Friday, March 13, 2020

GRADUATE MANAGEMENT ADMISSION COUNCIL MENGALU-ALUKAN SALAH SEBUAH INSTITUSI PERNIAGAAN DAN EKONOMI UTAMA PORTUGAL

Ahli Terbaharu Mencerminkan Kepentingan Globalisasi dan Pempelbagaian dalam Pendidikan Pengurusan Siswazah

RESTON, Va., 12 Mac (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- The Graduate Management Admission Council™ (GMAC™), sebuah pertubuhan global untuk sekolah perniagaan terkemuka, hari ini mengumumkan tambahan salah satu syarikat perniagaan utama Portugal dalam keahliannya. Tambahan Nova School of Business & Economics (Nova SBE), meningkatkan jumlah keahlian GMAC kepada 229 institusi.

Ahli sekolah GMAC melalui proses jemputan sahaja yang ditadbir oleh lembaga pengarah organisasi. Calon kemudiannya akan menyertai proses permohonan komprehensif yang menyatakan komitmen berterusan untuk menyokong misi GMAC: menyediakan alat dan maklumat yang sewajarnya untuk sekolah dan bakat untuk meneroka dan menilai sesama sendiri.

“Nova SBE komited kepada peningkatan berterusan bagi pendidikan pengurusan yang cekap dan bertanggungjawab,” kata Profesor Rita Campos Cunha, Timbalan Dekan, Pre-Experience Studies. “Sebagai sebuah sekolah, kami direka bentuk sebagai sebuah platform terbuka, sentiasa berhubung dan pertukaran idea dan amalan terbaik dengan rakan sekerja kita. Kami percaya GMAC merupakan penganjur hebat bagi sekolah perniagaan di seluruh dunia yang kita boleh berikan sumbangan melalui pengalaman dan cara kita sendiri, pada masa yang sama menerima manfaat daripada pengalaman kongsi sekolah ahli yang lain.”

“Sementara pendidikan perniagaan berkembang dengan rentak pasaran global yang berubah-ubah, institusi seperti Nova School of Business & Economics faham bahawa kepentingan inovasi cara dan perkara yang mereka ajar kepada pencetus perubahan esok,” kata Sangeet Chowfla, presiden dan CEO GMAC.

Nova SBE menganggap institusinya sebagai komuniti warga dunia. Berkongsi visi kepelbagaian GMAC, institusi berusaha untuk berada di barisan hadapan inovasi sambil menyediakan eksekutif dan usahawan masa hadapan untuk menyumbang kepada dunia yang lebih terbuka, mampan dan terangkum. Financial Times telah memberikan kedudukan ke-22 untuk Sarjana Antarabangsa dalam Pengurusan di seluruh dunia; ke-21 untuk Sarjana Antarabangsa dalam Kewangan di seluruh dunia kepada sekolah ini; dan antara 30 Sekolah Perniagaan teratas di Eropah. Baru sahaja berpindah ke kampus baharu di kejiranan Carcavelos Lisbon, Nova SBE teruja untuk menawarkan pelajar pengalaman pembelajaran yang moden, interaktif dan kolaboratif.

Untuk dipertimbangkan bagi keahlian dalam GMAC, sekolah harus melengkapkan proses permohonan dan mengekalkan proses penerimaan terpilih, menawarkan program siswazah dalam pengurusan perniagaan, subjek pengurusan atau setara, dan menyokong misi GMAC secara aktif dan menggunakan peperiksaan GMAT atau penilaian GMAC lain sebagai sebahagian daripada proses penerimaan dan pendaftaran mereka. Mereka juga menyertai tadbir urus GMAC, termasuklah mengundi dalam pengundian lembaga dan perkara lain yang diperlukan oleh Majlis.

Perihal GMAC
Graduate Management Admission Council (GMAC) ialah persatuan peneraju sekolah perniagaan siswazah di dunia. Diasaskan pada 1953, kami komited untuk mewujudkan penyelesaian bagi sekolah perniagaan dan calon untuk menerokai, menilai dan berhubungan antara satu sama lain. Kami bekerja bagi pihak sekolah dan komuniti pendidikan pengurusan siswazah dan membimbing calon yang ingin menyambung pengajian ke pendidikan tinggi untuk memastikan semua bakat dapat dicungkil.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13179

No comments:

Post a Comment