Friday, February 24, 2023

LAPORAN PENYELIDIKAN FOURKITES MENYERLAHKAN CABARAN YANG BERKEMBANG DALAM PERKAPALAN LAUT, DENGAN 50 PERATUS PENGIRIM MEMPUNYAI KETERLIHATAN SIFAR KE DALAM PENGANGKUTAN LAUT

Pihak berkepentingan rantaian bekalan menyebut perkhidmatan pelanggan, kekurangan buruh dan kos pengangkutan sebagai kebimbangan utama menjelang 2023

CHICAGO, Feb 23 (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Selepas tiga tahun yang turun naik untuk rantaian bekalan global, pihak berkepentingan pengangkutan laut mengalami tekanan akibat perubahan keadaan ekonomi, pengaruh geopolitik dan cabaran buruh menjelang 2023. Itu menurut tinjauan baharu yang dikeluarkan hari ini oleh pembekal keterlihatan rantaian bekalan masa nyata terkemuka FourKites.

Tinjauan itu meninjau lebih 350 profesional rantaian bekalan untuk mendedahkan isu utama yang dihadapi industri perkapalan laut. Tinjauan itu mendedahkan bahawa beberapa tahun kebelakangan ini terdapat gangguan rantaian bekalan — termasuk COVID-19, ketidaktentuan pasaran, konflik politik global, kekurangan bahan dan peristiwa cuaca ekstrem — telah mendorong 73% responden untuk melabur dalam keterlihatan rantaian bekalan, dengan 46% merancang untuk melabur lebih banyak pada 2023.

“Penghantar dan pemain lain dalam ekosistem rantaian bekalan semakin bijak tentang peruntukan dengan memanfaatkan data yang lebih diandalkan dan masa nyata dan bukannya meneka-neka,” kata pakar industri Chris Stauber, Pengasas VentureSoftPM. “Mereka ingin tahu, sebagai contoh, apakah risiko-berbanding-ganjaran jika pergi ke pelabuhan atau negara tambahan untuk memindahkan kontena mereka, atau untuk beralih daripada satu kepada tiga pembekal untuk bekalan mentah. Pelaburan tambahan diperlukan untuk mendapatkan data yang lebih baik, tetapi nilai data tersebut membawa pengurangan yang besar dalam risiko.” 

No comments:

Post a Comment