubaan klinikal fasa I-IV, farmakologi klinikal, penyelesaian percubaan dibolehkan teknologi yang berbeza dan perkhidmatan pascakelulusan. Penyelesaian Fortrea memanfaatkan pengalaman tiga dekad yang merangkumi lebih daripada 20 bidang terapeutik, semangat untuk ketelitian saintifik, wawasan yang luar biasa dan rangkaian tapak penyelidik yang kukuh. Pasukan berbakat dan pelbagai kami terdiri daripada 19,000 orang bekerja di lebih 90 buah negara dipertanggungjawabkan untuk menyediakan penyelesaian berfokus dan pintar kepada pelanggan secara global. Ketahui lebih lanjut tentang cara Fortrea menjadi kuasa transformatif daripada pembangunan kepada pesakit di Fortrea.com dan ikuti kami di LinkedIn dan X (dahulunya Twitter) @Fortrea. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17806

No comments:

Post a Comment