Thursday, September 14, 2023

CONSENSYS MENGUMUMKAN PELANCARAN METAMASK SNAPS SECARA TERBUKA: MEMPERKASAKAN PENGGUNA DENGAN PENYESUAIAN PLATFORM YANG TIDAK PERNAH BERLAKU DAHULU

 MetaMask Snaps akan menangkap sepenuhnya inovasi yang wujud dalam web3 dengan membolehkan pembangun pihak ketiga memanfaatkan kepakaran mereka dalam pembinaan platform MetaMask. Program inovatif tanpa kebenaran ini bersedia untuk mengubah cara pengguna menggunakan MetaMask di seluruh dunia, memberi mereka kemungkinan kawalan dan penyesuaian yang tiada tandingan. Pada fasa awal, keutamaan adalah untuk melibatkan pengguna MetaMask yang mahir untuk mencuba MetaMask Snaps dan mengumpulkan pendapat mereka, sementara pasukan MetaMask meneruskan perjalanan pembangunannya ke arah merealisasikan visi muktamad MetaMask Snaps.


FORT WORTH, Texas, 13 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Hari ini, Consensys, sebuah syarikat perisian blok rantai dan web3 terkemuka, mengumumkan pelancaran lelaran pertama MetaMask Snaps kepada masyarakat. MetaMask Snaps direka untuk merevolusikan cara pengguna berinteraksi dengan MetaMask, platform web3 penjagaan diri yang terkemuka di dunia, menawarkan kepada mereka kawalan dan penyesuaian yang tidak pernah berlaku dahulu. Snaps merupakan ciri dan fungsi baharu, dicipta oleh pembangun pihak ketiga, yang pengguna MetaMask di seluruh dunia boleh memasang terus ke dalam dompet mereka. Sebelum ini, ciri MetaMask telah dibangunkan secara eksklusif oleh pembangun MetaMask yang diambil bekerja oleh Consensys. Pelancaran awal akan termasuk 34 Snaps yang menyediakan utiliti sekitar cerapan transaksi, fungsi saling kendali dengan blok rantai bukan EVM seperti Bitcoin dan pemberitahuan.

Pelancaran MetaMask Snaps secara terbuka menandakan detik penting dalam evolusi MetaMask sebagai dompet. Dengan menyediakan pengguna satu set alat baharu yang dibangunkan oleh pembangun pihak ketiga di seluruh dunia, MetaMask Snaps akan memperkasakan individu untuk membentuk pengalaman web3 mereka mengikut keperluan dan pilihan unik mereka. Pengguna MetaMask yang mahir boleh mengakses maklumat tentang cara memasang Snaps pertama yang tersedia daripada laman web rasmi. Lelaran awal akan memberi tumpuan kepada membolehkan pengguna MetaMask yang berpengalaman untuk mencuba MetaMask Snaps dan mengumpulkan maklum balas mereka, sementara pasukan MetaMask meneruskan perjalanan pembangunannya ke arah merealisasikan visi muktamadnya.

Pelancaran awal Snaps: cerapan transaksi, fungsi saling kendali dan pemberitahuan

Sebagai fasa awal dalam merealisasikan visi ini, MetaMask Snaps akan dilancarkan dengan satu set Satu set 34 Snaps. Snaps ini telah menjalani audit keselamatan dan dimasukkan secara manual dalam senarai kebenaran oleh pasukan MetaMask. MetaMask akan berkeras dalam mengaudit dan memasukkan Snaps dalam senarai kebenaran sehingga peralihan kepada sistem tanpa kebenaran dicapai, menghapuskan keperluan untuk langkah perantaraan ini.

Snaps pertama ini membuka kunci kes penggunaan unik yang merangkumi:

• Cerapan transaksi: Meningkatkan perjalanan web3 pengguna dengan cerapan transaksi yang lebih jelas, memperkasakan mereka untuk mengenal pasti kebimbangan keselamatan yang berpotensi dan kontrak pintar berniat jahat sebelum memuktamadkan transaksi.
• Fungsi saling kendali: MetaMask Snaps memperluas penggunaan web3 untuk merangkumi blok rantai bukan EVM seperti Penyelesaian lapisan 2 bagi Bitcoin, Solana, Cosmos dan EVM seperti StarkNet.
• Pemberitahuan: Memastikan pengguna sentiasa dimaklumkan dan terlibat dengan pemberitahuan khusus web3 secara langsung dalam MetaMask, memastikan anda tidak terlepas apa-apa kemas kini atau acara penting.

Senarai lengkap Snaps boleh didapati di Direktori MetaMask Snaps.

Visi Inovasi Tanpa Kebenaran MetaMask

Pada tahun 2022, MetaMask melepasi 100 juta pengguna. Ekosistem web3 telah mengalami pertumbuhan pesat, membawa kepada pelbagai kes penggunaan yang baharu. Inovasi yang menyediakan pengalaman pengguna yang diperibadikan kekal penting dalam menghapuskan halangan kepada kemasukan dan membolehkan pertumbuhan ekosistem web3, dengan matlamat utama untuk menarik 1 bilion pengguna. Walaupun asal usulnya berakar umbi dalam Ethereum, MetaMask yakin bahawa inovasi sedang berlaku dalam banyak domain di seluruh ekosistem web3. Dengan Snaps, dompet web3 terkemuka berharap dapat menangkap lebih banyak inovasi yang berlaku dalam web3 dengan membolehkan pembangun pihak ketiga memanfaatkan kepakaran mereka dalam pembinaan platform. MetaMask membayangkan sistem inovasi yang terbuka dan tanpa kebenaran, iaitu mana-mana pembangun web3 boleh membina Snap dan menyediakannya kepada pengguna. Sebuah platform untuk masyarakat, dibina oleh masyarakat.

“Bagi saya, bahagian paling penting dalam cerita Snaps ialah kami kini mempunyai sistem di teras dompet yang membolehkan kami berundur dan dengan rendah hati menjemput masyarakat untuk menyumbang penyelesaian mereka sendiri kepada masalah yang paling sukar. Saya mempunyai beberapa idea dan pendapat yang utama tentang rupa masa depan keselamatan transaksi, tetapi itu bukan sebab ia satu-satunya idea yang terbukti. Kami membantu dalam melancarkan paradigma baharu pengkomputeran teragih, dan terdapat banyak masalah yang memerlukan penyelesaian kreatif, jadi saya masih percaya bahawa mengurangkan halangan dan kos untuk mencuba perkara baharu boleh menjadi pemangkin penting dalam mencari jawapan yang betul kepada masalah yang sukar itu. Hal ini bukan tentang mempercepat teknologi untuk kepentingannya sendiri, tetapi tentang mempercepat proses mencari penambahbaikan dalam cara kita melakukan sesuatu," kata Dan Finlay, Pengasas Bersama MetaMask dan Ketua Pegawai Etos di Consensys.

Pembangun pihak ketiga yang membina Snaps boleh menerbitkan dan mengekalkan ciptaan mereka secara bebas, berasingan daripada MetaMask. Pembangun pihak ketiga mengekalkan pemilikan kod mereka dan mewujudkan hubungan langsung dengan pengguna Snap mereka. Dalam jangka panjang, pengguna MetaMask akan mendapat manfaat daripada kemudahan dan kepelbagaian Snaps yang tidak terkira banyaknya, disesuaikan untuk pelbagai kes penggunaan dan merentasi berbilang protokol. Mereka akan melihat ciri yang belum dibayangkan lagi, dibangunkan pada kadar yang tidak dapat dicapai oleh MetaMask sendiri.

“Kami sedang membina MetaMask Snaps sebagai platform inovasi yang terbuka dan kami tidak mengenakan bayaran kepada pembangun untuk menerbitkan Snaps ke platform ini. Kami percaya bahawa inovasi tanpa kebenaran merupakan asas kepada sistem terpencar—tiada penjaga pintu. Inovasi berkembang pesat mengikut kadar rangkaian, bukan hanya dalam pasukan pembangunan individu di Consensys," tegas Christian Montoya, Ketua Produk untuk MetaMask Snaps.

Menjangkakan masa depan dan perkara yang akan datang, MetaMask telah terlibat dalam perbincangan dengan lebih 150 pembangun dalam masa beberapa bulan yang lalu untuk mengembangkan skop Snaps. Pembangun ini datang dari pelbagai rantau di seluruh dunia, termasuk Afrika, Asia, Eropah, LATAM dan AS.

Perihal Consensys

Consensys ialah syarikat perisian blok rantai dan web3 yang terkemuka. Sejak 2014, Consensys telah berada di barisan hadapan dalam inovasi, menerajui perkembangan teknologi dalam ekosistem web3. Melalui rangkaian produk kami, termasuk Platform MetaMaskInfuraLineaDiligence, dan Platform NFT kami, kami telah menjadi kolaborator yang dipercayai untuk pengguna, pencipta dan pembangun dalam laluan mereka untuk membina dan tergolong dalam dunia yang mereka mahu lihat. Sama ada membina dapp, koleksi NFT, portfolio atau masa depan yang lebih baik, naluri dalam pembinaan bersifat sejagat. Consensys memberi inspirasi dan memperjuangkan naluri pembina setiap orang dengan menjadikan web3 mudah digunakan dan dibangunkan secara universal. Untuk meneroka produk dan penyelesaian kami, layari https://consensys.io/.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Maklumat Perhubungan
pr@consensys.io
 
Sumber: Consensys

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17451

No comments:

Post a Comment