Friday, July 6, 2018

PENYELESAIAN PEMASARAN MUDAH ALIH CLEVERTAP ADALAH YANG PERTAMA KE PASARAN UNTUK MENEMBUSI PENSEGMENAN PSIKOGRAFI, DIKUASAKAN OLEH PEMBELAJARAN MESIN

SAN FRANCISCO, 5 Julai (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Platform pemasaran mudah alih terkemuka, CleverTap, hari ini mengumumkan kejayaannya menembusi bidang pensegmenan psikografi yang menetapkan piawaian baru untuk membahagikan pengguna aplikasi mudah alih. Pensegmenan psikografi adalah keupayaan pembelajaran mesin yang pertama di industri yang terletak di landasan yang dilakukan oleh CleverTap - membantu pemasar pertumbuhan menepati janji pemasaran hubungan.

Walaupun kita hidup dalam zaman data yang banyak, pengguna mudah alih hari ini mengharapkan untuk menerima maklumat yang betul dengan konteks yang betul. Alat pemasaran mudah alih sedia ada membantu membahagikan penonton dengan demografi, teknik, lokasi dan tingkah laku aplikasi. Walau bagaimanapun, tindakan pengguna tidak selalu menceritakan perkara yang mereka benar-benar berminat. Tingkah laku dan minat mereka berubah dengan kerap, berdasarkan musim, acara sukan dan hal ehwal semasa. Tindakan boleh menjadi tingkah laku sekali sahaja atau pembelian sekali-sekala.

Keadaannya adalah lebih kritikal berbanding sebelum ini untuk mengenal pasti segmen mikro berdasarkan perubahan keperluan dan usaha pemasaran pivot untuk membawa ketepatan masa, konteks dan perkaitan. Daripada banyak interaksi yang pengguna ada dengan sesuatu jenama, pemasar perlu mengenal pasti jenama yang menunjukkan ciri  dengan minat mereka yang paling mendominasi. Sebagai contoh, menonton filem aksi pada satu hari tidak menunjukkan bahawa mereka adalah peminat filem aksi. Genre minat pengguna yang utama sebenarnya boleh menjadi komedi dan cadangan kandungan harus mewakili kepentingan utama ini.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=11245

No comments:

Post a Comment