Wednesday, July 25, 2018

YANG TERAMAT MULIA PUTERA MAHKOTA BAGI KERAJAAN ARAB SAUDI MOHAMMED BIN SALMAN MENAMAKAN PENGANJUR PELANCONGAN TERKENAL GERARD "JERRY" INZERILLO UNTUK MENGETUAI INISIATIF TRANSFORMATIF PELANCONGAN WARISAN

Inzerillo Akan Menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Pembangunan Diriyah Gate Yang Pertama, Yang Mencakupi Muzium, Universiti, Kemudahan "Didik Hibur" Utama serta Resort, Restoran, Pusat Kesihatan dan Kedai Mewah
 
RIYADH, Arab Saudi, 25 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Yang Teramat Mulia Mohammed Bin Salman Bin Abdulaziz Al Saud, Putera Mahkota bagi Kerajaan Arab Saudi dan Pengerusi Lembaga Pembangunan Diriyah Gate (DGDA) telah menamakan Gerard "Jerry" Inzerillo sebagai Ketua Pegawai Eksekutif bagi Pihak Berkuasa berkenaan, yang akan menerajui sebuah inisiatif transformatif untuk memulihkan tempat kelahiran bersejarah negara Arab Saudi itu.
 
Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=51841671&lang=en  
 
Inzerillo, seorang yang berwawasan bagi pelancongan yang sangat berjaya, telah dipilih untuk menyelia pemulihan Diriyah dan bagi membangunkan beberapa aset sejarah dan pelancongan baharu yang utama termasuk muzium, institusi akademik dan kemudahan "didik hibur", serta resort, restoran, kemudahan kesihatan dan kedai mewah di sebuah tapak pembangunan berukuran 7.1 juta meter persegi di sebelah barat Riyadh, ibu kota Arab Saudi yang berkembang pesat. Inisiatif itu adalah satu kunci utama dalam Wawasan 2030 Putera Mahkota itu untuk memodenkan negara Arab Saudi, melibatkan rakyat Arab Saudi, dan mengalu-alukan tetamu dari seluruh pelusuk dunia.
 
"Saya amat berbesar hati untuk mempunyai peluang bagi menyumbang kepada visi Dinamik Yang Teramat Mulia ini bagi negara ini," kata Inzerillo. "Ini adalah satu masa yang sangat mengagumkan di negara yang luar biasa ini. Saya amat berterima kasih untuk mengetuai sebuah pasukan bertaraf dunia di dalam pembangunan tapak penuh bersejarah ini, yang akan memberikan kepada dunia ini sebuah tingkap yang paling tepat ke dalam jiwa dan semangat bumi ini, penduduknya yang menyambut dengan tangan terbuka dan sejarah mereka yang kaya. Diriyah akan menjadi satu daripada tempat perhimpunan yang paling hebat di dunia."
 
Diriyah, sebuah tapak berdaftar UNESCO, mempunyai kedalaman sejarah lebih daripada 590 tahun. Sebagai tempat kelahiran bagi Kerajaan Arab Saudi yang pertama, kedua dan yang ada sekarang, ia adalah merupakan akar umbi bagi negara Arab Saudi itu.
 
Sebahagian besar daripada tapak asal itu, yang dibina menggunakan bata bata adob dalam seni bina tradisional di wilayah Najd yang lebih besar, akan dipulihkan secara tulen dengan tarikan dan kemudahan pelancongan yang baharu.
 
Daerah At-Turaif di Diriyah telah ditetapkan oleh UNESCO sebagai sebuah "Tapak Warisan Dunia." Yang Teramat Mulia membayangkan Diriyah sebagai sebuah tempat di mana masa lampau akan diraikan dan masa hadapan dikejutkan dan di mana semua orang yang memasuki pintu gerbang itu akan merasa kagum, turut terlibat dan dihiburkan.
 
Lembaga Pengarah DGDA merasa gembira kerana dapat menarik seorang pemimpin yang kreatif dan penuh berinspirasi seperti Jerry Inzerillo untuk membawa visi Yang Teramat Mulia menjadi kenyataan. Sebelum ini, Inzerillo merupakan Ketua Pegawai Eksekutif bagi Forbes Travel Guide, standard global bagi pengesahan kecemerlangan perkhidmatan di dalam hospitaliti. FTG, yang beroperasi di lebih 100 buah negara, turut memenangi Anugerah Lima Bintang yang berprestij itu pada setiap tahun, yang dianggap sebagai "Pingat Emas Sukan Olimpik bagi Hospitaliti".
 
Lihat versi sumber di businesswire.com: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=51841671&lang=en
 
Hubungi
Key Group Worldwide
Jaret Keller
Pejabat: 212-988-7701
Telefon Bimbit: 917-628-0480
E-mel: jkeller@keygroup.tv
 
Sumber : Lembaga Pembangunan Diriyah Gate (DGDA)
 
Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
--BERNAMA

No comments:

Post a Comment