Friday, September 15, 2023

CURIA SOKONG PERCUBAAN KLINIKAL FASA 1 REPLICATE BIOSCIENCE BAGI NOVEL VAKSIN RNA GENERASI SETERUSNYA

Bekalan bahan ubat dikilangkan di bawah cGMP menyokong kajian klinikal pertama pada manusia untuk RNA (srRNA) yang mereplikasi sendiri novel RBI-4000


ALBANY, N.Y., 14 Sept (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Curia, sebuah organisasi penyelidikan, pembangunan dan pembuatan kontrak terkemuka, hari ini mengumumkan bahawa rakan kongsinya, Replicate Bioscience, telah menerima pelepasan IND daripada FDA dan telah memberikan dos kepada peserta pertama dengan RBI-4000, vaksin rabies yang mereplikasi diri (srRNA), dalam kajian klinikal Fasa 1 menggunakan bahan klinikal yang dibangunkan sebagai sebahagian daripada kerjasama dengan Curia.

Curia menjalankan pembangunan proses, peningkatan skala dan pembuatan cGMP bahan ubat srRNA RBI-4000. Pada kira-kira 10,000 asas, srRNA ini jauh lebih besar daripada mRNA linear konvensional dan dari segi sejarah sukar untuk dihasilkan pada skala yang diperlukan untuk pembangunan klinikal. Pembangunan kaedah analisis Curia dan kelayakan ujian juga penting untuk pelepasan molekul srRNA ini.

"Curia berbangga menjadi perintis dalam mengeluarkan teknologi srRNA kelas baharu ini dengan menyampaikan bahan ubat RBI-4000 srRNA kepada rakan kongsi kami Replicate sebagai menyokong percubaan klinikal Fasa 1 mereka," kata Christopher Conway, Presiden, Penyelidikan & Pembangunan, Curia. "Kami berdedikasi untuk menyediakan penyelesaian yang berfaedah daripada pembangunan hingga pembuatan cGMP untuk pelanggan kami dalam bidang mRNA."

Vaksin srRNA kelas baharu ini menawarkan beberapa penambahbaikan yang berpotensi pada vaksin mRNA yang sedia ada, termasuk keperluan dos yang lebih rendah dan toleransi yang lebih baik. Kemajuan itu juga membuka pintu untuk inovasi RNA selanjutnya untuk digunakan dalam vaksin dan terapeutik dengan kekangan yang lebih sedikit pada saiz molekul.

"Kerjasama kami dengan Curia membantu kami mengeluarkan kelas baharu RNA mereplikasi sendiri yang berpotensi untuk menyampaikan profil bioaktiviti, toleransi dan keberkesanan yang lebih baik berbanding teknologi RNA lain," kata Nathaniel Wang, Ph.D., pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi Replicate. "Curia meningkatkan proses untuk RNA yang lebih panjang yang membolehkan pengeluaran berskala besar pada hasil, ketulenan dan potensi untuk menyokong percubaan klinikal Fasa 1 Replicate."

Curia komited untuk menjadi rakan kongsi pilihan daripada penemuan dan pembangunan melalui pembuatan dan pengkomersialan, menyediakan rangkaian perkhidmatan yang lengkap untuk menyokong molekul kecil dan besar, bahan ubat, kemasan isi aseptik produk ubat dan ujian makmal pada setiap fasa kitaran hayat pembentukan ubat.

Perihal Curia
Curia, dahulunya adalah AMRI, ialah sebuah organisasi penyelidikan, pembangunan dan pembuatan kontrak terkemuka yang menyediakan produk dan perkhidmatan daripada R&D melalui pembuatan komersial kepada pelanggan farmaseutikal dan biofarmaseutikal. Hampir 4,000 pekerja Curia di 29 lokasi di seluruh A.S., Eropah dan Asia membantu pelanggannya beralih daripada rasa ingin tahu kepada pemulihan. Ketahui lebih lanjut di CuriaGlobal.com.

Maklumat Hubungan Curia:
Viana Bhagan
+1 518 512 2111
corporatecommunications@CuriaGlobal.com

SUMBER: Curia Global, Inc.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17454

No comments:

Post a Comment