Friday, September 3, 2021

SAMBUTAN HARI KEBANGSAAN DAN HARI MALAYSIA 2021 DI AEON - SEDERHANA NAMUN PENUH BERMAKNA

KUALA LUMPUR, 2 Sept (Bernama) -- AEON CO. (M) BHD. (AEON atau Syarikat) menyambut Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia tahun ini bersama-sama dengan para pekerja serta para pelanggan dengan cara sederhana namun penuh bermakna.
 
Pada tanggal 31 Ogos 2021, tepat jam 12.00 tengah hari, segala aktiviti di pasar  raya - pasar raya AEON berhenti selama dua minit apabila Negaraku berkumandang dan semua yang mendengar berdiri tegak sambil menghayatinya. Ianya memberi penghormatan kepada lagu kebangsaan serta simbolik sambutan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia 2021 bagi melambangkan perasaan kecintaan terhadap negara.
 
Negaraku kedengaran penuh bersemangat di kesemua 28 AEON Mall, 34 AEON Stor, 22 AEON BiG, 9 MaxValu Prime, 65 AEON Wellness dan 42 DAISO di seluruh negara yang dinyanyikan secara serentak oleh ribuan AEON Warriors serta pelanggan AEON. Ini membuktikan biarpun dipisahkan oleh sempadan daerah dan negeri, rakyat tetap bersatu hati dan bersepakat dalam memperingati hari yang penuh bersejarah ini.
 
Sambutan dilaksanakan dengan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan Kerajaan seperti pemakaian pelitup muka serta penjarakkan fizikal.
 
Shafie Shamsuddin, Pengarah Urusan/Ketua Pegawai Eksekutif AEON berkata, “Hari Kebangsaan tahun ini sedikit berbeza kerana ianya bukan hanya berkenaan semangat nasionalisme sahaja tetapi juga semangat untuk membebaskan diri dari pandemik yang melanda. Dengan peningkatan kadar vaksinasi, kita kini berada di landasan yang betul untuk mencapai imuniti kelompok. Kami ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada  semua AEON Warriors, rakan niaga serta para pelanggan AEON yang telah bersama-sama dengan kami dalam memerangi wabak ini.”
 
“Marilah kita sama-sama BERSYUKUR kerana dapat meraikan detik-detik yang penuh bermakna ini, serta terus cekal BERJUANG dalam menghadapi cabaran semasa dan BANGKIT membina negara untuk hari esok yang lebih baik,” ujar Shafie lagi.
 
Menurut Dr. Kasuma Satria Mat Jadi, Ketua Pegawai Sumber Manusia dan Pengarah Komunikasi Korporat AEON, “Kami berusaha untuk turut memainkan peranan bagi memupuk semangat patriotisme di kalangan para pelanggan terutama generasi muda. Ini selaras dengan usaha AEON yang memperjuangkan Matlamat Pembangunan Kelestarian Pembangunan Bangsa-Bangsa Bersatu (SDG 16) yang mempromosikan masyarakat aman, adil dan inklusif dalam memastikan pembangunan yang berterusan.”
 
“Sehubungan dengan itu, dalam menyemarakkan lagi sambutan tahun ini, AEON Mall Shah Alam menyediakan Kod QR gergasi bersaiz 1,000 kaki persegi bertempat di Centre Court dari sekarang hingga ke 16 September 2021. Apabila diimbas menggunakan telefon pintar, para pelanggan akan berpeluang untuk menikmati lagu patriotik berentak kontemporari yang dihasilkan oleh AEON bersama Awi Rafael berjudul ‘Ayuh Kita Merdeka 2.0’ nyanyian Aiman Tino, Mimy Fly dan beberapa orang lagi,” tambah Dr. Kasuma.
 
Sambutan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia tahun ini bakal melakar sejarah AEON yang tersendiri sekiranya Malaysia Book of Records mengesahkan dalam waktu terdekat yang ianya disenaraikan sebagai pemegang rekod ‘Cawangan Paling Banyak Menyertai Nyanyian Lagu Kebangsaan Secara Serentak’.
 
Bersempena dengan sambutan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia 2021, AEON menganjurkan kempen jualan dari 27 Ogos hingga 16 September yang bertemakan ‘Bersyukur, Berjuang dan Bangkit’ dalam mendorong rakyat agar terus bersyukur, cekal berjuang menghadapi pandemik serta bangkit membina negara untuk hari esok yang lebih baik.
 

Mengenai AEON
 
AEON CO. (M) BHD. adalah syarikat peruncitan dan rangkaian pasar raya terkemuka di Malaysia dengan 28 AEON MALL, 34 AEON Stor, 9 MaxValu Prime, 65 AEON Wellness dan 42 DAISO di seluruh negara. Ia ditubuhkan pada tahun 1984 sebagai maklum balas kepada jemputan oleh Kerajaan Malaysia dalam membantu memodenkan industri peruncitan  negara.
 
AEON BiG (M) SDN BHD mengendalikan 22 pasar raya besar dengan nama  dagang "AEON BiG" di Malaysia. Ia menawarkan pelbagai pilihan dengan nilai yang hebat. Pengambilalihan AEON BiG adalah sebahagian daripada rancangan AEON Group untuk mengembangkan perniagaan di Asia Tenggara dan mengembangkan lagi operasi Asean.
 
AEON terus berusaha untuk memenuhi keperluan dan kehendak pelanggan yang sentiasa berubah. Berpandukan kepada falsafah “Pelanggan Didahulukan”, pemahaman mendalam mengenai keperluan pasaran sasaran, dibantu oleh campuran produk yang optimum, AEON beriltizam untuk melangkaui jangkaan pelanggan dan meningkatkan pengalaman mereka setiap kali mereka berbelanja di rangkaian AEON.
 
Dengan semangat AEON yang bermaksud ‘berkekalan’ dalam Bahasa Latin, matlamat AEON adalah untuk memastikan kerjasama lestari dengan para pelanggan, pembekal, rakan niaga, pemegang saham dan komuniti untuk mewujudkan masa hadapan yang tiada had.
 
Untuk maklumat lanjut, sila layari:
Laman Web: www.aeonretail.com.my
Facebook: www.facebook/aeonretail.com / www.facebook.com/MYAEONBiG/
Instagram: www.instagram.com/aeonretail.my www.instagram.com/myaeonbig/?hl=en
Twitter: @AEON_Malaysia

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=14936

 

No comments:

Post a Comment