Thursday, February 8, 2024

CARRY1ST MENGUMUMKAN PELABURAN STRATEGIK DARIPADA SONY INNOVATION FUND

CAPE TOWN, Afrika Selatan, 6 Feb (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Carry1st, Penerbit permainan terkemuka Afrika dan platform perdagangan digital, mengumumkan pelaburan strategik oleh Sony Innovation Fund, lengan modal usaha niaga daripada Sony Group Corporation (“Sony”). Carry1st ialah pelaburan permulaan daripada Sony Innovation Fund: Afrika, yang ditubuhkan oleh Sony sebagai inisiatif untuk menyokong pertumbuhan perniagaan hiburan di Afrika.

Digerakkan oleh peningkatan penggunaan teknologi yang cepat, industri permainan Afrika mempunyai lebih dari 200 juta pemain unik dan dijangka mencapai saiz pasaran lebih dari $1 bilion pada tahun 2024, menurut data daripada Newzoo dan Carry1st. Walaupun kehadiran konsol rasmi di Afrika terhad, wilayah ini menawarkan peluang pertumbuhan yang mengagumkan untuk sektor ini, khususnya dengan peningkatan perkhidmatan langsung.

"Kami sungguh teruja untuk bergabung tenaga dengan Sony Innovation Fund: Africa," kata Cordel Robbin-Coker, CEO dan Pengasas Bersama Carry1st. "Hubungan ini akan membantu Carry1st untuk memacu masa depan permainan di Afrika. Di Carry1st, kami percaya bahawa pasaran konsol di Afrika merupakan peluang besar yang kerap dipandang rendah. Kemampuan serantau kami yang unik, bersama dengan kepakaran Sony dalam permainan dan hiburan, mencipta gabungan yang kuat. Bersama-sama, kami berharap dapat membawa permainan terbaik di dunia kepada pemain di seluruh Afrika.”

“Kami sangat teruja untuk menyambut Carry1st sebagai pelaburan pertama kami di Afrika,” kata Antonio Avitabile, Pengarah Urusan – EMEA, Sony Ventures Corporation. “Kami percaya terdapat potensi besar yang belum digali untuk pasaran permainan di Afrika, yang kami berharap untuk merasai dan memberi sumbangan melalui pelaburan kami di Carry1st. Kami menantikan untuk bekerja dengan rapat bersama pasukan pengurusan bertaraf dunia Carry1st demi menyokong pertumbuhan syarikat dan meneroka peluang perniagaan berpotensi dengan syarikat-syarikat Kumpulan Sony.” 

No comments:

Post a Comment