Tuesday, May 16, 2017

KENNEDY WILSON UMUM PENJUALAN 130,000 KAKI PERSEGI BANGUNAN PEJABAT KEPADA J.P. MORGAN SEBAGAI PENGHUNI PERTAMA DI PEMBANGUNAN CAPITAL DOCK MEREKA


Keseluruhan Pembangunan Seluas 660,000 Kaki Persegi Akan Siap pada Tahun 2018

BEVERLY HILLS, Calif. & DUBLIN, 15 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Syarikat pelaburan hartanah global Kennedy Wilson (NYSE:KW), dalam satu usaha sama dengan Fairfax Financial Holdings Limited dan National Asset Management Agency ('NAMA') hari ini mengumumkan bahawa J.P. Morgan Bank (Ireland) plc ('J.P. Morgan') akan menjadi penghuni utama yang pertama untuk komited kepada pembangunan kampus Capital Dock yang sangat dicari melalui satu perjanjian penjualan pendanaan hadapan.

Mencakupi lebih 4.8 ekar, Capital Dock direka untuk memenuhi keperluan kebanyakan perniagaan antarabangsa yang berpangkalan di Dublin yang pesat berkembang. Terletak di Sir John Rogerson Quay, di tengah-tengah Docklands Dublin, Capital Dock adalah satu daripada pembangunan darat fasa tunggal yang terbesar diserahkan di Dublin dengan lebih 660,000 kaki persegi ruang kegunaan bercampur yang baharu. Skim bergaya kampus itu direka oleh firma seni bina Ireland yang telah memenangi anugerah O'Mahony Pike dan akan merangkumi 345,000 kaki persegi ruang pejabat merentasi 100, 200 dan 300 Capital Dock dan 190 unit kediaman sewaan yang berkualiti tinggi dengan pemandangan kawasan dermaga merentasi tiga aspek, termasuk sebuah menara setinggi 23 tingkat yang menandakan pintu masuk ke bandar raya itu.

Penduduk di Capital Dock akan menikmati rangkaian kemudahan dan perkhidmatan profesional yang sinonim dengan Kennedy Wilson Residential sebagai sebahagian daripada kehidupan harian mereka bersama-sama dengan 1.5 ekar penawaran ruang kawasan awam, runcit dan restoran yang baharu. Kennedy Wilson telah menyampaikan satu penawaran kemudahan yang premium di Dublin sejak tahun 2012 dan Capital Dock akan menyediakan tahap perkhidmatan yang lebih tinggi.

J.P. Morgan akan memperoleh '200 Capital Dock', sebuah bangunan pejabat utama seluas 130,000 kaki persegi berhadapan dengan Sungai Liffey, melalui satu perjanjian penjualan pendanaan hadapan yang serentak dengan penyiapan bangunan itu, yang dijangka pada suku ketiga tahun 2018. Bangunan itu dapat menampung lebih 1,000 orang kakitangan, dan akan menjadi satu daripada bangunan berspesifikasi tertinggi di Dublin, dengan pensijilan LEED Emas. 

No comments:

Post a Comment