Monday, May 8, 2017

PRA HEALTH SCIENCES MENGUMUMKAN PUSAT UNTUK PEMBANGUNAN KLINIKAL PEDIATRIK

RALEIGH, N.C., 8 Mei (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Ia merupakan suatu fakta yang kurang diketahui bahawa 70% daripada ubat-ubatan yang diberikan kepada kanak-kanak telah dikaji hanya di kalangan orang dewasa. Akibatnya, sebahagian besar ubat yang digunakan untuk merawat penyakit pada kanak-kanak digunakan dengan cara yang tidak sepatutnya. Walaupun terdapat peraturan ujian klinikal pediatrik, ujian ubat-ubatan pada kanak-kanak terus memberi cabaran saintifik, klinikal, etika dan logistik yang besar. Dalam usaha untuk menghadapi cabaran ini, PRA Health Sciences (NASDAQ: PRAH) dengan sukacitanya mengumumkan Pusat untuk Pembangunan Klinikal Pediatrik yang baru.

"PRA mempunyai latar belakang yang kukuh dalam menjalankan ujian klinikal pediatrik," kata Mark Sorrentino, Naib Presiden, Pusat Pembangunan Klinikal Pediatrik. "Kami melihat pusat baru ini sebagai satu peluang untuk mewujudkan PRA sebagai peneraju industri dalam pembangunan ubat-ubatan pediatrik dan membawa inovasi kepada reka bentuk dan pelaksanaan ujian klinikal pediatrik."

PRA telah menjalankan percubaan penting dan/atau sokongan untuk mendapatkan kelulusan 12 FDA dan/atau kawal selia antarabangsa untuk ubat yang digunakan dalam merawat pesakit kanak-kanak merentasi pelbagai bidang terapeutik. Pusat Pembangunan Klinikal Pediatrik disokong oleh sekumpulan pakar pelbagai bidang yang akan menyediakan perkhidmatan perundingan pembangunan produk pediatrik strategik serta perkhidmatan teknikal dan operasi yang berpengalaman.

"Pasukan kerjasama pediatrik ini menyediakan asas untuk Pusat Pembangunan Klinikal Pediatrik," tambah Sorrentino. "Pasukan ini akan menyediakan kepakaran pediatrik merentasi bidang fungsi ke dalam sumber global tunggal untuk menyokong semua aspek keperluan pembangunan produk pediatrik pelanggan kami."

Pasukan tersebut akan membantu mengemudi kerumitan ujian pediatrik dan memperkayakan pengetahuan dalam memahami cabaran kawal selia dan undang-undang khusus pelbagai negara dalam persekitaran pediatrik. Salah satu daripada banyak kepentingan pusat seumpama itu akan menjadi rangkaian lokasi untuk mempercepatkan pengambilan dan meningkatkan penglibatan serta pengekalan pesakit.

MENGENAI PRA HEALTH SCIENCES
PRA adalah salah satu daripada organisasi penyelidikan kontrak global yang terkemuka di dunia, dengan pendapatan, menyediakan perkhidmatan pembangunan klinikal sumber luar kepada industri bioteknologi dan farmaseutikal. Platform pembangunan klinikal global PRA termasuk lebih daripada 70 pejabat di seluruh Amerika Utara, Eropah, Asia, Amerika Latin, Afrika Selatan, Australia dan Timur Tengah, dan lebih daripada 13,000 pekerja di seluruh dunia. Sejak tahun 2000, PRA telah mengambil bahagian dalam kira-kira 3,500 ujian klinikal di seluruh dunia. Di samping itu, PRA telah mengambil bahagian dalam ujian penting atau sokongan yang membawa kepada kelulusan Food and Drug Administration Amerika Syarikat atau kelulusan kawal selia antarabangsa bagi lebih daripada 70 ubat-ubatan. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai PRA, sila layari
www.prahs.com.


PERTANYAAN: Christine Rogers, Pengurus - Perhubungan Awam, Komunikasi Korporat
EMEL: rogerschristine@prahs.com TELEFON: +1 919.786.8463

SUMBER : PRA Health Sciences, Inc.

No comments:

Post a Comment