Monday, September 4, 2023

PENYELESAIAN KAWALAN DEBU DENGAN MENGGUNAKAN MUNCUNG SEMBURAN DARIPADA IKEUCHI

IKEUCHI menawarkan penyelesaian penindasan dan kawalan debu dengan menggunakan muncung semburan untuk mencegah pencemaran udara di tempat penyimpanan arang batu, kilang keluli dan kemudahan industri yang lain. (Grafik: Business Wire)

 IKEUCHI menawarkan penyelesaian penindasan dan kawalan debu dengan menggunakan muncung semburan untuk mencegah pencemaran udara di tempat penyimpanan arang batu, kilang keluli dan kemudahan industri yang lain.


OSAKA, Jepun, 4 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- H. IKEUCHI & CO., LTD., pengilang muncung semburan terkemuka yang beribu pejabat di Jepun, telah memulakan kempen jualan secara meluas di seluruh dunia untuk menyediakan penyelesaian penindasan dan kawalan debu yang menjimatkan kos dan berkecekapan tinggi.

Menggunakan muncung semburan yang disesuaikan untuk keperluan khusus kawasan penyimpanan arang batu di loji janakuasa, tapak perlombongan, tapak kerja dalam kilang keluli dan kemudahan industri lain, sistem ini menyemburkan kabus halus ke kawasan yang luas, memerangkap dan menindas zarah debu dengan berkesan. Selain itu, mereka juga boleh menyembur kabus terus ke tempat yang menghasilkan debu bertujuan menghalang daripada naik ke udara, dengan itu menghalang penyebaran debu dan menambah baik persekitaran tapak kerja melalui pembersihan udara.

Pautan kepada penyelesaian kawalan debu kami

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, banyak tumpuan diberikan untuk menangani isu berkaitan debu dalam kemudahan berkaitan tenaga dan industri lain. Satu pendekatan biasa melibatkan pemasangan pemendak elektrostatik, tetapi ini selalunya memerlukan banyak pelaburan disebabkan oleh tapak yang disasarkan berskala besar. Sebaliknya, percikan air boleh menyebabkan pencemaran tapak kerja dan isu alam sekitar yang timbul daripada pembuangan air buangan. Tambahan pula, dalam kilang keluli, terdapat sesuatu yang lebih membimbangkan iaitu letupan wap akibat daripada sentuhan air dengan zon bersuhu tinggi.

Mengambil pendekatan berbeza, IKEUCHI telah membangunkan dua jenis sistem untuk menawarkan penyelesaian kawalan habuk yang lebih berkesan dan lebih murah. Jenis pertama ialah "sistem kabus lembut" yang menyemburkan kabus halus dan lembut untuk memerangkap zarah debu bawaan udara dan menindas zarah tersebut dengan graviti. Jenis kedua ialah "sistem kabus berkelajuan tinggi” yang menyemburkan jumlah kabus halus yang banyak pada halaju tinggi untuk menyekat debu daripada naik ke udara dan tersebar. Kedua-dua sistem agak mudah dipasang, hanya memerlukan pelanggan membekalkan udara dan air termampat.

Sebelum mencadangkan mana-mana sistem, wakil jualan kami akan mengendalikan penilaian di tapak dan mengadakan perbincangan dengan pelanggan. Proses kerjasama ini memastikan mereka bentuk sistem kawalan debu paling sesuai untuk setiap tapak yang tertentu.

Dengan memanfaatkan rangkaian global kami dan bukti kejayaan yang telah kami capai di banyak negara, IKEUCHI komited untuk membantu dalam menangani cabaran alam sekitar di setiap wilayah negara melalui penggunaan sistem ini.

RangkaianJepunChinaIndonesiaThailandAmerika Syarikat

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53545294/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
Individu untuk Dihubungi
Yoshikazu Ueno
H. IKEUCHI & CO., LTD.
overseas@kirinoikeuchi.co.jp
 
Sumber: H. IKEUCHI & CO., LTD.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment