Thursday, September 14, 2023

CERTIK MEMPERKENALKAN SKYINSIGHTSTM: PENUKAR PERMAINAN DALAM PEMATUHAN KRIPTO DAN PENGURUSAN RISIKO

Singapore, 13 Sept (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --  CertiK, peneraju dalam kontrak pintar Web3 dan keselamatan blockchain, hari ini mengumumkan pelancaran SkyInsightsTM. Direka bentuk untuk menangani pematuhan kripto yang mendesak dan tuntutan pengurusan risiko firma dan pihak berkepentingan Web3, SkyInsightsTM menekankan komitmen CertiK untuk meningkatkan standard keselamatan dan ketelusan merentas industri. Datang pada masa trend global mengetatkan peraturan AML/CFT semakin pantas, keperluan untuk alatan seperti SkyInsights adalah lebih jelas berbanding sebelum ini.

Memanfaatkan pangkalan data masa nyata CertiK, pandangan risiko SkyInsightsTM diperkaya dengan lebih daripada dua bilion alamat dompet dan label kontrak pintar serta lebih 150 kategori label yang pelbagai, memberikan pengguna pandangan komprehensif tentang risiko transaksi dan rakan niaga. Bertahun-tahun sebelum istilah seperti DeFi menjadi arus perdana, CertiK telah mengumpulkan data kritikal, menandai dompet, mengenal pasti insiden keselamatan dan menyediakan makluman masa nyata.

Dengan pelancaran SkyInsightsTM hari ini, takungan data yang luas ini dimanfaatkan untuk mentakrifkan semula standard pematuhan kripto. Platform ini menawarkan keupayaan saringan dompet yang tiada tandingan dan keupayaan untuk "mengetahui transaksi anda" dengan lebih baik daripada sebelumnya. SkyInsightsTM adalah penting untuk mana-mana perniagaan dengan pendedahan aset digital yang mencari kejelasan dan kawalan ke atas transaksi dan risiko rakan niaga mereka.

Platform ini disepadukan dengan lancar dengan rangkaian perkhidmatan keselamatan komprehensif CertiK, dan seterusnya mengesahkan strategi dan visi CertiK di sekitar keselamatan hujung ke hujung. Pematuhan kripto yang bermakna memerlukan cerapan mendalam ke dalam semua lapisan timbunan Web3, daripada kontrak pintar yang dibina protokol, kepada alamat dompet yang berinteraksi dengan mereka, dan akhirnya kepada urus niaga yang membentuk aktiviti dalam rantaian yang mesti dipantau.

Perisian pemantauan transaksi komprehensif SkyInsightsTM bukan sahaja membenderakan isu yang berpotensi tetapi menyediakan cerapan yang boleh diambil tindakan untuk pemulihan pantas. Jejak audit adalah automatik, dan peningkatan kes semudah mengklik butang. Dengan SkyInsightsTM, pematuhan kripto bukan sahaja kotak kawal selia untuk diperiksa, ia adalah proses diperkemas yang melindungi firma dengan pendedahan mata wang kripto dan mengukuhkan integriti industri. Dengan memanfaatkan kepakaran pemantauan dan analisis insiden keselamatan lanjutan CertiK, bersama-sama dengan kemas kini pangkalan data masa nyata, SkyInsightsTM memastikan makluman adalah tepat dan tepat pada masanya.

Jason Cao, Ketua Pegawai Operasi di CertiK, menyatakan, "Pengenalan SkyInsightsTM mengesahkan dedikasi CertiK untuk menetapkan penanda aras industri di sekitar keselamatan dalam Web3. Dengan alat pengurusan risiko dan pematuhan crypto yang berkuasa ini, kami bukan sahaja bertindak balas terhadap keperluan industri tetapi secara proaktif menjamin masa depan Web3."

BitMart, sebagai platform dagangan pertama yang mengguna pakai produk penapisan risiko dan pemantauan transaksi CertiK, SkyInsights, akan menggunakan kerjasama ini untuk memanfaatkan sepenuhnya sistem pengurusan risiko dan pematuhan SkyInsights yang komprehensif untuk membantu pengguna membuat keputusan yang lebih bijak.

Tambahan pula, BitMart dan CertiK akan bekerjasama untuk memajukan piawaian teknologi untuk Permintaan Aset Pembekuan (FAQ), meneroka piawaian pelabelan data dan menyeragamkan proses pertukaran maklumat, semuanya dengan tujuan untuk meningkatkan ketepatan dan liputan data untuk menggalakkan keselamatan dan pembangunan yang sihat bagi Industri Web3.

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif BitMart, Sheldon Xia, menyatakan "Dengan menyepadukan pemantauan transaksi dan data makluman masa nyata yang disediakan oleh SkyInsights, kami akan menawarkan pengguna maklumat kawalan risiko pematuhan yang lebih telus dan boleh dipercayai. Kami berharap dengan memperkenalkan platform keselamatan berwibawa pihak ketiga seperti CertiK, kami boleh meningkatkan lagi keselamatan ekosistem perdagangan dan mengembangkan pengaruh BitMart ke seluruh industri."

Sejak 2022, CertiK telah mengesan lebih 1,100 insiden keselamatan yang melibatkan jumlah kerugian $4.8 bilion. Dengan memanfaatkan sumber pangkalan data CertiK yang luas, rangkaian produk keselamatan SaaS syarikat telah memantau dan menjejaki lebih dua bilion dompet dan alamat kontrak pintar secara aktif, memberikan penilaian menyeluruh masa nyata tentang arah aliran keselamatan untuk hampir 12,000 projek. Sehingga kini, CertiK telah mengaudit lebih 4,100 projek Web 3.0, mengenal pasti hampir 70,000 kelemahan dalam kod blockchain, dan melindungi aset digital bernilai hampir $370 bilion.

SkyInsightsTM ialah manifestasi terkini visi CertiK untuk dunia Web3 yang lebih selamat dan lebih telus. Platform ini membolehkan usaha niaga Web3 menumpukan pada operasi teras mereka, bermakna mereka boleh membina masa depan industri dinamik ini sambil yakin bahawa keperluan pematuhan mereka dipenuhi.

Mengenai CertiK

CertiK ialah perintis dalam keselamatan blockchain, menggabungkan semakan manual pakar dengan teknologi AI terbaik dalam kelasnya untuk melindungi dan memantau protokol blockchain dan kontrak pintar. Diasaskan pada 2018 oleh profesor dari Universiti Yale dan Universiti Columbia, misi CertiK adalah untuk menjamin dunia web3. CertiK menggunakan inovasi termaju dari akademia kepada perusahaan, membolehkan aplikasi kritikal misi untuk skala dengan keselamatan dan ketepatan.

Salah satu syarikat yang paling pesat berkembang dan paling dipercayai dalam keselamatan blockchain, CertiK ialah peneraju pasaran sebenar. Setakat ini, CertiK telah bekerja dengan hampir 4,000 pelanggan perusahaan, memperoleh aset digital bernilai lebih $360 bilion, dan telah mengesan hampir 70,000 kelemahan dalam kod blockchain. Pelanggan kami termasuk projek terkemuka seperti Aptos, Ripple, Sandbox, Polygon, BNB Chain dan TON.

CertiK disokong oleh InsightPartners, Sequoia, Tiger Global, Coatue Management, Lightspeed, Advent International, SoftBank, Hillhouse Capital, Goldman Sachs, Coinbase Ventures, Binance, Shunwei Capital, IDG Capital, Wing, Legend Star, Danhua Capital dan pelabur lain.

Media Contact: 
Hari Govindarajan
PR Specialist, Luna PR
hari@lunapr.io

SUMBER: CertiK

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17449 

No comments:

Post a Comment