Sunday, September 27, 2020

IWBI MENGUMUMKAN MENARCO SEBAGAI YANG PERTAMA DI ASIA TENGGARA UNTUK MENCAPAI PENARAFAN KESELAMATAN-KESIHATAN WELL UNTUK OPERASI DAN PENGURUSAN KEMUDAHAN

 


Juara serantau berjaya mengatasi cabaran Covid -19 dan mengutamakan kesihatan dan keselamatan keseluruhan

NEW YORK, 25 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- International WELL Building Institute (IWBI) hari ini mengumumkan bahawa Menara Menarco ikonik di Filipina adalah bangunan pertama di Asia Tenggara yang mencapai Penarafan Keselamatan Kesihatan untuk Operasi dan Pengurusan Kemudahan WELL Health,  sebuah program yang baru-baru ini dilancarkan oleh IWBI untuk membimbing dan memperkasakan tindakan tersebut perniagaan besar dan kecil sama-sama mengambil langkah yang perlu untuk mengutamakan kesihatan dan keselamatan kakitangan, pelawat dan pihak berkepentingan mereka. 
 
Siaran akhbar ini mempunyai multimedia. Lihat siaran penuh di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20200924005639/en/

Menarco bergabung dengan lebih dari 100 pengguna awal global pada bulan Julai untuk mendaftar dalam Penilaian Keselamatan-Kesihatan WELL berdasarkan dokumentasi dan melaksanakan panduan yang disokong oleh sains. Penarafan adalah penilaian berdasarkan bukti yang dibuat oleh pihak ketiga untuk semua jenis bangunan dan ruang baru dan sedia ada yang tertumpu pada dasar operasi, protokol penyelenggaraan, rancangan kecemasan dan strategi penglibatan pihak berkepentingan untuk membantu organisasi kembali ke perniagaan.

"Ketika kami meraikan pencapaian Menara Menarco untuk menjadi harta Penarafan Penilaian Keselamatan-Kesihatan WELL yang pertama, kami bangga melihat Menarco mengambil langkah lain dalam perjalanan WELL, menunjukkan komitmen berterusan untuk menyokong kesihatan, keselamatan dan kesejahteraan orang," kata Presiden IWBI Rachel Gutter. "Pencapaian terbaru oleh Menarco memberikan rasa yakin kepada pasukan projek, kakitangan dan pihak berkepentingan bahawa langkah-langkah yang diambil mereka telah dipetakan ke bukti ilmiah dan disahkan melalui proses kajian semula oleh pihak ketiga yang dipercayai secara antarabangsa."
 
Menara Menarco adalah projek diiktiraf WELL pertama di Filipina. Gutter menunjukkan bahawa ada laluan yang dirancang dengan teliti untuk projek yang didaftarkan WELL dan WELL yang disahkan untuk meneruskan Penilaian Keselamatan-Kesihatan WELL dengan berkesan memanfaatkan sinergi antara kedua program tersebut. Penilaian Keselamatan-Kesihatan WELL diadaptasi dari ciri-ciri dalam WELL v2, kemas kini yang baru dilancarkan kepada WELL Building Standard (WELL), tetapi memberi tumpuan khusus pada ciri-ciri berdasarkan dokumentasi di sekitar penyelenggaraan dan operasi kemudahan. Walaupun projek WELL dapat mengadopsi strategi reka bentuk jangka panjang untuk mengurangi risiko penyebaran penyakit berjangkit, mereka dapat memanfaatkan penilaian ini untuk memusatkan perhatian pada langkah-langkah yang dapat segera dilaksanakan untuk mengatasi ancaman akut, mengembalikan keyakinan untuk menyokong garis bawah perniagaan organisasi.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13790

No comments:

Post a Comment