Tuesday, February 14, 2023

INGREDION INCORPORATED MELAPORKAN PERTUMBUHAN JUALAN BERSIH SEBANYAK 13% PADA SUKU KEEMPAT DAN HASIL PENUH TAHUN 2022 YANG KUKUH

 • EPS* yang dilaporkan dan dilaraskan bagi suku tahun keempat 2022 masing-masing ialah $1.71 dan $1.65, berbanding EPS yang dilaporkan dan dilaraskan bagi suku tahun keempat 2021 masing-masing ialah $0.99 dan $1.09.
• EPS* yang dilaporkan dan dilaraskan bagi tahun penuh 2022 masing-masing ialah $7.34 dan $7.45, berbanding EPS yang dilaporkan dan dilaraskan bagi tahun penuh 2021 masing-masing ialah $1.73 dan $6.67.
• Pada tahun 2022, Syarikat mengembalikan $288 juta kepada pemegang saham dan meningkatkan kadar dividen sebanyak 9%
• Syarikat menjangkakan pendapatan yang dilaporkan dan dilaraskan bagi tahun penuh 2023 berada dalam julat $7.70-$8.40.


WESTCHESTER, Ill., 13 Feb (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Ingredion Incorporated (NYSE: INGR), pembekal global terkemuka bagi penyelesaian industri pembuatan makanan dan minuman, hari ini melaporkan keputusan untuk suku keempat dan tahun penuh 2022. Hasil dilaporkan adalah menurut prinsip perakaunan yang diterima umum (“GAAP”) di A.S. bagi tahun 2022 dan 2021, termasuk item yang dikecualikan daripada ukuran kewangan bukan GAAP yang dibentangkan oleh Syarikat.

“Bagi tahun 2022, Ingredion menyampaikan prestasi cemerlang, dengan barisan teratas dan keuntungan kedua-duanya berkembang dua digit,” kata Jim Zallie, Presiden dan ketua pegawai eksekutif Ingredion. “Sepanjang tahun, pasukan kami menunjukkan daya tahan dan ketangkasan semasa mereka mengatasi masalah ekonomi makro sambil melaksanakan Driving Growth Roadmap kami sambil turut mengembangkan dan mengubah penyelesaian dan set peluang kami dengan pelanggan.

“Untuk suku keempat, jualan bersih Ingredion meningkat 13% didorong oleh prestasi kukuh untuk kedua-dua bahan teras dan khusus. Kami berjaya mengurus permintaan yang kukuh untuk penteksturan, pengurangan gula dan aplikasi industri yang bernilai lebih tinggi melalui pelanggan dan juga pengurusan campuran dan harga produk. Tindakan-tindakan ini bersama-sama dengan pengurusan risiko bahan mentah yang diperluaskan dan keadaan rantaian bekalan yang bertambah baik mendorong peningkatan margin kasar tahun ke tahun.

“Ramuan khusus sekali lagi memberikan pertumbuhan dua angka yang kukuh, dengan jualan bersih lebih tinggi di semua empat wilayah berbanding tahun lepas. Terutamanya, kami menyelesaikan satu pertiga daripada perluasan kapasiti global berbilang tahun bernilai $160 juta yang dirancang untuk kanji khusus untuk mengukuhkan kedudukan kepimpinan kami dalam penteksturan makanan,” kata Zallie lagi. “Saya amat berbangga dengan kerja yang dilakukan oleh pasukan kami untuk meningkatkan pengeluaran di kemudahan baharu Shandong, China kami, walaupun menghadapi cabaran berkaitan Covid yang meluas. Dengan kapasiti yang diperluaskan, perniagaan kami di China berada pada kedudukan yang baik untuk pertumbuhan pesat apabila ekonomi dibuka semula. Selain itu, kami memperoleh perniagaan farmasi ramuan khusus di India yang meluaskan keupayaan kami untuk melayani pasaran bernilai tinggi yang semakin berkembang dan menarik ini.

“Berikutan musim kontrak kami, setelah bekerja dengan pelanggan untuk mengimbangi keperluan permintaan mereka di tengah-tengah peningkatan kos input, kami menjangka satu tahun lagi pertumbuhan jualan dua angka. Memandangkan kebingkasan model perniagaan kami, kepelbagaian produk dan asas pelanggan kami, dan rekod prestasi peruntukan modal yang berdisiplin, kami yakin dengan keupayaan Ingredion untuk menyampaikan pertumbuhan yang mampan dan mencipta nilai untuk para pemegang saham kami,” Zallie membuat kesimpulan.

*Perolehan per syer dicair terlaras (“EPS terlaras”), pendapatan operasi terlaras, kadar cukai pendapatan efektif terlaras dan purata syer biasa terlaras tercair berwajaran yang belum lunas adalah ukuran kewangan bukan GAAP. Lihat seksyen II Maklumat Kewangan Tambahan yang bertajuk “Maklumat Bukan GAAP” berikutan Penyata Kewangan Disatukan Ringkas yang disertakan dalam siaran akhbar ini untuk penyelarasan ukuran kewangan bukan GAAP ini dengan ukuran GAAP yang secara langsung paling sebanding.


No comments:

Post a Comment