Thursday, September 17, 2020

FUSIONEX BERGANDING DENGAN AISPORTZ, ROYAL SELANGOR UNTUK MELANCARKAN PLATFORM KECERGASAN MAYA PERTAMA MALAYSIA DENGAN LEE CHONG WEI

 


Table

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Fusionex, Dato' Seri Ivan Teh (kiri) dan Bekas Pemain Badminton No.1 Dunia, Datuk Wira Lee Chong Wei pada acara pelancaran media Aisportz (Foto: Business Wire)


KUALA LUMPUR, Malaysia, 17 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pemimpin teknologi AI dan Data Besar yang telah memenangi pelbagai anugerah Fusionex mengumumkan bahawa ia telah dipilih sebagai rakan teknologi strategik untuk Aisportz, platform kecergasan maya pertama di Malaysia. Fusionex akan menggerakkan platform digital Aisportz dan meningkatkan pengalaman pengguna bagi pengguna mereka.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20200916005322/en/

“Aisportz berhasrat untuk menjadikan kecergasan dapat diakses oleh semua orang, di mana sahaja dan untuk mencapai tujuan ini, kami telah menjadikan program kecergasan yang dipacu oleh sasaran kami dapat dicapai oleh sesiapa sahaja tanpa mengira tahap kecergasan,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Aisportz, Vincent Siow semasa acara pelancaran di Royal Selangor.

Aisportz juga telah membawa ikon badminton negara Datuk Wira Lee Chong Wei sebagai atlet duta perintis mereka.

“Datuk Wira Lee Chong Wei adalah pendorong utama kami dan kami mempunyai rancangan untuk memperkenalkan lebih banyak tokoh sukan di masa hadapan. Dengan cara ini, rakyat Malaysia dapat menyesuaikan diri bersama dengan bintang sukan kegemaran mereka atau bahkan mencabar pencapaian terbaik mereka,” kata Siow.

Aisportz akan menawarkan satu siri cabaran kecergasan bagi ahli mereka untuk melakukan dan memuat naik pencapaian mereka ke laman web itu. Yang pertama adalah larian maya sejauh 5km.

“Mari kita cuba mengatasi masa terbaik saya iaitu 20 minit,” kata Datuk Wira Lee, sebelum menggalakkan rakyat Malaysia untuk menyertai Aisportz bersama-sama dengan keluarga dan rakan mereka dalam usaha untuk menjadikan kecergasan sebagai satu matlamat dan satu cara hidup yang menyeronokkan.

Selain aspek kecergasan itu, Airsportz juga bekerjasama dengan Royal Selangor untuk mencipta Pingat-pingat Cabaran piuter yang eksklusif yang hanya dapat diperolehi dengan melengkapkan cabaran kecergasan tertentu.

“Royal Selangor amat berbangga untuk menjadi rakan pingat rasmi bagi cabaran kecergasan maya pertama di Malaysia. Kami telah mereka 12 pingat, setiap satu untuk tiap-tiap cabaran maya yang akan diberikan kerana melengkapkan cabaran masing-masing. Setiap pingat disiapkan dengan tangan oleh sebuah pasukan yang terdiri daripada tukang-tukang Malaysia dan apabila diletakkan bersama, 12 keping itu membentuk satu bulu tangkis gergasi,” kata Pengarah Eksekutif Royal Selangor Chen Tien Yue.

Memandangkan norma baharu yang dibawa oleh wabak koronavirus, gimnasium, studio latihan dan tempat sukan dalaman tidak dapat beroperasi dengan kapasiti penuh disebabkan oleh sekatan penjarakan sosial. Situasi malang ini telah menyukarkan orang ramai yang ingin mengekalkan tahap kesihatan dan kesejahteraan yang baik. Untuk memperbaiki keadaan ini, penggunaan teknologi digital secara berkesan akan membolehkan orang ramai untuk terus bersenam dan pada masa yang sama kekal selamat.

Melalui kekuatan inovasi digital, platform itu dapat mengatasi halangan teknikal dan membolehkan peminat sukan, baik bagi mereka yang baru memulakannya dan pakar, untuk berhubungan secara hampir dan terlibat di dalam aktiviti fizikal. Dengan satu visi untuk memberikan pengguna pengalaman yang sama yang mereka dapat nikmati secara langsung, perkongsian ini akan membentuk satu perjalanan kecergasan yang unik bagi semua yang menggunakan platform itu.

“Saya ingin memuji Aisportz kerana melancarkan inisiatif ini memandangkan sukan adalah satu bahasa universal yang menyatukan kita, untuk menjadi lebih sihat dan bahagia. Platform kecergasan maya ini adalah bukti tentang satu pertemuan yang bijak di antara kuasa teknologi dan semangat sukan. Sebagai rakan teknologi, saya percaya bahawa transformasi digital akan menjadikan aktiviti kesihatan lebih menarik, menyeronokkan dan berhubungan,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Fusionex, Dato’ Seri Ivan Teh.

Maklumat mengenai Fusionex

Fusionex adalah sebuah penyedia teknologi data yang telah mantap yang memenangi pelbagai anugerah yang mengkhususkan diri di dalam Analisis, Data Besar, IR 4.0, Pembelajaran Mesin dan Kecerdasan Buatan. Penawaran mereka adalah tertumpu kepada membantu pelanggan membuka nilai dan memperolehi wawasan daripada data. Dipaparkan di Forbes, Bloomberg, Gartner, IDC, Forrester, Edison dan Huffington Post, Fusionex adalah syarikat Analisis Data Besar yang terbesar dan pemimpin pasaran di ASEAN, dengan membawa platform paling canggih, berinovatif dan dipacu oleh kejayaan data kepada pelanggan mereka (termasuk syarikat-syarikat Fortune 500, syarikat FTSE, konglomerat besar dan juga pelbagai perusahaan kecil dan sederhana (PKS)) yang merentasi Amerika Syarikat, Eropah dan juga Asia Pasifik. Fusionex juga adalah merupakan sebuah syarikat MDEC GAIN serta sebuah penerima anugerah MGS.

Laporan 2018 Gartner mengenai Analisis Moden dan Kecerdasan Perniagaan telah menyenarai pendek dan memuji platform teknologi data Fusionex. Di samping itu, Fusionex telah dikenal pasti sebagai sebuah Pemain Utama di dalam Laporan MarketScape IDC untuk Data Besar & Analisis. Fusionex adalah satu-satunya syarikat yang berpangkalan di ASEAN yang dipaparkan di dalam kedua-dua laporan tersebut, sekali gus mengesahkan kelayakan mereka di dalam pasaran teknologi data untuk rantau ini.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Fusionex, sila layari www.fusionex-international.com

Lihat versi sumber di businesswire.com:  
https://www.businesswire.com/news/home/20200916005322/en/

Hubungi

Hubungan Media:
Nancy Baker
nancy@international-marketinsights.com

Sumber : Fusionex 

No comments:

Post a Comment