Friday, March 3, 2023

MEDIDATA MEMACU KEPELBAGAIAN DALAM UJIAN KLINIKAL, MELEPASI 30,000 KAJIAN DAN 9 JUTA PESERTA

 Kejayaan industri yang tidak pernah berlaku sebelum ini dicapai dengan inovasi berterusan yang menyokong transformasi digital sains hayat

NEW YORK, 3 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE)-- Terkenal dengan inovasi teknologi rintisan dalam ujian klinikal, Medidata, syarikat Dassault Systèmes, telah melebihi 30,000 ujian klinikal dan 9 juta peserta kajian. Kejayaan ini, dicapai bersama lebih daripada 2,100 pelanggan dan rakan niaga global, telah didorong oleh platform dan penyelesaian sains hayat Medidata yang memperkasa rawatan lebih bijak dan individu lebih sihat, sambil memacu akses lebih besar kepada ujian.

“Sebagai penyokong pesakit dan peserta kajian, saya memahami kepentingan kejayaan ini,” kata Anne Marie Mercurio, penyokong penyelidikan dan Pengerusi Lembaga Cerapan Pesakit Medidata. “Dan selain angka dan data, komitmen berterusan Medidata untuk memasukkan suara pesakit ke dalam reka bentuk dan penyelesaian ujian, membantu mencipta pengalaman yang lebih baik dan lebih terangkum untuk semua peserta dalam kajian klinikal.”

Medidata mempunyai platform program perintis paling mendalam dan luas termasuk ujian klinikal terpencar, peningkatan kepelbagaian dalam kajian klinikal dan penyelesaian AI lanjutan untuk reka bentuk dan simulasi ujian, pemilihan tapak lokasi dan Lengan Kawalan Sintetik. Dan teknologi dan perkhidmatan Medidata memacu lebih banyak nilai untuk pelanggan, membantu mencapai kejayaan pembangunan kritikal dengan lebih cepat, termasuk menjimatkan purata sebulan dalam masa membina kajian dan dua bulan dalam masa mengendalikan kajian.

Rose Kidd, presiden, Penyampaian Operasi di ICON, mengulas: “Di ICON, teknologi ialah teras kepada cara kami menyampaikan keperluan pelanggan dengan berkesan dan cekap, melalui teknologi proprietari kami sendiri untuk bekerja dengan peneraju dalam bidang masing-masing seperti Medidata. ICON mempunyai sejarah yang panjang dengan Medidata sebagai rakan kongsi CRO pertama. Kami berbangga dapat bekerjasama mencipta penyelesaian terkemuka industri yang memacu prestasi terbaik seumpamanya dalam pembangunan klinikal.”

Maribel Hernandez, naib presiden, Operasi Klinikal & Projek Khas di PTC Therapeutics menyatakan: “Ujian klinikal dalam penyakit jarang jumpa adalah kompleks dan sukar diramal. Sejak menjadi pelanggan Medidata pada tahun 2016, kami telah mendapat manfaat daripada pengalaman dan semangat berinovatif syarikat tersebut dan memperoleh kecekapan untuk membawa ubatan baharu kepada pesakit yang memerlukan.”

Mike McDevitt, timbalan presiden kanan, Biometrik di Syneos Health, berkata: “Kami telah bekerjasama dengan Medidata selama lebih 16 tahun dan pada masa ini dedikasi syarikat terhadap penyampaian perkhidmatan dan inovasi ujian klinikal telah membolehkan Syneos Health berkhidmat kepada pelanggan kami dan mempercepat pembangunan ubatan dan peranti. Medidata telah membuat sumbangan rintisan kepada teknologi dan penyelidikan klinikal – sumbangan yang luar biasa dalam industri kami – dan kami berbesar hati dapat menyertai syarikat berkenaan dalam meraikan kejayaan penting operasi ini.”

“Kejayaan melebihi 30,000 ujian ini merupakan pencapaian luar biasa dan bukti usaha gigih begitu ramai individu di Medidata yang menyokong ujian, membangunkan inovasi dalam AI dan berkhidmat kepada pelanggan kami sambil mengutamakan pesakit,” kata Pascal Daloz, Ketua Pegawai Eksekutif Medidata. “Kami berterima kasih kepada 9 juta peserta ujian yang memilih ujian klinikal sebagai sebahagian daripada perjalanan penjagaan kesihatan mereka dan pelanggan yang bekerjasama dengan kami untuk memajukan kesihatan manusia…dan kita baharu sahaja bermula!”

Medidata menyampaikan hasil yang tiada tandingannya dalam industri dengan memanfaatkan jumlah ujian, pesakit dan data ini, . Melalui kajian yang dijalankan di lebih daripada 140 negara, Medidata terlibat dalam hampir 40% ujian dimulakan syarikat yang diadakan di seluruh dunia. Kira-kira 70% daripada ubatan baharu yang diluluskan oleh Pentadbiran Makanan dan Ubatan (FDA) Amerika Syarikat pada tahun 2022, dibangunkan dengan menggunakan perisian Medidata. Dan dalam bidang kritikal penyelidikan penyakit jarang jumpa, Medidata telah menyokong lebih daripada 2,000 kajian yang mewakili lebih daripada 320,000 peserta.

Lihat helaian fakta Medidata kami dan semak Anugerah dan Pengiktirafan kami untuk mengetahui lebih lanjut.

Medidata ialah anak syarikat milik Dassault Systèmes sepenuhnya, yang bersama platform 3DEXPERIENCE ditempatkan untuk menerajui transformasi digital sains hayat dalam era perubatan yang diperibadikan dengan platform saintifik dan perniagaan komprehensif yang pertama, daripada penyelidikan kepada pengkomersialan.

MEDIDATA MEMACU KEPELBAGAIAN DALAM UJIAN KLINIKAL, MELEPASI 30,000 KAJIAN DAN 9 JUTA PESERTA

No comments:

Post a Comment