Thursday, February 23, 2023

CHUNGHWA TELECOM SERTAI KONSORTIUM BANDAR PINTAR VIETNAM (VSCC) SEBAGAI PENGASAS BERSAMA

CHT Sertai VSCC Menandatangani MOU, (Kiri ke Kanan), H. L. Liu, Penolong Naib Presiden CHT-I, Hồ Huỳnh Hưng, CEO, DQ Group, Alfonso Vegara,
Pengasas dan Presiden Kehormat, Fundacion Metropoli. (Foto: Business Wire)

 Kembangkan penyelesaian Bandar Pintar di Vietnam


TAIPEI, Taiwan, 23 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Chunghwa Telecom (CHT) dan VSCC telah menandatangani MOU secara rasmi hari ini dan mengumumkan bahawa CHT menjadi ahli pengasas bersama baharu. Perkongsian dengan Chunghwa Telecom menandakan langkah baharu dalam penciptaan bandar-bandar pintar di Vietnam.

Pada masa ini, konsep bandar pintar Vietnam belum lagi terpiawai, sebagai hasilnya CHTCityOS – Platform Tadbir Urus Pintar yang dibangunkan oleh Chunghwa Telecom boleh menyelesaikan isu dengan baik. Platform ini menyediakan API terpiawai yang boleh disambungkan dengan mana-mana sistem dan menyepadukan semua maklumat ke dalam satu platform. CHTCityOS juga membenarkan pengguna untuk memantau setiap penjuru bandar pada bila-bila masa. Bersama dengan ciri pencetus peristiwa dan fungsi analisis AI, bukan sahaja boleh menghantar pelbagai peristiwa penggera dalam masa nyata malah mengaktifkan peranti atau program secara automatik untuk menambah baik keselamatan bandar dan kesan penjimatan tenaga pintar. Ini boleh memberikan pengurus bandar bantuan dasar yang paling tepat, iaitu salah satu penyelesaian pintar yang paling diperlukan untuk pembangunan bandar-bandar pintar di Vietnam pada masa ini.

Konsortium Bandar Pintar Vietnam diasaskan pada mulanya berdasarkan pada 2 pengasas iaitu Fundacion Metropoli dan Dien Quang. Fundación Metropoli ialah sebuah syarikat asas Eropah dengan pengalaman dalam mencipta ekosistem serantau untuk bandar, landskap bandar dan seni bina; Dien Quang ialah sebuah syarikat yang menyelidik dan membangunkan produk teknologi pintar, serta penyelesaian digunakan secara meluas dalam banyak bidang. Bersama dengan Chunghwa Telecom, pemimpin perkhidmatan telekomunikasi Peringkat 1 Taiwan, VSCC boleh memanfaatkan pengalaman permohonan terbaik Chunghwa pada infrastruktur, Internet dan perkhidmatan pintar 5G yang boleh membantu Vietnam dalam menaik taraf teknologi komunikasi moden. Selain daripada menyediakan penyelesaian pintar 5G yang terkini, Chunghwa Telecom juga boleh menyediakan penyelesaian keseluruhan untuk mengoptimumkan kelajuan sambungan, pengurusan cekap dan pengurusan data besar. Tiga ahli pengasas ini dijangkakan akan membawa sumbangan yang besar kepada bandar-bandar Vietnam.

Chunghwa Telecom berkata: Dengan menyertai VSCC, ia dijangkakan bahawa skala kerjasama dengan rakan kongsi daripada pelbagai negawa akan dikembangkan secara berkesan. Pengalaman yang berharga dalam pembangunan bandar-bandar pintar di Taiwan telah dilanjutkan ke Vietnam. Dengan bantuan pengalaman VSCC dalam reka bentuk seni bina dan penyelesaian pintar Vietnam, Chunghwa Telecom membangunkan lebih banyak peluang dan terus membina pembangunan bandar pintar Vietnam.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53335958/en

Hubungan
Angela Tsai
chofen@cht.com.tw
 
Sumber: Chunghwa Telecom

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment